1

10 1 1
                                    

Anak dara yang sudah tidak serupa anak dara di hadapan mata ditenung lama.Tidak cukup dengan tubuh meniarap , kedua dua belah kaki pula terangkat tinggi. Menggeliat macam anak kucing Mak Senah kat rumah sebelah. Sekali tengok, sudah macam gaya beryoga yang semestinya mustahil untuk dilakukan oleh orang yang berbadan 'keras' sepertinya. Kemudian jari jarinya terkapai kapai mencari Pringles Hot and spicy yang tersidai di sisi.

Memang 'sempurna'! Memang 'sempurna' sangat yeoja sorang ni.

"Choi Aera"

Kepala si dia pegun. Sepasang matanya yg tidak berkelip pada skrin komputer riba. Sesekali bibir kecil nya menayang kan sengih. Entah apalah yang kelakar sangat dengan cerita yang ditonton nya.

"Aera"

Diam. Tiada riaksi.okay ini sudah tidak boleh jadi.

"CHOI AERA!!!!"

"Oh my god!" Terlompat Aera. Tersembur pringles yang baru sahaja mahu menyusur masuk kedalam kerongkong.

"Omma , apa ni? Terkejut Aera tau" kelam kabut Area menyapu benda benda yang tak diingini itu pada skrin laptop.

"Kura kura dalam perahu, pura pura tak tahu?"

Mata yang sengaja di kebil kebilkan pada ibunya.

"Dah, jangan buat muka macam tu depan omma. Budjet innocent,comel sangat lah tu,"

Dah sudah, Nak mula lah tu.....rungut Aera dalam hati.

"Choi aera"

Cepat cepat Aera menegakkan badan. habis lah, bernanah kejap lagi telinga aku!

"Nae ,omma"

"Kamu ni tak padan dengan ..."

Nama Aera. Nama yang dah cukup manis . Nama ala ala model terkenal gitu.

Itu lah bahan bebelan ommanya setiap kali dia berperangai tidak senonoh.

"Susah susah omma bagi nama manis macam tu untuk Aera tapi Aera tak tunjuk kan langsung perangai macam yeoja lain..."

"Macam mana omma nak ajar lagi ni?"

"Alahhh omma ni.."

"Tak payah nak alah alah ngan omma. Bagi tahu omma macam mana nak hadap family yg lain kalau dorang tahu ank omma ni perangai tak serupa yeoja?"

Aera diam tak berkutik.omma ni...nak babit kan family pulak? Dah lah perangai Aunty ngan uncle mengalah kan CNN,CIA,FBI segala. In fact, netizens dekat korea pun gigit jari je.

"Tak serupa apanya nya, puan choi oi?"

Yes! Aera bersorak dalam hati sambil mata nya tepat terarah pada lelaki separuh umur itu dengan pandangan 'Appa, selamat kan anak mu ini. Please ...im begging you...'

"Saya tengok cukup sifat aje.Apa yang patut timbul tu, memang timbul. Tak ada leper pun ...

Erk! terbutang mata Aera. "Appa, apa ni?"

"What? Buat apa nak malu, dulu appa juga yang tukar kan lampin kamu."

Aigooo....Appa ni selamba badak tak bertempat langsung...

"Hishhh..appa ni.."

"Dah dah...anak ngan appa dia pun sama je" kata Puan choi lalu berlalu pergi.

_____________________________

"Haa! Kat sini rupa nya unnie ya" ujar Jiah a.k.a Choi Jiah merangkap adik yang mempunyai otak masuk air.

Aera mendengus. Oh, great! Just great! Ni lagi satu tenuk yang tak boleh tengok aku duduk diam.

"Unnie..."

"Bwo....jangan kacau unnie boleh tak?"

Jiah terus sahaja mengambil laptop di riba Aera.

"Yah?!..."

Belum sempat Aera menghabis kan kata kata nya Jiah terlebih dahulu menutupnya.

"Hishhh....selamba je budak ni kan??"

"Heheheh....hantar Jiah..."ujar Jiah sambilenayang kan sengih..

"Okay tell me..siapa pula kali ni?"

"BTS"

"Huh, bts? Bts apa pulak? Back to school? Sejak bila pula sekolah hari ni? Bukan nya cuti ke?" Laju aja soalan yang ditujukan kepada adik nya .

" kumpulan bts tu.....idol la, unnie. K-pop. Itu pun tak tahu ke?"

Aera mencebik.ingat kan apa lah tadi. Rupa rupa nya k-pop.

"Dah tak payah nak gelak macam langsuir kat situ.Cepat siap!"

"Unnie ni, kumpulan bts pun tak tahu ke?ketinggalan sungguh."

"Lebih baik Jiah jaga sikit mulut tu..kaau tak..unnie tak nak hantar."

"Aip aip boss"

____________________________

"Hishh,macam lah aku ni tak de kerja nak jadi driver dia aja. Dia yang minat kpop aku pula yang sengsara..." muncung aja bibir Aera.

Semenjak Jiah meminati kpop, aera lah menjadi mangsa keadaan untuk menghantar Jiah ke konsert lah, ke showcase lah, ke fan meeting lah. Yang lagi sengsara bila Aera terpaksa menenpuhi hari yang panjang menghadap kesesakan lalu lintas semata mata nak hantar Jiah dekat Airport untuk skodeng Artis korea. Takde kerja lain ke nak buat? Huh...

Okay biar kan saja isu tenuk tu. Sekarang.....kenapa lah lampu isyarat ni lambat sangat?! Ingat dia ni free sagat ke nak terkurung dalam kereta lama lama huh?! Aera pun banyak kerja lah!

BANG!

Terhentak Aera ke hadapan . Hampir hampir sahaja kepalanya terhantuk pada stering kereta. Kalau tidak kerana tali pinggang, mungkin sahaja dia sudah tercampak keluar. Terbaik lah! Ini malaun mana entah yang langgar Aera ni!

Aera menakan butang lampu kecemasan lantas membuka pintu kereta. Berdentum bunyi pintu yang ditutup nya.langkahnya laju diangkat kearah kereta yang melanggar nya tadi.

Pintu BMW yang kini nampak kerdil benar di hadapan matanya dibuka perlahan. Satu kaki panjang mula muncul. Dan satu lagi menyusul. Perlahan lahan Aera menggerak kan bebola mata . Dari kaki ke perut, lemudian ke dada yang tampak....hmmmmm.....bidang. okay, fokus Aera. Jangan nak menggatal. Dan kemudia ke wajah.

Aera menghentikan langkah nya. Terpaku terus kaki nya ke atas jalan tar yang semakin tidak terasa panas nya. Mata nya membulat sedikit demi sedikit dengan langkah Namja yang semakin mendekat. Wae...wae dia nampak bunga bunga mekar di sekeliling wajah namja ini? Kemudian ada cahaya yang bersinar membuat kan hati.....

Okay ,hati....Jangan mengada ngada nak buat hal kat sini. Jangan nak meletup!

TBC

______________________

Hye guys....how about my first FF nie.....im still learning  ...so...abaikan typo diatas tu....cerita merapuh be like...hehehehheehh

Harap korang terhibur jangan lupa like and vote.

.........

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 17, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Encik Sayang [KTH] Where stories live. Discover now