İthaf; und3roos
**********
"Ne istersin?" garson kız, önündeki yorgun duran adama bakıyordu. Cevap vermeye niyetli değil gibi gözüküyordu. "Şey," Adam, yorgun gözlerle on bakmaya devam ediyordu. "Eğer bir şey istemiyorsan, sorun yok." yerleri süpürmeye başladı.
"Birini istiyorum," dedi yorgun adam. Ağzından çıkan ilk şey buydu. "Her zaman yanımda olacak, bana destek çıkacak ve iyi hissetmeme sebep olacak biri." lafını devam ettirdi. "Adın ne senin?" diye sorduğunda, kız heyecanlandı. Süpürmeyi bıraktı ve bir sandalye çekip, adamın karşısına oturdu.
"Yâren,"
"Yâren? İlk defa duyuyorum. Hoşmuş. Ben bucky," diyerek, gözlerini cama doğru devirdi ve turuncu sonbahar yapraklarıyla dolu olan bu manzarayı izlemeye koyuldu. Genç kız, meraklı gözlerle Bucky'ye bakıyordu. Uzun kahverengi saçları, hafif sakalları, yorgunluktan şişmiş göz altlarına ve güzel bir yüze sahipti. İyi birine benziyor, diye geçirdi içinden. Kız soru sormak istiyordu ve anlaşılan Bucky de bir dost istiyordu, bir yerden başlanılması gerekiyordu. "Sorunun ne peki? Yorgun ve bitkin gibisin, bir şey mi oldu? Çekinmeden anlat, bana her şeyini anlatabilirsin. İyi sır tutarım," dediğine, Bucky gülümsedi.
"Yoruldum," dedi, yüzündeki tebessüm kaybolmuştu. "Arkadaşımı bir olay sonrası kaybettim, artık yok ve ben yalnız kaldım , sıkılıyorum. Onunla kardeş gibiydik ve artık yanımda değil , strese sokuyor." anlatırken saçları, yüzüne doğru eğiliyor ve görmesini engelliyordu. Parmaklarıyla, saçlarını çekti.
Yâren, bu durum için Bucky'ye üzülmüştü. Bir şey yapması gerektiğini hissediyordu ama şimdi sırası değildi - saat geçiyordu, kafe kapancaktı. "Şey, saat biraz geç oldu. Gitmen gerek. Belli bir saatten sonra kapatıyoruz. Ben de masaları silmeliyim,, yarın tekrar gel, tamam mı?" Bucky , kafasını 'evet' anlamında, aşağı-yukarı salladı. Masadan kalktı ve bitkin bir şekilde, kapıyı kapatıp gitti.
Kız, o adamın iyi biri olduğunu düşünüyordu. Hiçbir fikri yoktu, ama yüzü o kadar güzeldi ki ancak kalbi güzel olan birinin böyle güzel bir yüzü olabilirdi. Kalbi temize benziyordu, kız fazla iyi biriydi ve insanları kötü görmek istemiyordu. Her zaman yardım etmeye hazır biriydi.