- Fú, gyerekek - jön vissza Csónakos a mozi mosdójából a film végén - Ezek majdnem összehugyozzák magukat, annyira kivannak.
- A film miatt?- kérdezi Nemecsek, még mindig a kóláját szürcsölgetve. -Tényleg baromi jó film volt, nem? - Bokára néz - Ugye, János?
Boka bólogat. Nagy Amerika Kapitány rajongó volt, a maga visszafogott módján, de hát nem is csoda, legalábbis a fiúk szerint. Boka volt az ő mini-AmerikaKapitányuk, csak épp szőke nem volt, meg az a markáns arcvonala sem volt meg, mint a Kriszevönsz-nek.
Arról a szobortestről meg diszkréten senki nem beszélt.
- Fú, jól kivolt a Kapitány, mi? - vigyorog rá Csónakos, és ellentmondást nem tűrve kiszedi Nemecsek kezéből a kólát - Elvesztette a szarát! Megpiszkálták megint a spanját, azt nekiment mindenkinek. Tisztára olyan, mint te. - tette hozzá Bokának címezve, és végre meghúzza Ernő kóláját. - Hallod papuskám, ez húgymeleg, és szénsav sincsen benne, nehogymár ezt igyad! - hördül fel, és jól irányzott mozdulattal a kukába hajítja a poharat.
- Na. - jegyzi meg szerényen Nemecsek - Én még azt ittam volna.
- Esküszöm veszek neked másikat.
- Na hol van már ez a két jómadár? - kérdezi Boka és az órájára pillant - Lekéssük a villamost.
- Biztos fogják egymásnak, míg pisálnak. - röhög Csónakos, aztán tudatosul benne, mit mondott János - Te most komolyan a tízpercenként járó villamos miatt aggódsz?
Boka vállat von.
- Mindent meg kell tervezni.
Kolnay és Barabás gyanúsan nagy egyetértésben érkezik a mosdó felől.
- TEAM IRONMAN! - ordibálják Bokáék felé, és versengve mutogatják a Vasemberes kitűzőjüket, amit a mozibüfében lehet venni. - Amúgy a képregényben ő nyert! Csak úgy mondom!
- Technikailag - szólal meg Ernő - Itt is ő nyert. A Kapitányból lett a törvényen kívüli.
- Dehogyis, nem nyert itt senki! - tiltakozik Barabás - De majd a Végtelen háborúban! Szétoszt mindenkit! Nem lehet szórakozni Tony Stark-kal.
-Jaja! - kontráz Kolnay - Tuti ő nyeri meg a Végtelen Háborút. A többi túl csicska hozzá. Hát mi volt ez a Kapitánytól is, könyörgök. Szentimentális faszkodás.
- Igen! Meg a poszttraumája. Férfiember nem lehet ilyen érzelgős! Én tökre csalódtam a paliban. - mondja ajakbiggyesztve Barabás, és Kolnay azért felkapja a fejét.
- Mi? Bennem csalódtál? Mi a rákot csináltam már megint?
- Nem te Pali. - nyugtatja Barabás - A paliban. Fasziban. Csávóban. Milyen szinonimát mondjak még? Most mit bámulsz így, Csónakos?
Csónakos megvakarja a fülét.
- Hát, egyszer már volt olyan, hogy ti ketten egyetértettetek valamiben, de arról is kiderült, hogy álmodtam, szóval most nagyon gondolkodok, hogy ébren vagyok-e.
- Persze, hogy ébren vagy. Alap. Ki adna igazat ebben a konfliktusban a Kapitánynak?
Csónakos szertartásos meghajlással a Boka-Nemecsek páros felé mutat, és Kolnay szeme felragyog, hogy vitatkozhat valakivel.
- Nem mondjátok komolyan, hogy az öreg Sztívnek adtok igazat? MIÉRT?
- Előbb induljunk el. - sóhajt megadóan Boka - Mert ha mi most itt rákezdünk, soha a büdös életben nem jutunk haza.
- sétáljunk - javasolja Ernő - Olyan kellemes idő van.
Szóval az öt fiú sétálni kezd a Körúton, és talán Csónakos szórakozik a legjobban.
- Miért, te kinek drukkoltál? - esik neki Kolnay, és Csónakos rágyújt.
- Neked, hogy kibírj öt percet anélkül, hogy kimászkálj pisálni.
- Na. Nem vicces. Oldalt kell választanod! - követelőzik Barabás is - Szóval?
- Hát megmondom őszintén, nekem a Zemo csávó volt a kedvencem. - von vállat András - Végre egy fasza főgonosz. Érthető motivációval, meg minden. Végre valaki, aki nem “ahh elfoglalom a világot, mert az YOLO, MUHAHAHAHA” hanem...
- Ó én nagyon sajnáltam Zemo-t. - szól közbe Nemecsek - Annyira emberi figura volt. Ha nekem halna ki a családom a Bosszúállók miatt, én is biztos ki akarnám nyírni őket.
Pár másodpercig csönd van, valószínűleg addig, míg lefut a fiúk agyában, hogy hogy nézne ki Nemecsek, ahogy bepöccen, és kinyír mindenkit, aztán a Kolnay-Barabás-Csónakos hármas ugató röhögésben tör ki.
- Na. - Nemecsek csak ennyit mond rá, meg se sértődik. Boka vigasztalóan kézen fogja, hüvelykujjával végigsimít Ernő ujjain. -
- Szóval - ragadja magához a beszélgetés vezérfonalát - A Kapitány teljesen logikusan reagált. Egy szuperhőst nem lehet regisztrálni. Értitek. Hova lenne a szuperhős világ, ha mindent lehetne tudni róluk. A rosszfiúk egyből tudnának róluk mindent, csak meg kéne szerezniük az adatbázist. Tudnák, hogy hol laknak, ismernék az összes szerettüket, nyilván ők lennének az elsődleges célpont!
- De azért tök világos, hogy kell a szuperhőscsapat fölé is a kontroll. - Kolnay persze nem bírja elviselni, hogy ne szólhasson bele. - Hát láttad, mit leműveltek! Hát láttad, mi történt Zemo családjával! Ők nem mindenhatók, és nem istenek! És a Kapitány, ha olyan szabálytisztelő... Szóval, neki kellett volna az elsőnek lennie, aki ezt aláírja!
- ... és ez pont nem így van! - Boka hangja szinte diadalittas - Ne feledkezz meg arról, hogy megszenvedte, hogy a H.Y.D.R.A beférkőzött a S.H.I.E.L.D soraiba. Mi a garancia rá, hogy nem történik meg újra, és mi a garancia arra, hogy a “jó oldal” gyakorolná fölöttük a kontrollt?
- Arról nem is beszélve - kotyog közbe Nemecsek is - Hogy ő ezt a listázást ismeri, mert Hitler is így kezdte.
- De ez megint egyéni szocprobléma - veti közbe Barabás is, miközben tüntetőleg Kolnayba karol - Ezek személyes dolgok.
- Igen! A Szokóviai Egyezmény pedig közérdek volt. Nem nézheti azt, hogy neki milyen traumái voltak a világháborúban hetvensok évvel ezelőtt!
- Talán igazad van, Pali - Nemecsek annyira rákészül arra, amit mondani akar, hogy Boka úgy rántja vissza a piros lámpa elől. - De megfeledkezel még egy nagyon fontos dologról!
- Na és mi lenne az?
- Hát a loncsoshajú faszi . - szól közbe Csónakos, direkt elrontva a hatásszünetet, amire Nemecsek annyira rákészült. - a spanja.
- Olyan vagy, Andris, én akartam mondani . - húzza fel az orrát Ernő. - Szóval igen. Ott volt neki Bucky.
- És akkor mi van. - Barabás nagyon bután néz.
- Hogyhogy mi van? Ha belemegy ebbe az egészbe, fel kell adnia Buckyt. Cserben kell hagynia. A legjobb barátját.
- De hát az már nem a legjobb barátja. - Kolnay nem igazán érzi át Nemecsek hatalmas érvét. - Kimosták az agyát milliószor. Egy tömeggyilkos. Egy fegyver. Annak a fickónak már bőven annyi. Nincs értelme tutujgatnia.
- Az ember ragaszkodik azokhoz, akiket szeret. - mondja csöndesen Boka. - Az emberi elme úgy van kitalálva, hogy a jó mindig felülírja a rosszat. Mert az agyunk törekszik a katarzisra. Azt pedig csak a jó dolgok hozhatják el.
- Jaj már, lettek új haverkái. Mit kell ezt túltolni. Ez nagyon szentimentális. Amerika Kapitányának Amerika érdekeit kéne néznie, nem pedig egy terroristáét.
- Én értem amúgy, mit akarsz mondani, papuskám. Várjál. - Csónakos egy random fickóra bök az utca túloldalán . - Tegyük fel, hogy az a faszi egy bérgyilkos. Lekaratéznád, nem?
Kolnay egyből bólint.
- Hát, főleg, ha ilyan bikafaszú szuperhős lennék! Igen. Persze. Ez lenne a dolgom.
- Jó. - Csónakos elégedettnek tűnik a válasszal - Csavarjuk meg. És ha Barabás lenne az a fickó?
Kolnay érzi, hogy megfogták.
- Az más. - vakkantja oda végül.
- Nem más. - mondja Boka - A Kapitány így ismerte meg Buckyt. Mint például mi egymást. A többi már csak ezt látja benne, a terroristát, de ő....
- Én például nem bántom a Vasembert - teszi hozzá békülékenyen Ernő - Csak magyarázzuk nektek a Kapitány bizonyítványát. Mert őt is meg lehet érteni.
- Jó, de most arról beszélnük, hogy kinek van igaza! - Kolnay naná, hogy nem hagyja magát - Be kell ismernünk, Tony Stark viselkedett helyesen.
- Az ő viselkedése volt a megfontoltabb. - pontosít Boka. - És pont ezért zseniális az egész. Mert mindkettő pontosan ellenkezőjeként viselkedett, mint amit megszoktunk, amit vártunk tőlük. Most elkezdődik valami, valami pálfordulás, ami elhozza majd a Véget. Szerintem ez tök érdekes.
- Emlékeztetnélek titeket, hogy egy kurva kitalált film kurva kitalált konfilktusán vitatkoztok. - csóválja a fejét Csónakos - Tök jó lenne, ha hazáig befejeznétek, mert a többiek full hülyének fognak nézni titeket.
- Kit érdekelnek a többiek? - Barabás tökre fel van háborodva. - Miért nem jöttek el velünk?
- Mert a többiek nem olyan pofátlanok, hogy ötödiknek menjenek egy duplarandira. - von vállat Csónakos.
- És akkor te....?
- Hát, az más. Én vagyok a világ parasztja, emlékészel?
Kolnay és Barabás egymás felé fordul, és nagy egyetértésben bólintanak, Nemecsek Boka karjába kapaszkodva vihog.
- Még egy dolog, amiben egyetértenek. - mondja elégedetten Andris. - Sok lesz mára!
- Holnap megnézzük mégegyszer.- jelenti ki ellentmondást nem tűrve Kolnay.
- Minek? - nyög fel Csónakos.
- Helyes - így Nemecsek. - Én benne vagyok. Te is, János?
Boka megfontoltan bólint, miközben előkotorja a lakáskulcsát.
- Máris hazaértünk? - hökken meg Barabás - Nagyon gyors volt!
- Amúgy annyira nem volt gyors. - szól bele Kolnay - Szerintem így is a hosszabbik úton jöttünk.
- Dehogyis! - tiltakozik Barabás - Itt jöttünk végig a körúton, és a kereszteződésnél...
- A téren keresztül rövidebb lett volna.
- Nem hiszem.
- Komolyan mondom! Gyere nézzük meg. Google map! - és a két fiú már indul is a szobájába.
Csónakosnak összevillan Bokával a tekintete a két fiú háta mögött.
- Istennek hála, hogy helyreáll a világ rendje - sóhajtja tettetett elérzékenyüléssel - Team Vasember ide vagy oda, ez a kettő az biztos, hogy marhára nincs meg Polgárháború nélkül.
Boka egy kicsit gondolkodik.
- Fú ez nagyon pocsék poén volt.
Csónakos széttárja a karját sajnálkozva, miközben Kolnay és Barabás közös szobájából egyre hangosabb vitatkozás szűrődik ki.
- Végszónak szántam. Annak isteni volt, valld be.
- Hát. Majd még gyakorolsz egy kicsit.
ESTÁS LEYENDO
Polgárháború (puf)
FanficEredeti kérés: Nagyon szeretnék olvasni egy PUF modern AU-t Kolnay/Barabás, Boka/Geréb vagy Boka/nemecsek vagy Áts/Nemecsek párosok valamelyikével (esetleg több megjelenítésével ;) ) Kulcs: mozi (Nagyon-nagyon zárójelben jegyzem meg, hogy imádnám, h...