Æ-21

132 15 56
                                    

Author POV

"Aku.... terlambat ke?" Bisik Seongwoo di dalam hati. A/N menoleh dan melihat seongwoo pelik. "Asal kau ni?" Tanya A/N. Yang lain terus menoleh pada Seongwoo.

"Korang perlu tengok video ni!" Katanya semangat. Mereka melihat video itu

(Apa yang berlaku sebelum Naehyo POV Tu)

"Plannya macam ni. Aku akan suruh budak junior panggil Daehwi ke Rooftop. Nanti kau suruh lah Y/N datang" Naehyo berkata dengan sinis sekali. "Kalau Y/N tu tak pergi?" Tanya figura dihadapan Naehyo. Seorang lelaki.

"Alah paksa jelah. Bagilah alasan apapun" jawab dia. Lelaki itu berfikir sejenak. "Kalau daehwi tak datang?" Tanya Lelaki itu lagi. Y/N seakan-akan mengenali suara itu.

"Aku akan cakap yang Y/N pengsan dekat rooftop. Senangkan?"

"Ok... pastu?"

"Lepas Y/N salah faham, kau jadilah hero tenangkan dia"

Lelaki itu kelihatan mengangguk-angguk. "Wey, asal pelik je aku tengok lelaki tu"

'Bangun pagi gosok gigi cuci muka terajang pintuuu ohye'(suara seongwoo)

Lelaki itu menoleh

"....aku dah Agak..." kata Y/N dengan muka serius.

Someone POV

Dum!!!

Aku menumbuk meja terbiar itu kasar. Wajah ketakutan Naehyo itu aku abaikan. "PLAN GAGAL SEBAB KAU TAU TAK?! ASAL KAU TAK PELUK JE SI DAEHWI TU?!" marahku. Dia diam tidak berkutik.

"B-BUKAN S-SALAH AKU--"

"DIAM!" Tengkingku. Rambut hitam aku kusutkan seperti fikiranku yang kusut sekarang.

"Tunggu kau Y/N... aku dah cukup bersabar dah sekarang ni..." Naehyo berkata perlahan sambil menggenggam penumbuk.

"KALAU Y/N TAU AKU NI CUBA PUTUSKAN HUBUNGAN DIORANG INI SEMUA SALAH KAU!" Kini meja terbiar itu menjadi mangsa tendanganku.

"KALAU DIA TAHU PUN PADAN DENGAN MUKA KAU!!! JAE.BUM!"

"APA?!"

"GEUMANHAE!!!!!!!" Aku mengalihkan pandangan pada Y/N yang berada di muka pintu rooftop yang bersambung dengan tangga menuju ke bawah bersama rakan-rakannya dan...daehwi. Aku kaku.

"Aku dah Agak... kau dalang yang buat semua ni selain dari Naehyo..." Pandangan tajam Y/N membuatkan aku berdiam diri. Tidak mahu bersuara. "Aku sangka kau dah berubah... rupanya kau masih diri kau yang dulu!" Jelas riak wajah Kecewa Y/N. Aku tanpa suara meninggalkan tempat itu.

"Aku dah berubah Y/N. Kerana kau. Tapi, aku buat semua ni sebab aku taknak kehilangan kau. Aku tau aku ego..."

Your POV

Pandangan aku alihkan pada Naehyo. "Daehwi oppa ada kat sini ya" Aku memandang dia meluat. "Siapa oppa kau huh kerbau?" Kataku selamba. "Daehwi oppalah~" kata dia.

"JANGAN PANGGIL AKU OPPA. JIJIK" Daehwi bersuara kasar sambil menggengam tanganku. "Eii tak sedar diri tu dahlah hodoh" Kali ni A/N pula mengutuk Naehyo. "Michin yeoja" kalini Yoongi bersuara.

"Takpe"

Naehyo berjalan ke arah kami. "Nikmati hidup kau sementara masih hidup"

Dia berlalu selepas berkata begitu. Dia tersenyum manis pada Daehwi.

Apa maksud dia?

Skip

Harini kerja berakhir cepat. Daehwi mengambil aku dari tempat kerja dan kami berjalan kaki pulang. Sepanjang perjalanan, aku hanya memikirkan tentang Jaebum. Apa jadi pada dia? Cakap tentang dia, aku teringat tentang tadi.

Flashback

"Y/N!" Aku menoleh apabila namaku dipanggil. "Oh Jaebum! Waeyo?" Tanyaku. "Eh? Mana Daehwi?"

"Tadi ada orang panggil" balasku. Dia mengangguk faham. "Jom pergi rooftop, ajar aku matematik" tanya dia. Mt? Duh paling aku lemah tu..."err aku tak pandai matematik lah" jawabku. "Kalau camtu kita belajar sama-sama nak?" Tanya dia lagi.

Aku berfikir sebentar lantas mengangguk. Aku bangun dari duduk dan mula berjalan beriringan dengannya.

Kami melangkah ke arah Rooftop dan setelah pintu dibuka, aku melihat Naehyo dan Daehwi di situ berdua. Naehyo memandang Daehwi dengan muka gediknya.

Pada mulanya aku ingin memarahi mereka namun aku cuba berdiam diri.

"Jauhkan diri kaulah!"

Daehwi berpaling dan terkejut melihat aku dibelakangnya. "Y/N..."

Aku melangkah setapak demi setapak ke arah mereka dan

BUK!

Aku menumbuk mukanya. Siapa? NAEHYOLAH

Ternganga mereka disitu termasuk Jaebum. "Kau ingat aku akan tertipu dengan helah bodoh kau tu?! Kau ni perangai serupa setan!! " Kasar aku berkata. Dia tersenyum sinis. "Kau ingat aku je bertopeng setan. Tengok sekeliling kau" Sinis dia berkata lalu meninggalkan rooftop. Aku menoleh dan melihat hanya ada Daehwi dengan wajah terkejut.

"Dah. Mari pergi" aku menarik dia meninggalkan Rooftop dan bertembung dengan Yoongi dengan A/N. Eh eh Jimin mana?? A/N curang... k gurau

"Kenapa muka kau cemberut ni? Asal kau genggam tangan si Daehwi macam dia nak hilang je?" Tegur A/N dengan muka menyakatnya.

"Naehyo bab1 tu buat hal. Dia cuba buat aku salah faham" kataku. Terbeliak mata mereka berdua. "Aku tak tau apa apapun. Aku pergi je kat Rooftop. Katanya Y/N pengsan kat situ" kata Daehwi pula.

"Tapi,aku pelik... kenapa Naehyo kata 'bukan aku je bertopeng setan, tengok sekeliling kau'... aku rasa..." aku tidak menghabiskan ayatku. Mukaku cemberut memikirkannya.

Tiba-tiba, seongwoo datang ke arah kami tercungap-cungap. Dah lama watak dia tak muncul.

Dan selepas itu, aku mengetahui segalanya...

"Y/N~~~"

Aku terkejut dan lantas kembali ke alam nyata. "Masih fikirkan pasal Jaebum ke?" Tanya Daehwi.

Aku hanya mengangguk lemah. "Gwenchanayo..." Daehwi memelukku untuk cuba menenangkan fikiran ku. Aku tersenyum.

"Gumawo...Daehwi-yah"

Tbc

Vote

Yeyyyy!!! 1.01K views!!!

Thanks kepada semua readers〒▽〒

[COMPLETE] Alter Ego | Lee DaehwiWhere stories live. Discover now