"Hyera!! Cepat turun! Nanti lewat kamu nak ke sekolah! "jerit Ommaku dari dapur.
Aku sedang bersiap,hanya perlu memperbetulkan rambutku sahaja.
"Nae! Hyera nak turun dah ni! "balasku lalu mengambil begku diatas katil.
Lalu aku terus turun kebawah.
"Oii!!! Nak cepat pun, sarapan la dulu"pesan Omma
"Nae.Bye Omma!! "lantas aku mengambilnsekeping sandwich yang dibuat khas oleh Omma lalu mencium pipi Omma sekilas.
"Ish, budak ni! "
Aku berlari menuju ke perhentian bas.
"Fuh!! Sempat. Nasib tak terlewat! "momelku sendiri
"Lewat?"
"Omo!!! Haish! Unnie! Terkejut saya tau tak?! "marahku kepada Yujin unnie. Senior di sekolahku, Ahn Yujin.
"Haha, mian. Ni,tak pergi sekali dengan Wonyoung ke? "soalnya
"Tak. Dia kata hari ni dia ada shooting. Bukan ke unnie pun? "
"Nae memang. Tapi shooting start pukul 10 nanti. Unnie nak pergi kedai."
"Ouh.Ah!Nae bye Unnie! Saya pergi dulu! "aku melambai ke arah Yujin Unnie
"Nae. Elok-elok belajar! "
Kemudiannya aku terus memasuki ke dalam bas. Aku duduk di bahagian belakang sekali.
_________________________________________Someone Pov
Aku sedang berjalan menuju ke perhentian bas untuk ke sekolah.
Tiba-tiba aku ternampak juniorku disekolah merangkap trainee di syarikat bighit ent.
"Trainee Big Hit Ent? "soalku sendiri. Kemudian aku memasuki ke dalam bas tersebut. Lalu aku mengambil ditempat sebelahnya.
"Annyeong! "sapaku
"Ouh Sunbaenim?! Anyyeong"!balasnya.
"Kau ni pelajar gred 2 kan? "
"Nae. Betul tu. Tapi, bukan ke sunbae sepatutnya pergi ke CJ studio? Bukan ke hari ni Produce 48 akan diumumkan siapa rank 1-12 dan diishtiharkan sebagai group IZ*ONE?"
"Yaduii budak ni. Tak ingat ke? Hari ni kan semua gred 5 bakal graduate. Lagi satu, acara tu berlangsung malam ni lah. "
"Eo? Jinjja? Mian, saya tak tahu. Bukannya saya yang bertanding tu. "
"Gwenchanha. Lagipunkan, Big Hit tak nak kau debut ke? Takkanla nak sibuk dengan BTS tu je. Dengar citer kau jadi trainee selama 7 tahun kan? "
"Errr yang tu... Sebenarnya, Omma saya larang saya dari menjadi trainee.Jadi,saya ni jadi trainee secara diam-diam dengan bantuan Oppa saya. "
"Ouh.Rumit juga situasi kau ni. Takpela, mungkin Big Hit masih nak kau belajar dulu kot. Dan bila sampai waktunya mungkin waktu tu kau dah besar sikit. "
"Mwo? Jadi, sunbae nak cakap yang saya ni pendek? "
"Takla walaupun sudah kenyataan. ".
"Sunbaenim!!! "
"Hahaha! "
_________________________________________
Author Pov
Hyera melangkah menuju ke kelasnya 2-A1
Sebelumnya, dia ke lokarnya untuk meletakkan beberapa buku yang tebal. Tak kuasa dirinya nak bawak buku berat-berat.
YOU ARE READING
MY DREAM
Teen Fiction"Omma!! " "Wae Omma?! Hajima!Jangan bakarlah! " "Biarlah!! Benda ni mengarut! Ia akan mempengaruhi kamu!! " "OMMA!! hiks... hiks.. I-itu barang Hyera!!! Hyera beli sendiri!!! susah nak dapatkan tu!! " "Lantak kamu lah! Benda ni dah jadikan kamu kura...