l

9 2 1
                                    

[ Rumah yoongi ]

" makanan dah siap!! Jerit jin di meja makan.
Tanpe babibu namjoon dengan hoseok bergerak ke meja makan.
" taetae kau cari ape? Soal jin setelah melihat taetae terbongkok sane terbongkok sini.
" hari tu aku ade beli video game...aku tanggal kat sini.
Tapi mane aku letak?? Soal taetae pelik.
" cari ape tae??? Soal yoongi yang baru turun dari tingkat atas.
" video game aku" balas taetae ringkas.
" kau ade nampak??? Giliran taetae pula menyoal.
" tanye lah girlfriend kau. Tadi aku nampak dia pegang" balas yoongi lalu melangkah ke meja makan.
" ha??? Kook mane kook??? Soal jin yang baru terigat kan bunny nye.
" dia keluar sekejap" celah hoseok.
" pergi mane? Soal jin lagi.
" dia pergi jemput budak baru tu ape name dia???? Jimin!!! Balas hoseok.
Yoongi yang sedang meneguk air tersembur.
" APE KAU KATE!!!????? Soal yoongi.💢💢💢
" dia nak jimin join kite.. Lagi pun kan sekarang dia geng kite" balas hoseok.
" ni rumah aku ke? Rumah dia!!??? Soal yoongi.
" kenape kau tak bagi ke?? Soal taetae.
" eeeee..bukan tak bagi....tapi..eee.. Kenape tak bagi tau dulu" balas yoongi lalu mengaru kepale nye yang tidak gatal.

" korang!!!! Aku dah balik!!!! Jerit jungkook macam nak bagi tahu jiran sebelah yang dia dah balik.
" balik pun kau. Sini. Jom makan" ajak jin.
Jungkook datang bersame jimin.
" duduk lah" pelawe namjoon.
Jimin pun duduk.
Yang jungkook tak tunggu pelawe. Datang terus duduk.
" wah!!! Hyung yang masak ke??? Soal jungkook.
" siape lagi. Nak tunggu yoongi hyung kau ni masak? Nampak nye kebuluran lah korang" balas jin.
Jungkook pun ape lagi baham semua nye.
Yoongi curi2 memandang jimin kebetulan jimin pun memandang nye pantas dia mengalih kan pandangan nye.

"Kook!!! Mane game aku??? Jerit taetae kerane jungkook bersame jimin di dapur.
Mendegar kan jeritan taetae jungkook terus masuk ke dalam.
" game yang mane? Soal jungkook.
" game mane lagi. Satu je game aku kat rumah ni" balas taetae.
" ohhhh~~ yang tu.. Kat mane ek??? Jungkook cuba mendapat kan ingatan nye kembali.
Taetae hanye menanti jawapan dari jungkook.
" sorry aku tak ingat lah" balas jungkook lalu menunduk kan pandangan nye.

" KAU NI KOOK!!! Game tu aku baru beli!!!!!! Kau hilang kan!!!???
Kau tau tak berape mahal nye game tu?? Kau tahu tak!!!!!!?????
Marah taetae.
Muram terus muke jungkook setelah di tengking taetae.
" mianhae tae... Takpe lah nanti aku ganti balik" balas jungkook lalu berlalu ke tingkat atas.😢😢😢
" ko..kook..kook kau nak ke??? Alah sentap pulak dia ni" taetae menepuk dahi nye.
" ayok tak tahu.. Dia dah merajuk" hoseok menggeleng-gelemg kan kepale nye.
" tu lah kau. Marah dia macan hilang emas.intan.belian mane je. Tapi yang hilang game. Kan boleh cari" tegur jin.
" aku tak sangke lah aku cakap sikit dia dah sentap" balas taetae dengan muke bersalah nye.
" yang tu pandai2 kau lah.kiteorang tak masuk campur"  sambug jin lalu ikut namjoon melayan tv.
Taetae bisu seribu bahase.

