Het is 1 maand later en Nadia zit op school. De moeder van Nadia is aan het werk. Maar de baas van Nadia's moeder vraagt naar het kookboek. Nadia's moeder gaf het antwoord; Die ligt thuis, meneer. Maar Nadia's moeder wist niet waar het boek was ze dacht dat Nadia het boek had. Maar toen Nadia's moeder thuis kwam en vroeg of Nadia het boek nog had gezien, reageerde Nadia ' nee ik heb het boek niet gezien," hoezo? terwijl moeder het antwoord gaf van dat haar baas er naar vroeg, voelde Nadia de spanning weer stijgen. Haar moeder stelt nog wat vragen, maar Nadia houdt zich in en zegt niets. Het enigste wat ze zegt is: ik heb het boek aan u gegeven en u heeft het zelf weer ergens neer gelegd. Nadia's moeder heeft geen idee waar ze het over heeft maar ze zegt tegen Nadia: Oke, het zal wel, help je mee zoeken Nadia? Nadia antwoord iets van; Nou ik heb al met Saskia afgesproken. En loopt naar boven. Boven op haar kamer pakt ze haar mobiel en belt Saskia op.
Saskia: Hallo met Saskia.
Nadia: Hey Sas, met Nadia. Kan ik bij jou spelen?
Saskia: Dat weet ik niet. Want we moeten ook nog naar Rotterdam.
Nadia: Ooh oke
Saskia: Ja, je mag spelen. Vind je het erg om mee te gaan naar Rotterdam?
Nadia: Nee joh, zal ik ook wat geld meenemen?
Saskia: Ja is goed.
Nadia: Oke, doei tot straks.
Saskia: Doei tot straks.
5 minuten later is Nadia bij Saskia. Saskia vraagt aan Nadia " Nadia waarom wou opeens spelen?" Nadia antwoorde stug " omdat ik me verveelde en ik dacht misschien wilt Saskia shoppen! Saskia geloofde Nadia niet echt. Want ze kent deze houding. Antwoord ze zacht, stug, moeilijk of niets dan was er wat aan de hand bij Nadia.
Toen een half uur later kwamen ze in Rotterdam aan en gingen samen gezellig shoppen!
-----------------------------------------------
Sorry voor het korte hoofdstuk
-----------------------------------------------
JE LEEST
Het verdwenen kookboek!
RandomHet verdwenen kookboek gaat over een meisje die het lievelings kookboek van haar moeder kwijtraakt. Maar Nadia's moeder is kokkin, en in het kookboek wat Nadia is kwijtgeraakt staan alle recepten van haar moeder. Nadia's moeder is ontzenttend boos...