Kuu! - LUKU 2

18 1 4
                                    

"No kuka sitten?" Kira kysyi. "Valkoisten puolelta" myönsin peloissani. "SIIS MITÄ!" Kira huusi. "Älä huuda noin lujaa, tästä ei saa tietää kukaan muu" sanoin. "Tietääkö edes alfa?" Kira kysyi hiukan huolestuneena. "Tietää hän kyllä, että olen raskaana. Mutta ei kuka pentujen isä on" huokaisin. "Kai nyt sinun pitäisi kertoa" Kira sanoi ja lähti muiden luo takaisin syömään. Jäin miettimään pitäisikö kertoa vai ei. En halua huolestuttaa häntä. Mutta samalla haluaisin, että hän tietäisi. En kerro, ajattelin. Päätin mennä lauman vanhimman luo.

***

5 minuuttia myöhemmin..
Olin päässyt klaanin vanhimman luo,Wildpawsin.
"Tervehdys" sanoin iloisesti. "Huomenta Sakura" Wildpaws sanoi.
"Huo..." en ehtinyt sanoa loppuun, kun Wildpaws jo aloitti. "Tiedän miksi olet täällä, sinulle on tulossa pentuja. Eikö vain?" hän kysyi. Olin hiljaa, en ajatellut, että kuu kertoisi sitä. Kaiken. Aivan kaiken. "Kyllä" sanoin pitkän hiljaiduuden jälkeen. "Ja alfa ei ole niitten isä"  hän jatkoi. "Niin" huokaisin.  "Jos aijot kysyä minulta, minulla ei ole vastausta. Kuu ei sanonut mitään kun kysyin" Wildpaws huokaisi syvään. "En tiedä kuka hän on, mutta hän on valkoisten puolelta" myönsin hiljaa. "Siis mitä! Onko hän valkoisten puolelta?" hän kysyi hämmästyvästi. "Kysyin eilen kuulta" sanoin vaisusti. Olimme hiljaa noin viisi minuutti. "Huomenna on täysikuu" Wildpaws sanoi pitkän hiljaisuuden jälkeen. "Silloin saa kysyä yhden kysymyksen, silloin kuu heijastaa kysymykseen vastaavan kuvan" hän jatkoi. "Vau, no kysyn hältä sitä sitten. Hyvää päivän jatkoa" sanoin. "Samoin" hän sanoi.
Ahtauduin pesän kolosta, ulko ilmassa tuoksui sade, turkissa tuntui kun sumu leijaili sen päälle.

Päivä kului nopeasti, alfa piti kokouksen koko lauman kanssa. Söimme Whipclawin metsästämiä jäniksiä ja hiiriä.
Sitten tulikin jo ilta. Menin meidän- siis alfan ja minun- pesän suun eteen. Kuu paistoi suoraan kiiltävään turkkiini. "Kuka on pentujen isä?" kysyin kuulta kuiskaten. Kuuhun heijastui kuva.
Kuu!...

Mustankuun sudet: Osa 1(tauolla) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang