Someone POV
Aku mendengus geram.Hati aku sakit yang teramat. Kejadian di cafe tadi bermain di benak fikiran ku.
Dah lah baru putus cinta lepas tu kena simbah air dengan stranger. Gila kan?
"Sehun,kenapa kau basah ni? Dengan tak terurus ni" Soal Yuju adik perempuan aku.
"Entah lah, minah mana tah gi simbah air kat aku. Dah lah aku baru lepas putus dengan Jenny." Aku meraup wajah pedih dan tertekan.
Yuju yang berada di depan televisyen terus memandang aku yang duduk berhampiran dengan nya.
"Bwo????? Kau putus dengan Jenny unnie? Pahal bodoh? Kau benggap Sehun." Aku membiarkan soalan nya berlalu seperti angin. Selang beberapa minit aku bangun untuk ke bilik.Dia memang tak memahami.
I need to be alone now.
*********
Viyin POVAku merebahkan badan di atas katil. Air mata aku tidak berhenti-henti daripada mengalir. Sudah hampir 7 bulan kami bercinta tapi.......
"Arhhhh....." Aku menjerit
"Lelaki bodoh,Anak setannnn,ka...kau jahat oppa" jerit ku dalam tangisan. Kebahagiaan dan kegembiraan aku musnah sekelip mata. Kata-kata manis yang tidak lekang daripada mulut nya membuat kan aku makin sukar untuk melupakan nya..
"Viyin, kau okey?" Pintu bilik ku diketuk daripada luar. Irine housemate aku menyoal.
"Leave me alone!!!!"
Aku menjerit.......tiada unsur lembut dalam percakapan.
Pilu.....*******
Sudah 3 hari aku berkurang dalam bilik sambil menangis.
"Jinn oppa..... Knp tinggalkan Viyin"
"Viyin dah lah tu. Jangan menangis. Dia bodoh sebab tinggal kan kau yang cantik ni. Tak pasti ramai lagi yang nak dekat kau." Irine duduk memujuk aku. Tapi kata -kata nya tidak memberi secalit kesan pun.
" Dah lah Viyin, pergilah tidur dah lewat ni" Dia menyelimutkan aku . Aku umpama mayat hidup tiada pergerakan. Makan pun sedikit sahaja.
"Ok lah aku pergi dulu..stop crying for someone who not respect you" pesannya sebelum menutup pintu.
"I hope it too" aku cuba menyatakan walau dia sudah pergi.
-------------------
Tbc
YOU ARE READING
Hard To Say I Love You
Romance"I will try to love you but.... It's hard to say I love you.... --------------- Nantikan.......