Ella står framför spegeln. Lyfter upp sin parfym och sprejar över sig. Ser sig i spegeln igen. Håret är lockat och fixat, eller rättare sagt, det som finns kvar. Hon klippte sig i somras, så det är inte så mycket hår att jobba med. Men det som är kvar sitter där det ska. Det plingar på dörren och Ella rusar nerför trappan.
-Jag drar nu! Ropar hon.
Sigge står utanför, hon har gjort raka ögonbryn och använt ljust puder för att efterlikna en korean. För att vara helt ärlig, så såg Ella först knappt att det var hon. Men hon visste ju att hon och hennes pappa skulle komma och köra dem till skadinavium. Sigge och Ella kramar om varandra, skrikandes av lycka.
45 minuter senare stiger Ella ur bilen och tackar Sigges pappa för skjutsen, sen springer de mot konsertlokalen. De går till en biljettlucka och hämtar ut sina biljetter. De går mot den långa kön och väntar på insläppet.
-Hur lång tid är det kvar? Undrar Ella.
Sigge kollar på sin mobil.
-En halvtimma, svarar hon.
-Jag ska bara gå på toa, jag kommer strax.Sigge nickar och Ella börjar leta sig ut ur folkmassan. Hon letar efter skyltar men hittar inga. Efter ett tag är det knappt några andra där. Fundersamt går hon vidare i korridoren. Efter ytterligare några minuters letande slår en tanke henne. Hon har tagit sin in backstage! I panik börjar hon gå fram och tillbaka, desperat letande efter en utväg. Tänk om hon blir hittad av vakter eller något? Hon hör en mörk röst mumla något bakom henne, tänker att det är en vakt. Hon springer vidare i korridoren men snubblar över hennes klackar. Hon blundar. Tänker att nu är det slut, det blir ingen konsert. Vakterna kommer skicka ut henne. Hon känner någons närvaro, utan att öppna ögonen ställer hon sig upp. Hon öppnar ögonen, hamnar i chock. För personen framför henne är ingen vakt. Det är Taehyung, en av medlemmarna i bts. Hon vill inte tro att det är sant.
-Oj, hur mår du? Du ramlade visst. Säger han.
-Jag mår bra, får hon ur sig.Hon tittar in i Taes intensiva blick. De bara står där och tittar på varandra, timmarna flyger förbi, eller ja, det känns som det iallafall.
-Du är våran nya sminkös va?
Hon nickar, även om det inte är sant. Ella? Sminkös? Vilket bra skämt.
-Kom, härborta här våran loge.
Hon nickar igen och följer skräckslagen med honom bort. De går in i ett rum, genom en till korridor och stannar utanför en dörr. Där hör man sex vilda koreaner skrika och skratta. Tae himlar med ögonen och öppnar dörren. Ella tittar ut över rummet. Det finns några sminkbord, två soffor och ett stort bord med massa läsk och och snacks. Jungkook, Jimin och Hoseok trängs i en av sofforna och slår kuddar i huvudet på varandra. Yoongi ligger i den andra soffan, halvt sovandes. Seokjin sitter vid ett sminkbord och låtsas sminka sig. Namjoon står i ett hörn och skriker åt alla att vara tysta. Ella bara glor. Tae harklar sig och alla blir tysta.
-Här är våran nya sminkös!
Jimin reser sig upp och går fram till henne.
-Hej. Jag heter Jimin, trevligt att ha dig här, säger han med glimten i ögat.
Ella rodnar. Seokjin tittar på henne från sminkbordet och säger:
-Jag är worldwide handsome!
Namjoon himlar med ögonen.
-Han heter Jin. Jag är RM, ledaren för det här bandet. Därborta är J-Hope, det där är Suga, och där är...
-Jungkook, avbryter Ella.
Alla tittar på Ella, men hon tittar bara på Jungkook. Visst ser han bra ut på bild, men ännu snyggare i verkligheten! Det hörs en röst i högtalarna:
-Tio minuter till konsert, tio minuter till konsert!
-Hey, kan du fixa mitt hår? Ropar Jimin.Hon nickar och Jimin sätter sig i en stol. Hon får göra sitt bästa för att hon ska verka som en riktig sminkös.
YOU ARE READING
An Unexcpected Love Journey-Swedish
FanfictionKärlek. Det är underbart. Men oväntad kärlek är fantastiskt. Det är INTE en Jikook fanfic!