1

4 0 0
                                    

Arbetsveckorna flyter på! Jag börjar komma någonstans. Jag ställer mig innanför dörren i till min lägenhet som ligger i en förort till storstan. Den är inte stor men inte heller för liten! Jag hänger av mig min jacka, handväska och sparkar av mig mina skor. Min steg är påväg mot köket. Låten I want it that way spelas upp i mitt huvud och jag nynnar tyst till den. Middag... jag har en matlåda sen igår så den får väl duga. In i micron och på med tre minuter sen så får min mage den tillfredställelse den behöver. Hoppas jag...

Fredag! Jag började 6:30 och slutar 15 så det är några få timmar kvar men det är så värt det för en helg så speciell som denna. Jag ska ut med Ida och Maria för något glas på den nyöppnade baren uppe på torget. Jag är så taggad, vi har inte setts på så länge och jag saknar dem. Jag fortsätter med mitt arbete en stund till sen drar jag hem.

Väl innanför dörren går jag direkt mot köket och kokar ihop något att äta. Sen så börjar jag göra mig lite smått i ordning. Först duscha! Duschen går snabbt, på max tio minuter. Sminket kan vänta till senare. Jag sätter mig framför tvn. Jag skulle vara hemma hos Ida för lite förkrök klockan 20 så jag har gott om tid.

Halv sju börjar jag göra mig i ordning på riktigt. Sminket åker på och detsamma gör kläderna jag valt ut för kvällen. Helt färdig är jag ca 45 minuter senare och jag går då ut genom dörren. Jag har på mig ett par snygga svarta byxor, en lös vit t-shirt och klackar. Bussen tar ca 25 minuter sen måste jag gå i cirka tio tills jag är framme.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 19, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jag vet inteWhere stories live. Discover now