"Lisa wakker worden!" Schreeuwt Melissa, Lisa's moeder. Lisa wordt wakker. Nu al ze was net in slaap gevallen. Heel de nacht had ze niet kunnen slapen. Steeds lag ze te woelen. Vandaag zou ze een brief krijgen van het Magidorcollege-voor-bekwame-elementenbestuurders. Het was een school waar je van alles en nog wat leerde zolang het maar over de vier bekende elementen ging. Aarde, water, vuur en lucht waren de klassen waar de school in was verdeeld. Je moest 15 zij om aangenomen te worden. Om in één van de klassen te komen moest je in een spiegel kijken die aangaf bij welk element je het eest zou passen. Lisa haar overgroot oma en opa en haar oma en opa en haar ouders en ooms en tantes hebben hun opleiding op het Magidorcollege voltooid. Nu was zij aan de beurt. Lisa sprong uit haar bed en kleedde zich zo snel mogelijk om. Terwijl ze naar beneden rende trok ze haar haar in een simpele paardenstaart. "En..en? Is er al een brief binnen?" Vraagt Lisa enthousiast. Melissa haalt blij een grote envelop achter haar rug vandaan. "YES yes ! Het is me gewoon gelukt!" Lisa was heel enthousiast. Je werkt namelijk niet zomaar aan het Magidor toegelaten. Lisa kon wel huilen en juichen tegelijkertijd maar dat deed ze niet. Lisa scheurde de envelop open en haalde voorzichtig de brief er uit.
Beste Lisa,
Gefeliciteerd u bent toegelaten aan het Magidorcollege voor bekwame elementenbestuurders. Hierbij nodigen wij u uit om op 21 November dit jaar bij ons langs te komen op gesprek. We maken graag kennis met u en uw ouders. Na dit gesprek kunt u nog één hele week thuis blijven voordat u zich met de trein naar onze school moet bevinden. Daar word uw element bepaald door de welbekende spiegel van de elementen. Deze bepaald in welk element u zich het prettigst gaat voelen. Zodra iedere nieuwkomer zich welkom voelt starten we de lessen en de uitdagingen. We hopen u dan te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Het bestuur van het Magidorcollege voor bekwame elementenbestuurders.Melissa pakt de brief uit Lisa haar handen. "Ach meisje je zult wel heel blij zijn." Lisa knikte. Ze kon het nog niet helemaal geloven ze zou echt naar het Magidor gaan. Lisa zou zoveel gaan halen. Fighteggs, je gooit een 'ei' in de lucht die dan in een wapen veranderd, training kleding en een maanriem waar je mee kan vliegen. Ze zou er zometeen meteen om gaan. " mam mag ik zo alvast om een paar schoolspullen? " Melissa gaf haar dochter een knuffel en knikte. " Natuurlijk, zullen we straks papa bellen en met zijn drieën lunchen? We kunnen dan meteen om je schoolspullen." " Ja, dat klinkt super mam.
Lisa en haar ouders zitten aan een tafel in "Tommie", een gezellig eetcafé bij hun in de straat. Lisa drinkt haar warme chocolademelk op. "Hmm lekker mam en pap dank jullie." Haar moeder kijkt Lisa verbaasd aan." Je hebt het verdiend meid niks te danken." Lisa's vader Mark lachtte. " Ik ga maar betalen. Doen jullie je jas alvast aan?" Zegt Mark. Lisa stond op en trok haar jas aan. " gaan we nu naar 'Mags'?" Vraagt Lisa. Mags was de winkel om haar schoolspullen te halen ze hadden er alles wat ze nodig had. Melissa knikte. " ik loop alvast vooruit hoor mam." " Ja tot zo schat, kijk je uit voor de auto's " Lisa rolde met haar ogen meestal was ze heel beleefd en kon ze het goed met haar moeder vinden maar soms was haar moeder toch net te veel. Soms kon ze zo bezorgd zijn om niks. Maar ze bedoelde het toch goed. Lisa liep de straat door naar Mags. Een kleine stevige vrouw verwelkomde haar in Mags. " hallo waarmee kan ik je helpen? Op zoek naar schoolspullen?" Lisa knikte. " ja ik zoek een maanriem een paar boeken wat trainingskleding en een doos fighteggs." " zo zo dat is specifiek. " lachte de verkoopster. "Volg mij maar, we zullen eerst een trainingoutfit regelen voor je." Lisa volgde de vrouw door de winkel heen en stopte voor een groot rek vol met vrouwenkleding. "Wat is je maat?" Lisa wees naar een van de plaatjes die boven het rek waren gehangen. "Die maat." De verkoopster knikte en nam Lisa goed op. "Ik heb wel iets leuks voor je liggen, wacht heel even." D verkoopster loopt weg naar een deur die waarschijnlijk naar het magazijn leid. Na een tijdje kwam ze terug met een hele outfit. "Dit is zelf mijn lievelings outfit die ik alleen verkoop aan meiden die het echt goed staat." Ze gaf de outfit aan Lisa. " daar is het pashok." Lisa nam de kleding aan en liep naar het pashok. Ze trok het gordijn achter haar dicht en keek naar de door de verkoopster uitgekozen kleding. Het was een zwarte croptop met in rode letters ' FIGHT BITCH' erop. De broek was een zwarte leren broek maar van een soepele vorm van leer. De schoenen waren van het merk Adidas en ook zwart. Lisa trok de kleding aan en de verkoopster had gelijk het stond haar echt geweldig. Haar bruine haar maakte ze los uit de paardenstaart. " En lukt het?" De verkoopster keek door een spleetje. "Oh jeetje wat staat jou dat goed zeg. Je bruine haar en je mooie blauwe ogen maken het helemaal af." Lisa keek blij. Het stond haar echt heel goed. " Hey meisje, wow dat staat je echt heel mooi." Hoort Lisa haar moeder vanachter de andere kant van het gordijn zeggen. Lisa trok het gordijn open. " ik vind het echt een mooie outfit, heeft u nog iets van gewone kleding in deze style?" " Ja zeker in het magazijn als je met me mee loopt zal ik meteen een paar setjes meegeven." Nadat Lisa al haar kleding had gekregen lopen ze naar de maanriemen. Deze riemen laten je vliegen als je ze met je juiste gaven activeert. " Die is echt heel mooi!" Zegt Lisa als ze naar een zwarte leren maanriem met een blauwe heldere maansteen in het midden. De verkoopster pakt de maanriem van zijn houder af en houd hem voor Lisa's middel. "Wil je hem even omdoen?" Lisa pakte de riem aan van de verkoopster en maakt hem rond haar middel vast. Ze zag het al dit was hem.
JE LEEST
De elementenstrijd
FantasyOp deze school wordt Lisa opgeleid tot een vakkundig elementenbestuurster. Ze komt in het welbekende water terecht waar ze zichzelf nog niet helemaal thuis voelt, maar daar komt al snel verandering in.