Bab 2 🔨

296 5 0
                                    

" What!!!kenape daddy"kata Liya."Sbb kamu selalu bergaduh dngn budak skolah kamu tu.Lagi pun thn Ni kamu dh nak ambil SPM so ape slh nye kamu pindah sklah.Daddy suruh kamu pindah ni untuk kebaikan kamu juge Liya.Harap kamu tak membantah"kata daddy panjang lebar.

"Tapi diorang yg cari gaduh dulu ngan Liya sbb tu Liya bls balik biar diorang rase" jawab Liya." Mummy tahu tapi jgan lah sampai masuk hospital budak tu"kata mummy nya pula."hehehehe...""yelah Liya setuju"jawab Liya.

seminggu kemudian...

"Liya cepat nak pergi sekolah kau tu dah la nk kene daftar lagi"kata Eydan kepada adik bongsu nya itu." Ye kejap nak mandi la ni"jwb Liya.15 minit kemudian.Liya turun ke ruang mkn untuk sarapan."cepat nye kau siap"perli Eydan.

"Hehehhe....Sorry"kata Liya."Dh habis jom pergi sekolah nanti lambat nk daftar name kau"kata Ayden dengan gaya nya."Jom!!!"jerit Eydan dan Liya serentak.
" Ish korang Ni x jerit mmng x boleh kn"mrh Aidan.

Di sekolah..🏢

Liya P.O.V

Liya dngn laju berlari untuk ke pejabat untuk daftar dia terlanggar seorang lelaki "maaf saya tidak sengaja"kata Liya.

" Ish mata kau letak kat mana hah..habis bersepah barang aq"mrh Dia (mengambil barang dan melihat Liya)'ish comel gak bdak ni...ehh apa yg kau merepek ni Raf' kata Raf dlm hati

"sorry sorry saya betul betul tak sengaja"kata Liya"Raf bangun dan hendak pegi dari situ tetapi dithn dengan pertanyaan Liya " boleh saya tanya dekat mna pejabat" " cari lah sendiri" kata Raf dan berlalu pergi. 'Org ckp baik2 dia ckp sombong...haish knape lah daddy suruh pindah tpi bleh thn jugak dia tu tapi sombong mcm nk cekik je tadi' kata Liya dlm hati.

Tanpa melenggah kan masa Liya terus memcari pejabat.Akhir sekali dia jumpa juga pejabat "huish penat nye cari pejabat kat kolah ni dh la kawasan dia pun luas bangunan pun besar"kata Liya.

Kemudian dia mengetuk pintu pejabat itu.Keluar lah seorang lelaki"kau cari sape"tanya DIA "saye cari guru besar untuk daftar"jawab aq "Niel sape tu"kata GB "x kenal dia ckp nak daftar"kata DIA yg dikenali sebagai niel"suruh la dia masuk kamu ni niel"kata GB "yela mama... masuk la"kata Daniel.

Lepas daftar GB tu panggil anak nya untuk menunjukkan kelas kspada Liya "jom ikut aq untuk tunjukkan kelas kau...".

Sampai di hadapan kelas dan masuk di dlam untuk memperkenal kan nama aq "Hai name saye Tengku Liya Zandra boleh panggil Liya""ok Liya awak boleh dudk disebelah sane"kata guru kelas yg berada di sebelah aq.

end P.O.V
Skip waktu belajar.......
Di rumah....🌆

"Liya mcm mna sek ok x"tanye daddy"Emmm boleh laa"jwab Liya
"Kenape mcm badmod je Liya ok ke x"tnya mummy pula"k je tapi Liya dpt kelas delan same dengan Mia dan kwn dia ira ngan sara"jwab Liya

"tapi kan daddy tdi waktu nak pergi daftarkan Liya lari nk cepat pastu Liya terlanggar sorang lelaki ni rasenye umur dia same ngan Liya nama dia Liya ada perasan kat nametad dia "kata Liya "Sape nama dia tu
Liya" tya Ayden "irsyaf kot.... hehhe......"jwb Liya "

Bersambung nanti ye....sorry sbb lama x update....Jangan lupa vote and komen tau 😘

MISS MAFIA,ILOve YoU!!!Where stories live. Discover now