5•

13 1 0
                                    

(Chapter 1,2,3&4 > chxnhemo )
•••••••••••••••••••••••••

Husna POV
Aku bangun awal pagi untuk bersiap ke sekolah. Huh.. rindunya aku dekat sekolah. Aku melakukan rutin harianku lalu ke dapur untuk bersarapan. Aku terus masuk ke dalam perut kereta lalu ke sekolah.

End pov

"Hm.. macam mana keadaan Husna eh?" Soal Danial kepada Aqil, kawan baiknya.

"Ha, baru nak fikirkan tentang dia ke? Selama ni masa dia terlentang dekat hospital kau buat apa? Keluar dengan perempuan lain. Langsung tak jenguk dia. Kau tahu tak? Dia letak harapan tinggi dekat kau. Tapi kau? Langsung tak hargai dia." Bebel Aqil.

"Aku tanya satu soalan saja kan. Tak perlulah nak marah-marah aku. Dia bukan tahu pun aku keluar dengan perempuan lain. Pasal tak jenguk tu, aku cakaplah aku busy. Susah apa?" Bebel Danial pula.

"Suka hati kau lah Danial." Keluh Aqil.

Husna masuk ke dalam kelas. Mukanya pucat. Seperti orang baru kena kejar hantu.

"Husna!!" Jerit Shafilla memanggil sahabat kesayangannya itu lalu memeluknya.

"Aku rindu sangat kau tahu tak? Dah dua bulan kau tak datang." Omel Shafilla.

"Ye,ye. Aku tahu." Jawab Husna. Dia dah tak seperti dulu lagi. Kurang bercakap, tak gila-gila, tak bising, tak menggedik macam dulu.

"Hai awak." Tegur Danial.
"Hai" jawab Husna. Percakapan mereka terhenti disitu sahaja. Keadaan kembali sunyi.

>Rehat<

"Aku pergi tandas sekejap ya.." Husna memberitahu Shafilla.
"Erm, nak aku teman tak?" Soal Shafilla.
"Tak payahla, aku boleh pergi sorang." Jawab Husna. Shafilla hanya mengangguk sebagai jawapan.

Husna POV
Aih, sakitnya. Tahan jelah, nak balik dah pun. Aku teruskan perjalananku ke tandas.

Aku terbatuk. Tapi bukan batuk macam biasa. Batuk aku beserta.. DARAH?!
Aku panik. Aku terus berlari ke tandas tapi aku tak mampu.

Mata aku kabur dan akhirnya gelap.
End POV

"Eh! Husna!" Jerit Aqil setelah ternampak Husna yang terbaring di atas lantai. Lantas Aqil mendukung Husna ke bilik rawatan sekolah.

Cikgu Elly menelefon Puan Maria iaitu ibu kepada Husna untuk mengambilnya pulang.

"Weh, kau tahu tak?" Soal Aqil. Danial yang sedang kusyuk membaca komik itu menutup komiknya dan terus memandang Aqil. "Apadia?" Soal Danial pula.

"Tadi awek kau pengsan. Muntah darah." Jelas Aqil. Danial membuka komiknya lalu sambung membacanya. "Lepas itu?" Itu sahaja yang keluar dari mulutnya.

"Dia sakit ke? Weh, kau tak risau ke?" Soal Aqil. "Hm.. tak." Jawab Danial pendek.

"Jom pergi tengok Husna nanti." Cadang Aqil. "Uish, tak nak lah. Aku ada date dengan Batrisya nanti heheh" Jelas Danial.

"Bukan kau dah putus eh dengan dia?" Aqil terkeliru. "Haah, tapi apa salahnya date dengan ex kan?" Danial smirk.

"Dengan Husna tak pernah pulak kau ajak date." Perli Aqil. "Eh, yang kau nak sebut sangat nama dia ni kenapa? Serabutlah!" Kata Danial lalu meninggalkan Aqil.

Danial POV
Haish, serabutlah! Asyik Husna, Husna, Husna ! Tak ada nama lain ke?!

Aku couple dengan dia pun TERPAKSA!
Bukan aku nak sangat pun! Sekadar nak jaga hati Aunty Maria saja!

Menyusahkan aku je! Baik aku getback dengan Bat! Lagi bagus !

Pergi mampus lah kau Adhia Husna!!

Aku terus baring di atas katil empukku dan cuba untuk tidur.

Aish, takleh tidur pulak. Apa ni?

Aku membuka sebuah kotak yang berada di atad meja. Oh, hadiah daripada Husna. Biarlah. Aku terus membuang hadiah itu ke dalam tong sampah.

••••••••••••••••••••••••

Pls vote.

Afz

She'll Be ThereWhere stories live. Discover now