Toto je snad největší klasika která existuje. Možná kromě Naruta a Pokémoni. Genialita tohoto seriálu mi vyrazila dech je to tak prosté.
Shrnutí (spoilery): Shinigami (bůh smrti) upustil na zem zápisník smrti. Když někdo do něj napíše jméno člověka tak ho zabije. Musí však znát jeho tvář. Zápisník najde Light Yagami který si usmyslí že se stane novým bohem. Začne zabíjet kriminálníky, myslí si že to je spravedlivé ale lidi mají jiný názor. Nakonec po něm bud pátrat nejznámější detektiv L.
Jak to mám říci. Light je to nezbytné zlo v příběhu. On je chytrý, hezký, milý a humorný. Narozdíl L který stojí na straně světla je pošahaný, neupravený a celkově divný. Člověk má tedy tendenci oblíbit si Lighta. To je taky účel. Našli se chvíle kdy jsem si říkala "Zab ho Lighte". Nechtěla jsem aby ho našli. Dostala jsem se do pozice kdy jsem fandila zlu i když jsem věděla že to je nemoralní. Přála jsem si aby Light s L byli přátelé a na chvilku jsem si myslela že i jsou ale Light je blázen.
Oba dva si byli svou inteligencí vyrovnaní. A to se mi na tom líbilo snad ze všeho nejlépe. Předháněli se jako při nějaké soutěži. Není to typ anime na které bych se koukala. Stejně jsem si obě obě postavy neuvěřitelně oblíbila. Ale na konci jsem měla pocit že to není ono. Light ztratil protivníka a šel po něm někdo jiný. Přesněji N. Objevil se tam taky další záporák který je zlí protože je zlí a není k tomu žádné logické vysvětlení. Což mi zkazilo pár posledních dílů.
Stále však zůstávám na stejném názoru jak na začátku. Je to velmi povedené anime který se mi moc líbí i poté dlouhé době co jsem ho viděla.