Aku membaringkan diri ke atas katil . Penat, penat dengan hari ni. Kadang kadang aku rasa macam nak bunuh diri je . Kenapa allah bagi aku hidup? Lepastu ambil seseorang yang aku sayang! Orang tu ayah aku.
Setiap tahun aku rasa sedih sangat kenapa aku tak mampu untuk belikan sehelai samping pun untuk ayah aku. Setiap tahun kain sampin lusuh yg ayahku pakai.
Ayah aku tebalkan mukanya untuk kutip kadbod kat tepi jalan demi projek geografi aku . tanpa aku sedar esak tangis mula kedengaran"hiks hiks hiks" aku menyesal.
Tombol pintu dipulas. Terasa sentuhan lembut mak membelai rambutku."ana ana kene redha dengan apa yang berlaku mak tahu apa yang ana rasa tapi mak lagi sakit,mak kehilangan teman hidup mak , mak kehilangan tempat mak bermanja, mak kehilangan kawan mak dan mak kehilangan seseorang yang lebih mak sayang dari diri sendiri"
Ye aku tahu semua tu .. kini hanya mak sahaja tempat aku luahkan semua mak lah ayah maklah ibu. Percayalah bila seseorang yang kita sayang tiada kita akan rasa down untuk teruskan hidup. Mak memeluk ku.
Aku terlelap di dalam dakapan mak.
*************
Peristiwa pagi tadi membuatkan aku kehilangan tumpuan. peristiwa itu meninggalkan kesan yang mendalam pada aku. Aku takut , takut untuk kehilangan buat kali yang kedua.
"Dayana, dayana are you akay?" Suara yang aku kenali iewan.. "hmm sa.. sa.. saya okay sir tak payah risau lah i ' m okay" aku hairan pahal tetibe baik je mamat ni . Mesti ada udang disebalik mi."saya mintak maaf, saya tahu apa yang saya buat salah" dia mengaku.
"apa yang sir buat?" Tanyaku pura pura tak faham. ""Saya tahu saya malukan awak, saya aibkan awak, saya tebalkan muka awak i know i'm wrong forgive me dayana" muka ku tebal tak sangka aku tebalkan muka untuk minta maaf kat minah yang bagi aku pelempang?
What the magic? Tahu pun mamat ni. "Saya maafkan but anyway apa bahan bahan untuk buat chiffon cake eh?" Saja nak kenekan dia." Aa... er..." . Dah agak dah konfem tak boleh jawap. Hehehe ...
" errr nanti saya beritahu awak ,ni saya belanja okay " dia mempelAwa . Kalau rezeki jangan ditolak.. hehe jimat duit aku😎.
"Thank you" aku berterima kasih. kalau buat kira kira hampir 16 ringgit jugak melayang. Sempat aku jeling, dia meneguk air liur terkebil kebil kat situ. Kesian.
YOU ARE READING
mr.CUPCAKE
General FictionIewan seorang lelaki yang sangat meminati cupcake. pernah dia mencuba untuk membuatnya ( sumpah sedap) dan menyambung pelajaran ke luar negara hanya untuk cupcake. pertemuan antara iewan dan Dayana seorang pelajar yang begitu dikenali ramai sebagai...