Viyin POV
Aku tersenyum membaca massage yang di terima. Hati aku cukup bahagia sekarang.
Jin:
Kenapa teringat saya ke?Mana ada awak je
yang perasan.Jin:
Jadi kenapa tiba tiba whatsapp
Saya malam -malam ni?Saya tak teringat awak,
saya rindu awak😘Jin:
You so funny Kim Viyin
So can we meet tomorrow?
I have something to discuss
With you.can we ?everything for you
Aku menutup telefon. Bahagia itulah yang aku rasa.Aku membetulkan posisi sebelum tidur. Tidak sabar untuk menunggu hari esok.
******
Aku melihat si dia di meja makan.sedang menunggu aku ,itu pasti.
"Sorry oppa, Viyin lambat" aku melabuhkan punggung di atas kerusi di hadapannya.
"It's okey. I also just arrived"Jin memandang aku dengan pandangan kosong. Aku mula tidak sedap hati
"Kenapa oppa nk jumpa?"soal aku
"Sebenarnya macam ni......
Belum sempat jin menggungkapkan kata sepasang pasangan kekasih yang ada di sebelah meja kami bergaduh.
"I tak nak"Dengus perempuan itu geram.
"Please, "balas lelaki itu pula.
"No, that not my problem"perempuan itu menarik tangan nya dari genggaman si lelaki.Aku malas melayan pasangan di meja sebelah jadi aku kembali focus kepada Jin.
"So, what you want to talk about?"
Aku menyoal kembaliJin kembali memandang aku
"I just want to straight to the point. I 'm Upset. So let's break up"Dia berkata seperti tiada hati yang perlu di jaga atau dia lebih kepada tiada perasaan.
"A...AP..apa?Aku terkejut,
"Kita putus."dia mengulangi percakapannya.
"Apa salah Viyin sampai oppa sanggup putus? Oppa , jangan macam ni" aku memegang tangannya . Aku cuma menahan air mata daripada mengalir.
"Aku jemu dengan kau. Macam terhegeh pun ada .Aku penat layan perangai manja kau. " Kata katanya yang tajam umpama Pisau yang mencucuk-cucuk hati aku.
"Tapi, oppa...". Seperti tadi belum sempat aku menghabiskan kata telefon dia berbunyi
"Hello, baby. I baru je putus dengan dia. YE kejap lagi I balik .okey wait for me Sunny." Dia terus mematikan panggilan. Aku umpama tunggul kayu. Dia tidak menghiraukan aku.
"Jadi ni sebab awak putus dengan saya?Sebab perampas tu!!!!"
"Kau jaga mulut kau. Kau tak berhak nk kata Sunny macam tu. She's mine and you nothing."
Aku geram. Air mata aku mula mengalir. Aku mengambil air fresh orange yang terhidang di depannya . Aku menutup mata dan mencurahkan air itu ke mukanya.
Hati aku pedih. Dengan air mata yang mengalir perlahan Lahan aku membuka mata.
Alangkah terkejutnya aku apabila melihat lelaki yang duduk di meja sebelah aku yang kena air yang aku campak tadi.
Bergitu juga dengan jin dia terkejut kerana lelaki itu melanggar meja mereka dan melindungi nya.
"Apa masalah kau!!!!!" lelaki itu menengking Aku.
Matanya merah , uratnya timbul menandakan dia sedang marah dan baru lepas menangis?Aku terkejut. Aku memandang jin. Dia tersenyum sinis dan mula mengatur langkah meninggalkan aku.
Lelaki di hadapan aku menghentak meja kuat dan berlalu meninggalkan aku juga.Aku tidak menghiraukan pelanggan yang melihat situasi tadi. Aku melihat meja yang dilanggar oleh lelaki tadi. Pandangan aku kosang. Fikiran aku buntu .Apa masalah nya? Dia yang melanggar meja aku dan kemudian memarahi aku? Dan dalam masa yang sama hati aku sakit dengan perbuatan Jin. Pedih.
-----------------
Kenapa lelaki itu menolong Jin.TBC......
YOU ARE READING
Hard To Say I Love You
Romance"I will try to love you but.... It's hard to say I love you.... --------------- Nantikan.......