Jedno dievča ma požiadalo, aby som sa k tomuto nejako vyjadrila.
(Dajte mi vedieť, keď vám tu niečo ešte chýba ;) )
Poďme teda na to...Jedná sa konkrétnejšie o kopírovanie.
Je to vlastne zákonom trestný čin, ktorý sa vo veľa oblastiach (hlavne na internete a sociálnych stránkach) veľa porušuje...
A teraz by som sa zamerala na creepypasty...Veľa z nás (aj creepypasterov, aj fangirls) toto porušuje...
Mať vlastný nápad, ktorý ste tu ešte nevideli a zverejniť ho, to je o inom. (Samozrejme nie, že ste prvý krát na Wattpade a v ten deň ešte šupnete knihu na sieť, aby ste si prirobili votes, komentáre a follows, a pritom ste nevedomky okopírovali nápad niekoho iného... Anj to by sa nemalo... Mali by ste sa najprv poriadne porozhliadať okolo; aby ste videli, čo tu už je, a čo nie...)Ja teraz hovorím za seba...
Keď si dáte do hľadáčika že "creepypasta", vyskočí vám veľa kníh s týmto názvom...
Väčšina sú to ale preložené a svojim spôsobom skopírované príbehy, na ktoré my všetci tak letíme...Ale problém začína vtedy, keď tam autor takejto zbierky neuvedie pôvodného autora...
Nehovorím, že to porušujete všetci, ale mnohí tu na Wattpade áno...
Keď chcete rozširovať pôvodné creepypasty, mali by ste, aj keď to je z internetu, napísať k časti meno autora...
Podľa mňa sa to sluší a mali by sme takéto základy dodržiavať...Toto isté by podľa mňa malo platiť aj pri inšpirácii...
Dnes som si zapla wifi a zistila som, že mám asi veľmi podobnú príhodu...
Nehovorím, že je to presné kopírovanie, ale taktiež je to trochu krádež nápadu. A nemyslím si, že sú z toho pôvodní autori nejakí nadšení...Avšak kniha na tému "Zachráňme CP ; Zastavte CP fangirls" a podobné názvy na túto tému by som kopírovaním nenazvala. (Teda pokiaľ od slova do slova neopíšete myšlienky autora z jeho knihy a nedáte to všetko do svojej knihy).
Toto slúži na rozširovanie riešení problémov vo fandome, alebo dosiahnutie určitého cieľa, na ktorý sa chcú a majú právo sa vyjadriť viacerí...Späť k tomu kopírovaniu...
Čítala som jeden článok na internete od , kde som sa dozvedela, že mnohokrát toto uvedenie autora nestačí...
Jednoducho si od neho musíte povolenie vyžiadať osobne, alebo potom bye-bye...Nie som žiadna ambasádorka, aby som vás, moji creepypasterskí spojenci, za takéto veci nahlasovala a podobne, ale píšem a hovorím vám to, aby ste si jednoducho uvedomili, že to tak proste je...
Mne táto pravda tiež nie je veľmi Zalgovie aká príjemná a trošku mi pokazila plány do budúcna, ale je lepšie si vybrať tú správnu vec, ako "potajme" porušiť zákony a potom BOOM! - prúser.Pre zatiaľ všetko, veľká VĎAKA pre vás! 💚😁
#SAVETHECREEPYPASTA
#STOPSHIPPING
#WELOVEYOUCREEPYPASTA