Met een hol gevoel in mijn maag liep ik naar de kantoor van Anderling. Ik wist zeker dat in het verprutst had en van school zou worden gestuurd. Wat zouden mijn ouders zeggen als ze hun jongste kind terug op de stoep zagen staan? Zouden ze boos zijn? Of eerder teleurgesteld? Al die gedachten bleven in mijn hoofd rond spoken. Ik was zo druk bezig met me slecht te voelen dat ik niet doorhad dat we er al waren. Anderling ging ons voor naar binnen en zei: "ga zitten" we deden snel wat ze zei en ook zij ging zitten. Ze keek van Scorpius naar mij en omgekeerd. "Wel",zei ze "wat was dat daar" ik en Scorpius begonnen te brabbelen. "1 per 1 graag, mevrouw Potter" in zuchtte diep en begon alles te vertellen. "En toen had je zeker gedacht dat een duel mocht" en ze trok haar wenkbrauw op. Ik keek vol schaamte naar mijn schoenen. "Het spijt me professor",zei ik zachtjes. "Het spijt je miss Potter? Dat gaat niet veel veranderen! In feite zou ik je van school moeten sturen-" ik had niet gedacht dat ik nog roder kon worden dan mijn haar maar blijkbaar kon het dus wel. "-maar dat zou de relatie tussen Potters en Malefidusen er niet beter op worden",vervolgde Anderling en ze duwde haar bril verder op haar neus. Ik zei niks en Scorpius ook niet. Vanuit mijn ooghoeken zag ik hoe rood hij ook was. Anderling nam haar stok. "Ik zal jullie straf moeten geven en deze noodzakelijke maatregel" ze wees op Scorpius en ik en bewoog haar stok soepel heen en weer. "Wat ik juist gedaan heb",zei Anderling tegen ons. "Is een bewering die jullie niet verder dan een meter van elkaar kan houden" "dat betekent?",floepte ik eruit. Ik en mijn grote mond ook weer. "Dat betekent dat jullie minstens een meter bij elkaar moeten zijn en niet verder-" "en anders wat?" "Als u me eens liet uitspreken mevrouw Potter-" hoeveel keer kon ik nog rood worden??? "-dan zult u het wel weten, maar om uw vraag te beantwoorden worden jullie naar elkaar toegesleurd met geweld hoe hard jullie je best doen om dat te verkomen" "Hoe moeten we dan slapen in onze leerlingen kamers?",zei Scorpius. "Wel meneer Scorpius ik stil voor dat jullie in de zwaderich leerlingen kamer beide blijven slapen in een extra kamer die daar nog vrij is" mijn gezicht betrok. Een griffoendor die in de zwaderich leerlingen kamer moet slapen bij Malefidus. "Voor hoelang",vroeg ik met duidelijke afkeer in mijn stem. "Voor zolang als dat nodig is" "en de lessen dan! Ik heb niet alle lessen met hem!" Anderling was gaan zitten en pakte een identieke rooster die ik had. Nam haar stok en wees erop. Onmiddellijk werden alle vakken waar griffoendor normaal met Huffelpuf en Ravenclaw mee deed vervangen door Zwaderich. Toen wees ze met haar stok naar haar keel en zei een spreuk waardoor haar stem luider werd en voor heel de school te horen was. "Ik wil even benadrukken dat de 5de jaars Griffoendors nu alle lessen samen hebben met Zwaderich. Zwaderich jullie lessenrooster wordt automatisch aangepast aan de nieuwe regeling. Huffelpuf en Ravenclaw hebben dus nu ook alle vakken samen." Toen deed ze haar stok was en keek ons aan. "Jullie kunnen gaan" ik knikte en liep met Malefidus haar kantoor uit. "Die bewering zou toch niet echt zijn toch?",vroeg ik mompelend aan Scorpius die zijn schouders op haalde. "Geen idee, ze klonk heel overtuigend" "laten we het testen dan",zei ik en ik liep meer dan een meter van hem vandaan. Meteen werd ik terug geblazen naar Scorpius. "Laat maar... Anderling meende het..."
JE LEEST
our story - Lily and Scorpius 💖
General FictionLily en Scorpius hebben een grote hekel aan elkaar sinds ze elkaar voor het eerst zagen, Albus de beste vriend van Scorpius probeert tevergeefs Lily en Scorpius tot vrienden te maken, op een dag gaat hun vijandschap te ver waardoor het schoolhoofd M...