Taetae bisu seribu bahase

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Sementare itu

Yoongi sebok mengemas dapur.
Jimin pula sebok memerhatikan yoongi kesane kemari.
" kenape kau pandang aku??? Soal yoongi kerane tak selese di pandang sebegitu.
" aku tengok.. Kau dah banyak berubah suga" jimin memberi pendapat.
" dah bertahun berlalu jimin. Semua orang dah berubah.cume kau je yang same" balas yoongi tampe melihat lawan bicare nye.
" aku tengah bercakap dengan kau. Pandang aku" arah jimin.
" kau ingat muke kau tu menarik sangat ke. Nak suruh aku tengok?? Soal yoongi lalu membaling kain di tangan nye.
" tak kan kau masih ingat hal lepas??? Giliran jimin pula menyoal.
" kalau hal tu jadi kat kau. Aku rase sampai mati pun kau ingat" balas yoongi lalu memusing memandang jimin.
" hal yang lepas tu tak payah lah ingat lagi"
Membulat mate yoongi tak percaye dengan ape yang dia dengar kan.
" aku memang dah banyak berubah tapi aku masih diri aku" balas yoongi lalu berjalan melintas jimin.
Tetapi jimin sempat menangkap lengan yoongi.
" suga kau....
" LEPAS LAH!!!!! Yoongi menarik tangan nye kembali.
" suga aku masih nak bercakap dengan kau" terang jimin.
" i don't wanna talk to you" balas yoongi lalu berjalan meninggal kan jimin.
" SUGA!!!!
" DON'T CALL ME SUGA!!!!! Balas yoongi lalu masuk ke dalam meninggal kan jimin di dapur.



Yoongi mendapat kan kawan2 nye.
" kau marah siape yoongi??? Soal namjoon kerane terdengar yoongi terjerit di dapur.
" oo..ee kau cakap dengan hp aku lah" balas yoongi lalu memandang jimin yang baru keluar dari dapur.
Jimin pun memandang yoongi.
Yoongi membalas nye dengan jelingan tajam.
" uuu kook. Dah lah jangan merejuk lagi" regek taetae kerane jungkook tak mengangkat panggil hp nye.
" kenape dengan taetae?? Soal jimin kerane tadi dia dapur.
" kook merajuk. Taetae marah dia" balas hoseok.
Jimin mengangguk faham.
" tu lah aku suruh ambil lesen mulut tak mau" celah yoongi.
" aku bukan tak nak. Tapi ade ke tempat ambil lesen mulut? Setau aku lesen kerete.motor ade lah" balas taetae.
" siape kate tak ade??? Soal yoongi.
" habis kat mane??
" kau ambil lesen mulut dekat mak tiri kook lah" balas yoongi selambe.
" kau pun same kan yoongi!!! Marah jin.
Tiba... Jungkook turun ke bawah.
Lalu dia mendapat kan taetae.
" kook kau ok ke?? Soal hoseok,
Tapi tak di endah kan jungkook.
Jungkook membaling sesuatu pade taetae.
Taetae memandang bende itu.
" video game.... Bisik taetae.
" kau nak sangat kan?? Main lah sampai pagi"
" tapi...kook.. Kau nak ke mane?? Soal taetae.
" aku nak bersendirian" balas jungkook lalu memusing kan badan nye membelakang kan taetae.
" tapi aku tak nak bende ni" terang taetae.
" habis kau nak ape?? Soal jungkook lalu memandang taetae di belakang.
" aku nak bunny aku. Dia hilang mane dia pergi?? Soal taetae kembali.
" BUNNY KAU DAH MATI!!!! Balas jungkook lalu meninggal kan taetae.
Mereke semua terkejut mendengar jawapan jungkook.
" kalau gitu aku pun mati jugak lah" taetae pun melinding kan kepale nye di peha hoseok.
" woi!! Jangan mati dekat peha aku lah!!!
Jungkook meninggal kan taetae dengan senyuman di bibir.

" woi!! Jangan mati dekat peha aku lah!!! Jungkook meninggal kan taetae dengan senyuman di bibir

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

TBC......

still love you ( YoonMin)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang