Ik zag niks. Het enige wat ik voelde waren natte kleren en iets van zand onder mijn lichaam. Ik maakte mijn ogen langzaam open, het licht deed pijn aan mijn ogen. Ik maakte ze weer even dicht en toen weer open. Ik kreunde. Ik stond langzaam op en keek om me heen. Waar was ik? Ik stond op en liep een stukje verder. Ik hoorde iets en draaide me van schrik om. Het was een vogel.Gelukkig. Ik draaide me weer om en liep langzaam verder. ''Hallo?!?!'' scheeuwde is '' Is daar iemand?'' Ik kreeg geen reactie en stelde maar vast dat er niemand was. Ik begon plotseling te denken dat ik hier niet meer vanaf kwam. Ik zat vast op dit eiland. Zonder mensen. - Oké focus, hoe kom ik aan voedsel.- Was het eerste wat ik aan dacht omdat ik zo'n vreetzak ben. -Hout, heel veel hout en van die vuurstenen.- Ik ging op zoek naar hout wat best makkelijk te vinden was. Maar die stenen zoeken gaat heel wat lastiger. Toen ik ze eenmaal gevonden had, maakte ik een vuurtje. Daarna ging ik op zoek naar voedsel. Ik vond een lange tak en maakte hem scherp. Ik ging in de zee staan en probeerde een vis te vangen. Het duurde een tijdje maar ik had er één. Ik haalde alle schubben eraf en wat erin zat eruit. Ik stak het op een stokje en begon het te roosteren. Ik schrok me kapot want ik hoorde in eens een grote grom, van een leeuw ofzo. Ik at snel de vis op en ging op zoek naar hout voor een hutje te maken.
JE LEEST
Paradise
Teen FictionWat als je verdwaald raakt op een eiland? Wat als je helemaal alleen denkt te zijn wat dus niet zo is? Daar kom je op een manier achter. Lees dit boek.