♪ ♬ BÉAUT'ANGEL ♬ ♪
" baru balik? dari mana? "
Bahu Jihyo terhincut sedikit. Terkejut dengan teguran dari Seung Cheol.
" awak kata, awak balik esok? "
Soalan dibalas soalan. Seung Cheol berdehem perlahan.Dia bangkit dari duduknya lalu berjalan mendekati Jihyo yang berdiri statik dihadapan pintu masuk apartment mewahnya.
" tukar plan "
Perlahan Seung Cheol berkata." jadi- aku tanya. kau kemana? dengan siapa? "
Soal Seung Cheol sekali lagi. Jihyo menelan liurnya payah. Dia membalas tatapan mata tajam Choi Seung Cheol." saya pergi lunch. saya ingat nak minta izin awak dulu tapi awak terus potong apa yang saya nak cakap dan terus pergi "
Balas Jihyo cuba meyakinkan teman lelakinya. Seung Cheol mengangkat sebelah keningnya." lunch dengan siapa, hm? "
Soal Seung Cheol sambil tangan nya memgelus lembut pipi Jihyo. Gadis cantik itu mula terasa debar. Patut dia jujur atau patut dia bohong?" seorang. saya lunch seorang. saya ingat nak ajak awak tapi- awak busy kan "
Bohong. Itu kali pertama Jihyo berbohong pada teman lelakinya sendiri." kau pasti? "
" ya, Cheol. awak ni- memang tak reti percayakan saya macam mana saya percayakan awak ya? awak keluar apartment tak balik dua tiga hari, saya tak pernah syak awak ada perempuan lain atau apa! so why can't you?! "
Seung Cheol dibuat terdiam apabila Jihyo meninggikan suara terhadapnya. Ini juga kali pertama Jihyo berani berbuat demikian. Rahang dikejap beberapa kali. Cuba menahan rasa.
" kau- baiklah. aku percaya kau, sayang. tunggu aku dikamar "
Arah Seung Cheol kemudian dia berjalan ke beranda luas apartment mewah itu. Seputung rokok dikeluarkan.Jihyo merengus geram apabila melihat Seung Cheol terus melakukan aktiviti merokoknya. Sakit hati dengan perangai lelaki bertatu itu.
" bila lah aku boleh keluar dari neraka ni?! "Jihyo berjalan laju kearah kamar yang dikongsi bersama Seung Cheol.
♪ ♬ BÉAUT'ANGEL ♬ ♪
" Mingyu, jadual kau dah aku susun semula. nah- "
Haera menghulurkan beberapa helai kertas yang telah di stapler kepada Mingyu. Untuk pengetahuan, Choi Haera itu adalah maneger Mingyu.Yang dalam diam sebenarnya menaruh perasaan kepada lelaki kacak itu.
" thanks. eh- esok aku perlu ke Jepun? "
Soal Mingyu setelah membaca jadualnya." ya, kau kan jadi model untuk brand baju baru? so, esok kau ada showcase untuk baju-baju tu. sebelum pukul 6 nanti kita gerak ke airport "
Terang Haera kerana dia tahu Mingyu tidak dan tidak akan membaca nota yang ada pada jadualnya itu." oh kalau macam tu, kita gerak awal sikit ya? selalunya kan kita gerak sejam sebelum waktu departure so kali ni awal dalam sejam setengah atu dua jam, ya? "
Kening Haera terangkat sebelah." kenapa? kau ada nak singgah mana-mana ke? "
Mingyu mengangguk mantap dengan segaris senyuman dibibirnya.
" baiklah kalau macam tu. pergi satu kereta macam biasa "" baik manager-nim! "
Spontan Mingyu menabik hormat kepada Haera. Gadis diusia lewat 20an itu kemudian melangkah keluar dari bilik dance practice milik Pledis ent.Haera tidak dapat menahan senyum apabila teringatkan yang Mingyu tersenyum kepadanya tadi. Bukan apa, jarang-jarang Mingyu senyum mahu-mahu lagi kepadanya.
Kim Mingyu itu hanya senyum apabila ada kamera atau fans dihadapannya.
" Wonu, jom minum sekali? petang nanti aku dah nak gerak jepun "
Pelawa Mingyu setelah Wonwoo mengangkat panggilan nya." on! dimana? ajak Josh sekali ke? "
Soal Wonwoo yang disebelah lain.
" ya, josh sekali. aku ada perkara nak cerita pada kau dan Josh "
Wonwoo dibuat tertanya-tanya." amboi. macam penting je sampai perlu berjumpa-? "
♪ ♬ BÉAUT'ANGEL ♬ ♪
" kau- makin peliklah, gyu "
Seloroh Joshua yang sedari tadi memerhati Mingyu. Mingyu pula tidak henti-henti tersenyum apabila dia mendapat pesanan dari seseorang yang Joshua tidak pasti siapa." pelik? apa yang peliknya? "
Seloroh Mingyu. Telefon pintar disimpan lalu cawan kecik berisi champagne diteguk perlahan.
" peliklah. tengok tu, entah apa yang ada pada phone kau tu sampai senyum macam orang sakit "Mingyu sekadar tertawa mendengar komen Wonwoo.
" senyum pun salah ya sekarang ni? dulu aku pasang muka heartless aku, korang bebel. ni aku senyum, banyak complain pula "Joshua dan Wonwoo saling berpadangan.
" taklah, cuma- mesti ada punca kau senyum-senyum tu? "
Balas Joshua tidak mahu kalah. Mingyu berdehem perlahan." jangan kata yang.. "
Mingyu memandang Wonwoo. Menunggu rakan karibnya itu untuk menyambung kata-katanya.
" kau.. dilamun cinta-? "
Tebak Wonwoo.Joshua tersedak minuman keras yang diteguk manakala Mingyu segera melarikan pandangan. Tidak mahu memandang wajah Wonwoo.
" betul lah kan ?! "" wah- Kim Mingyu, mana pergi prinsip hidup kau? "
Mingyu terus sahaja berdiam diri. Senyum cuba ditahan supaya tidak menerukkan lagi keadaan.Σ Σ
reminder;
kalau cerita ni tak dpt
sambutan seperti yg
Aireen n kawan aireen yg
bagi idea utk cerita ni,
Beaut'Angel 2 tak akan
dipublish_
YOU ARE READING
[DC] ANGEL
Fanfiction« RED ROSES » ❝ hey, beautiful angel ❞ × × × ❝ bro, i fall in love with the girl who attended your birthday party. she's just naturally heart capture.. ❞ × × × status; ON HOLD start; 1nov18 end; - beautiful cover by @itsj_hyun