4 tahun kemudian,
Tahun nie aku form 4 khai form 5. So tahun nie memang dia study,study,study sampai dia tak de masa untuk aku tapi aku faham dia sebab dia headprefect so dia contoh sekolah. Aku tak kisah pun pasal dia, sebab bagi aku, aku nie bukan orang yang pandai so better aku tak rapat sangat dengan dia.
Dalam kelas...
Aku tidur dalam kelas sementara tunggu assembly. Tiba-tiba aku rasa kepala aku basah so aku pegang kepala aku. Aku dengar Fawwaz cakap
"eeeee milo basi!!!" and Fawwaz&the gang terus gelakkan aku arghhh kurang ajar kau Fawwaz . Aku terus naik angin, aku bagi Fawwaz satu tumbukan 'yes padan muka dia'. "hahaha padan muka kau Fawwaz siapa suruh kau kotorkan tudung aku nie" aku gelakkan dia balik.
Fawwaz berang dia nak lempang aku tapi aku cepat blah dari situ untuk basuh tudung aku yang dia dah kotorkan well actually aku tak berhijab pun just sekolah nie buat undang-undang kene pakai tudung datang sekolah. so aku redha jelah.
"ishhhh bodohlah Fawwaz tu tak pasal-pasal aku kene cuci tudung nie arghhhhh!!!!" aku dah keluar dari toilet dengan tudung yang basah so it's meen aku free hair sekrang sementara tunggu tudung aku kering . Sekarang aku duduk dekat belakang block c yes aku ponteng kelas, tapi aku tak kisah pun. Aku pun duduk melangut dekat belakang block c tiba-tiba ada suatu tuala warna biru hinggap dekat muka aku. Aku pun tengoklah siapa yang bagi aku tuala tu , bila aku pandang muka dia rupa-rupanya Mukhairis yang bagi aku tuala
"kau buat apa kat sini Khai, ponteng ehhh????, kata headprefect bukan kene tunjukkan contoh yang baik ke" aku tanya dia. "ehhh jaga sikit ehh mulut kau aku mintak izin k, kau ??" Khai jawab soalan aku , aku balas balik "aku keluar bersebab" "sebab apa?" dia tanya aku lagi "sebab ada sorang mamat nie bijak sangat simbah milo basi dekat tudung aku"dia tanya aku lagi "sebab?" aku jawablah "sebab dia tu bodoh"
"ala apa ada hal kau kan ada taekwanda black belt, lepatu kau kan ada aku, aku always akan ada dengan kau" wow aku tersentuh dengan ayat dia tiba-tiba aku menagis "hiks,hiks,hiks" arghhh aku menagis, tak semena-mene Khai lap air mata aku dengan belakang tangan dia. Dia terus bagi aku semangat "dah lah tak payah nagis aku kan dekat sini"
tengah aku dengan Khai sweet-sweet tiba-tiba mak cik bawang datang aduh. " wah headprefect ponteng kelas plus buat maksiat dekat sekolah, wah berita panas" nabila a.k.a ketua group mak cik bawang cuba menfitnah aku dengan Khai. Serious aku meluat tengok dua orang mak cik bawang nie . Lepastu Fatin pulak cakap a.k.a pembantu Nabila "aku akan hebohkan pada satu sekolah pasal sekolah nie.
SERIOUS aku lagi meluat tengok pembantu dia acah-acah comel konon cantik konon ehh please setakat cantik tapi sanggup bagi diri kat laki apa kelas. "ehhh beruk dua ekor kome nak ape eh s**l" akhirnya keluar jugak perkataan yang selama nie aku simpan. Fatin and Nabila mengibas-ngibas tangan diaorang tanda orang yang panas SANGAT-SANGAT. Serious dalam hati aku aku dah banyak mencarut cuma tak terlepas macam yang tadi tu je dah terlepas.
Aku cakap" better kau blah before muka kau pecah LAH!!!!!" wah baran aku dah sampai peringkat yang paling tinggi sekali. Fatin cabar aku dia cakap "kau berani ke nak buat macam tu dekat aku, cubalah pukul aku lagilah aku hebohkan dekat satu sekolah" ok kalini aku fedup . Aku bangun dan bercadang nak lempang muka dua beruk dekat depan aku nie tapi tiba-tiba Khai pegang tangan aku and tarik aku supaya aku duduk balik, aku pandang muka dia aku buat muka 'kau kenapa??'
Akhirnya Khai bersuarra jugak setelah lama dia berdiam diri aku cuma mendengar setiap patah perkataan yang dia tuturkan " stop guys jangan jadi budak-budak please tolonglah balik kelas masing-masing kalau tak saya tulis nama sorang-sorang nak???, Een awak jangan timbulkan masalah kat sini, nie sekolah bukan tempat wrestling nak pukul-pukul orang saya boleh terus hantar awak ke guru disiplin kalau awak buat lagi" oh my god , aku cakap kat Khai " sampai hati kau Khai cakap macam tu dekat aku diaorang yang fitnah kita cakp kita buat maksiat kau tak rasa apa-apa ke??? HUH AKU TANYA KAU NIE"
Nie lagi sorang buat aku marah, arghhhh aku tak nak marah dia, ye aku tahu itu tugas tapi bendna nie ISHHHHH. ok better aku blah before angin aku naik lagi tinggi. Aku terus bangun then terus ambik tudung aku yang aku sidai tadi terus gi dekat block D actually aku nak balik tapi nanti guard halang aku then terus bawak aku jumpa guru disiplin malas.
XXXXXXXXXXX
YOU ARE READING
my love ??
Teen Fictionnantikan cerita ini........... tentang budak darjah 6 yang tak ada kawan then tiba-tiba datang seorang laki yang ingin menjadi kawan dia...... adakah mereka kekal menjadi kawan biasa atau luar biasa nantikan cerita ini......... silalah baca