PART 1

56 4 4
                                    

Song jihyo merupakan pelajar baru di hankuk university of foreign studie .. Jihyo seorang yang tegas , peramah dan baik .. Dahulu disebabkan ketegasan dia terhadap orang lain , dia mendapat gelaran kak long disitu ..

Suatu hari

"Song jihyo cepat bangun nanti kamu lambat ke kelas " jerit omma dari tingkat bawah..

"Ne omma ! " balas ku sambil menarik selimut ke atas dan sambung tidur ..

5 minit kemudian

Omma mencari anak kesayangannya malah tidak nampak batang hidung lalu omma pun berdengus kemarahan kerana dia tahu bahawa jihyo masih tidur dan tidak bangun ..

"Bertuah punya budak , dia boleh tidur semula .. Dia ingat kelas dia kul berapa !" terkeluar jua bebelan omma sambil menuju ke bilik jihyo ..

"Haa , omma ingat kamu masih tidur lagi baru omma nak tendang kamu biar jatuh dari katil" kata omma kepadaku ...

Flashback

Tengah nyenyak tidur tetiba terdengar suara bebelan bersama tapak kaki dari luar biliknya .. Tanpa dia berlengah lagi dia terus berlari masuk ke bilik air untuk mandi...

"Alamak ! Bunyi tapak kaki omma aku dah semakin dekat .. Nasib badan lah kalau badan cepat berbau busuk , ini disebabkan aku mandi kerbau lah nih" jihyo membebel pada dirinya sendiri...

Apabila jihyo sedang menyikat rambutnya biar nampak kemas tetiba pintu biliknya dibuka dengan secara mengejut ...

end flashback

"Eee , omma ni terkejut jihyo tau .. Cubalah ketuk dulu pintu tu .." kata ku kepada omma.

"Kamu tu , omma kejut taknak bangun .. Ni dah siap belum kemas buku? Nanti dah siap turun bawah breakfast sesama pahtu omma hantar kamu at hankuk university of foreign studie.." kata omma kepada ku

"Ne omma .. Nanti jihyo dah siap jihyo turun .. " balas ku

Omma pun turun meninggalkan anak kesayangannya itu di bilik ..

Di meja makan

"Omma lama ke tunggu? Nape omma tak makan dulu?" soalku kepada omma

"Ehh , tak lama pun .. Kamu buat ape haa at bilik tu lama² .. Tahu tak omma dah lapar ?! Omma nak breakfast dengan kamu lah itu sebabnya omma tak makan lagi" marah omma kepadaku

"Omma ni asyik marah je .. mianhaeyo omma .. Jom kita makan ne omma " pujuk ku ..

"

Haa , iyela omma maafkan .. cepat sikit makan takut nanti kamu lambat ke kelas pulak.. " balas omma

(Kami anak beranak pun makan sesama)

Di hankuk university of foreign studie

"Thank you omma .. Balik nanti biar jihyo balik sendiri tau .. Kirim salam ke appa .. Love omma ❤ .." kataku sebelum keluar dari perut kereta ...

(Tak sangka kann diorang nih islam)

"Okey anak omma .. Appa kamu kann busy , nanti omma bagitau ne .. Love you too " balas omma ku melalui tingkap ...

di pintu gate

Baru sahaja aku ingin melangkah masuk tetiba ade seorang lelaki melanggar aku secara tiba² dan aku pun memandang ke arah lelaki itu ..

"Hensem jugak mamat nih .. Haish , dia nih ade gf ke tak ea ? Kalau takde boleh lah aku try nanti " bisik hati jihyo

"Sorry , aku tak sengaja .. Aku pergi dulu .. Bye ! "Kata lelaki itu ..

"Kurang asam .. Dia mintak maaf macam tu je .. Mujur kau hensem ... Hoho " bisik hati jihyo

"Hey ! Jeon jungkook !" sekumpulan lelaki memanggil orang yang sudah melanggar aku tadi ..

"Ohh, nama dia Jeon jungkook .. Kita jumpa nanti tau my crush " bisik hati jihyo ..

jungkook pun menoleh dan tersenyum ke arah sekumpulan lelaki itu lalu sekumpulan lelaki itu berlari ke arah jungkook ..

"Anyeong hyung .. Hyung semua baru sampai ke ? Ingatkan kookie sorang je lambat .. hihi .. " tanya jungkook kepada hyung² dia ..

"Anyeong kookie .. Aah kitorang baru sampai .. Dah jom lah masuk dalam .. Kelas dah nak mula nih" kata jimin

Diorang pun jalan menuju ke kelas mereka dan aku mengekori dari belakang ... Tetiba baru aku teringat yang aku tak tahu aku duduk kelas mana ...

"Aduh , aku lupa pulak aku kann baru masuk .. Haishh , mane pejabat ea ? tanya perempuan tu lah " kata aku sendiri ..

Aku pun berlari ke arah seorang perempuan yang cantik lagikan ayu ..

"Anyeong .. Boleh saya tahu pejabat dekat mana ye ? " soal ku..

"Awak budak baru dekat sini ke ? Perkenalkan saya tzuyu .. Mari saya tunjukkan pejabat dekat awak .. " katanya sambil berjabat tangan dengan ku

"Ne , saya pelajar baru dekat sini .. Nama saya song jihyo tapi panggil saya jihyo .. kamsahanida .." balas ku

Kami pun menuju ke pejabat ... sesudah sampai tzuyu menemani aku sampai ke bilik pengetua ..

Knock knock knock !! (Bunyi ketukan pintu ..) macam bunyi lagu knock knock pulak .. Hahaha

"Ne , masuk " kata pengetua

aku pun masuk bersama tzuyu ..

"Kamu budak baru kann .. Nama kamu song jihyo ne ? Kamu masuk kelas huldi .. Okey kamu boleh keluar saya nak sambung kerja " katanya ..

"Mak aih pengetua nih .. Dia macam tahu² je aku nih song jihyo .. Belum sempat aku duduk dia dah suruh aku keluar .. Cekap gila pengetua diorang nih " bisik hati jihyo

Terkejut aku .. Baru masuk pejabat terus dia kenal aku .. Hahha .. Femesnya aku nih .. (Perasan lebih)

"ehh , awak sama kelas dengan saya lah .. Jom kita masuk kelas kita nanti cikgu marah pulak " jelas tzuyu

"Ne " balas ku ringkas ...

To be continue..

( harap maaf jika jalan ceritanya hambar)

MY CRUSH ! I LOVE YOU 🤐Where stories live. Discover now