Hayeon pov
"Cik bangun cik dah pagi"
" *bangun* Skang kol bape? "
"7:30 pagi cik"
"Nasib baik arini kau tak sekolah Yeon kalau tak masuk lambat la kau" jawab Jiyoon
"Eh yg kau tetiba dlm bilik aku ni pehalllll camne kau leh masuk bapak awal kau dtg umah aku smalam janji kol 10 en asal kol 7 lebih dah terperuk dalam rumah aku ni?!?!"
"Woo woo lek lek"
"Apa lek lek"
"Dah Jungkook bgi masuk rumah aku masuk jelah lagipun mak aku terpaksa hantar aku awal sebab dia nk gi balik kampung aku malas nak ikut"
"Tapi dia x ckp leh masuk rumah aku en skang apa masalah kau?? Ak--"
"Cik..."
Tetiba muka Jiyoon berubah mukanya seperti terkejut.Dia dah nampak mata sebelah cik Yeon ke...
"Aku tak habis lagi la kau tau kan aku x suka org lain masuk bilik aku selain Jungkook dan staff lain dlm umah aku ni?!?!"
"Cik..."
"Kau nk apa!!"
"Eyepatch cik...cik x guna lgi..."
" *tersedar* Jiyoon kau dh nmpk ke? "
"......... *Kaku* "
"Heh...kalau dh kaku maksudnya dh nmpk la kan..."
"Mata kau...kenapa...seblah warna biru?......"
"Nnti aku cerita...skang ni satu je aku nk kau buat...kau blah dri bilik aku skang!!"
"Ba-baik..."
"Jungkook..."
"Maafkan aku sebb terkasar dengan kau..."
"Takpe cik...sepatutnya saya yg minta maaf...sebb bawa kwn cik masuk dlm bilik walaupun saya tahu cik tak suka..."
"Takpe...lain kali jgn buat lgi...aku nk gi mndi..."
"Baik cik"
"Kau sediakan jelah apa yg minah gila tu nak"
"Baik cik"
End Hayeon pov
Di ruang tamu
Jiyoon pov
Hayeon mata dia...patutlah dia sentiasa pakai eyepatch kalau keluar gi mana2...tapi kenapa mata dia yg seblah warna biru?Apa berlaku kat dia...ke-kenapa dia--
"Cik Jiyoon"
"Ah ye?"
"Ada pape yg saya leh buat utk cik?"
"Ermm kalau saya tanya awk akan jwb ke?…"
"Ya tapi tengok kepada soalan yg cik Jiyoon tujukan"
"Kenapa mata Yeon seblah warna lain lgi seblah warna lain?"
"…Ehem…maaf cik Jiyoon saya tak dapat jawab soalan tu hanya Cik Yeon sahaja yg boleh jawab soalan cik"
"Tapi kalau saya tanya saya yakin dia takkan bgitau sa-- "
"Kan aku dah kata aku akan bgitau kau tak fhm bahasa ke?" jawab Yeon dengan secara tiba2.
"Ak-aku takut kau taknak bgitau aku tu je…"
"Wajib ke utk kau tau?"
"Me-mestilahh aku kan kwn kauu" kataku kepada Yeon supaya aku dapat tau citer sebenarnya.
"Kalau aku taknak bgitau"
"Aku dh gak kau mmg tak--"
"Dan aku dah ckp bnyk kali kat kau for mind your own business!!Ni kisah silam aku ianya private!! Aku takkan bgitau sesiapaa langsung!! Kau fahan ataupun tak!!" Jerit Yeon kepadaku.
Entah kenapa utk kali pertama dlm hidup aku aku takut dengan Yeon semasa dia marah.Aku jadi kaku dan x mampu nk jwb apa-apa.Nampaknya aku tiada pilihan lain,aku hanya mampu berdiam diri sahaja.
"Haih…gomene(sorry) Jiyoon…aku terkasar dengan kau…aku pantang dengan org yg tanya tentang kisah silam aku…" kata Yeon kepadaku.
"Its--its okay Yeon…sorry jugak sebb buat kau mrh…"
"…………So…kau nak pergi mana2 tak ni?"
"Pergi kedai Vampire House jommm aku dh lama nakkk pegiii" jeritku
"Aik…dah elok dah…pantang diajak keluar… *ketawa kecil* "
"Heheheh…dahh jommm"
"Keh…"
End Jiyoon pov
Jungkook pov
"Cik"
"Ya?"
"Cik kata nak pergi ke rumah lama di Busan"
"Kita selesaikan hal dengan Jiyoon dulu…esok baru kita gerak ke sana"
"Baik cik"
Keesokkan harinya
Aku membawa beg yang dipenuhi dengan bajuku serta baju cik Yeon.Disebabkan sekolah Cik Yeon cuti panjang Cik Yeon telah bercadang untuk pergi ke rumah lama itu.Rumah lama tu apa? Rumah lama tu merupakan rumah di mana Cik Yeon menyimpan budak budak yg memang tiada harapan utk hidup yang dipenuhi dengan kesedihan yg telah sebati dalam diri mereka.
Tiba-tiba
"Tuan tolonglah beli buah apple ni manis tauu" kata seorang budak perempuan kepadaku lalu aku memandang cik Yeon utk menunggu balasan daripadanya
"Jungkook belilah satu *masuk train* " kata Cik Yeon kepadaku
"Haa gomawoo may god bless you guyss" kata budak itu kepadaku dan aku hanya mampu tersenyum sahaja.
"Maaf cik saya terpaksa kongsi bilik 1st class ni dengan cik saya tak dapat tempah bilik yang lain sebab dah penuh"
"Tak apa…saya tak kisah langsung *duduk dan tengok di luar tingkap train* "
"Cik boleh saya tanya sesuatu *amik apple dan kopek kulitnya* "
"Apa dia? Jungkook "
"Kenapa cik nak pergi ke rumah lama tu? "
" *senyum* aku pergi ke situ utk mengenang jasa budak2 yg dh mati dalam kesedihan tu kau bukannya tak tau budak budak yg mcm tu…kau rasa ada peluang ke utk diorang hidup bahagia seperti sediakala semula? Baik diorang mati"
"Jadi sebab tulah kita bakar budak budak tu?"
"Ya"
"Haha arrogant sungguh cik Yeon ni *hulurkan apple yg telah dikopek kepada cik yeon* "
" Kook…ada ke manusia dlm dunia ni yg tidak arrogant? *amik apple dan makan* melainkan ketika waktu dulu sebelum mata aku ditusuk pisau…disebabkan kau aku masih hidup sehingga kini…jadi nyawa aku bergantung kepada kau Kook…dan terima kasih sebb selamatkan nyawa aku"
"Sama sama cik Yeon *bangun dan ambil bantal dari dalam laci* cik perjalanan kita jauh lagi apa kata cik tidur dahulu?"
"Baiklah…kalau dah nak smpai kejut aku"
"Baik cik"
Cik Yeon mengambil bantal dan tidur di pehaku lalu dibuka eyepatchnya.Tiba tiba timbul perasaan kesian aku kepada cik Yeon.Mukanya sangat innocent ketika tidur.
"Cik jangan risau…saya akan jaga cik sehingga nafas terakhir cik…itu janji saya"
End Jungkook pov
Hii dont forget to vomment ya readers 😘😘 saranghaee 😘😘😘
YOU ARE READING
My Half Vampire Miss - JJK
Fanfiction[SLOW UPDATE!] - update every friday n saturday - dont be silent reader - dont forget to vote n comment - saranghae 😘