[Diana Roses pov]
Aku Diana Roses yang membesar di rumah Dahlia Bahagia. Aku dibesarkan oleh umi Zahra dari kecil hingga meninggkat dewasa. Berumur 17 .Dari dulu aku tak tahu sapa ahli kuargaku. Bila ditanya pada umi hanya kebisuan yang dibalas.
Harini hari pertama aku berada di sekolah baru apabila rumah Dahlia Bahagia berpindah tempat yang lebih selesa.
"Umi Roses pergi dulu. Kirim salam sayang Roses dekat adik adik yang lain. "Roses menyalam tangan wanita separuh abad itu apabile menyedari dirinya sudah lambat .nasib baik jarak antara sekolah dengan rumah itu hanya 15 minit
"Hati hati berjalan nanti Roses"pesan umi Zahra pada anak gadis itu. Roses hanya mengangguk dan berlari pantas ke sekolah. Nasib baik pakai seluar boleh la angkat.
Umi Zahra hanya mengeleng melihat telatah gadis kenit itu. Macam budak kecil. Apabila teringatkan kehidupan yang dialami oleh gadis itu membuatkan hati orang tuanya sebak. Seorang gadis yang tiada ibu bapa dari bayi .seorang gadis yang tidak dapat merasa walaupun setitik susu ibu kandungnya sendiri. 'Umi bangga dengan kamu Roses'
***
Roses menghiraukan siulan siulan nakal yang mengacau dia dari pagar sekolah lagi hingga ke blok untuk ke pejabat
"Pehhh ade minah salleh dekat sekolah ni"
"Hai awekk"
"Pewittttt. Bapak cun minah niii"Pelajar pelajar lain hanya melihat tiada tanda mahu menyampuk. Hehhhh Selfish.
Aku berhenti di depan pintu yang bertulis pejabat. Aku masuk dan menuju ke arah seorang wanita.
"Assalamualikum".
"Waalaikumusalam, ahhh awak budak yang baru pindah dari Smk Damai kan. "Soal wanita itu.
"Haah. Saya la yang baru pindah tuu. "Jawab Diana Roses sambil memandang muka putih wanita itu. Cantik!!
Aku melihat wanita menekan komputer riba yang berada di atas meja sebelum menggambil kunci di dalam laci meja.
"Ok. Ini kunci loker awak dan kelas awak dekat 5 Sains."aku hanya menggangguk sebelum melangkah keluar dari pejabat
***
Aku melangkah ke kelas yang ditetapkan oleh sekolah. Nasib baik ada peta sekolah senang laa aku nak cari kelas.Selepas je aku menaiki tangga aku terpaksa melalui
lorong yang ramai pelajar berkumpul. 'Ada apa dekat situ, kenapa orang ramai berkumpul 'fikir ku di dalam hati.Aku berjalan mendekati mereka untuk melihat apa yang terjadi sampai terlupa tujuan sebenar. Perlahan lahan aku berjalan dan mendengar sorakan yang bergema di lorong ini.
"apa dekat situ"soal ku kepada seorang pelajar perempuan bertocang dan memakai cermin mata besar. NERD!.pelajar itu terus memusingkan kepala apabila seseorang menyentuh bahunya.
Pelajar itu terpaku melihat wajah gadis yang berada di hadapanya itu.. CANTIK!!. Kulit putih susu kemerah merahan,rambut berwarna putih keperangan, bibir mungil bak delima dan mata berwarna blue sangat memukau!!!.
KEKOK
Itu yang aku rasakan masa ni. Perempuan itu memandangku seperti tidah mahu dilepaskan. 'Kenapa dengan perempuan ni, seramnya aku tengok. Ada hantu ke belakang aku'aku melihat belakang tapi tiada sesiapa pun.
HARHHHHHHHH
Jeritan itu membuatkan pelajar itu tersedar dari merenungku.' Terima kasih sape yang menjerit tu'
"Haaaa yeee. Ape awak tanya tadi"soal pelajar itu malu malu. Tahu pun malu tadi tengok aku macam taknak lepas.
"Ade ape dekat situ sampai ramai orang berkumpul ni"tanya aku sekali lagi. Akhirnya budak ni bagi respon juga.
"Oooo. Ada orang bergaduh"balas pelajar itu. Bergaduh takkan sampai jerit menjerit macam orang gila. Takkan cikgu tak ambil tindakan.
"Tak kan sampai jerit menjerit ni"aku membuat muka pelik.
Aku berjalan ke hadapan untuk melihat pergaduhan itu. Aku melihat beberapa pelajar lelaki membalas tumbukan. Habis muka mereka penuh dengan darah.
Geli pulak aku tengok darah mereka.
YOU ARE READING
Kisah Di Antara Kita
Romance"Macam mana kau ada dekat sini ?"-- "Maaf saya silap jalan "-- "Berhenti situ "-- "Haaaaaaa??"-- ----------------------------------------------------------------- "Jangan sentuh girl aku bitch "-- "Ni ke girl kau "-- "Fuck you bitch "--