PART 1

2.6K 18 0
                                    

Aris seorang remaja berusia 16 tahun.Dia cukup beruntung kerana dilahirkan di dalam keluarga yang cukup mewah.Ayahnya seorang CEO sebuah syarikat manakala Ibunya seorang pakar pereka fesyen .Tapi malangnye kemewahan yang dimiliki oleh Hakim bukanlah yang dya kehendaki selama ini tetapi lebih kepada kasih sayang dan perhatian.


SUATU PAGI..

"Tuan muda,tuan muda!!bangun!nanti tuan muda terlewat untuk pergi ke sekolah"

Sambil mengusap matanya kuyup itu,aris bangkit dripada katil couple setnye itu.Ekor matanya mencari gerangan suara daripada mana ia datang.

"oh,pak samad,dah pukul berapa dah sekarang?".tanya hakim kepada PA kesayngan nya itu..Pak samad lah tempat dimana dya mengadu mengeluh segala hal peribadinya kerna tiada masa untuk menceritakan kepada parentsnye sendiri.

"Dah pukul 6  dah tuan muda,maaf, saya dah lame cuba kejutkan tuan muda tapi tuan muda tak bangun2"kata Paksamad ketakutan dimarahi Aris

"oh..dah pukul 6 dah..alamak,Aris terlambatlah Paksamad.maafkan Aris ye Paksamd.Aris tidur lambat semalam bace komik ni semalam."sambil Aris menunjukkan kearah komik yang terletak tidak berjauhan dengan bantal empuknya itu.Aris langsung tidak sama macam budak2 kaya yang lain.Dia cukup tahu menghargai orang tua disekelilingnya.Bagi Aris,susah untuk mendapatkan kasih sayng orang tuanya sndiri..

Paksamad menarik nafas lega.Dia memang beruntung bekerja di bawah seorang majikan yang cukup sayng padanya.."Kalau macamtu,Aris pergilah siap2 dulu.Sarapan nanti saya hidangkan di bawah."Balas PA nya itu dengan suara yang cuba menahan keriangan.Aris hanya tersenyum sinis melihat reaksi Paksamad.Senyuman dari bibir kemerah jambuanditambah lagi dengan tahi lalat kecil di bawahnya memang memuka  siap yang melihatnya.Sememangnya rugi sungguh kedua orangtuanya tidak dapat menatapi muka Aris dengan mendalam.

Se usai dialongnya dengan Paksamad,dia mengherot badan kecil nya itu ke penjuru katil untuk mendapatkan sesuatu.Sepasang kasut bilik  disarungnya dengan kemas.Dia bangkit mengangkat tubuhnya yang tidak berbaju.Sudah menjadi satu kebiasaan baginya tidur dengan hanya sehelai seluar pendek.Tangannya diangkat,Aris menggeliat untuk melancarkan peredaran darahnya.Tersegam  tubuhnya yang putih dek kacukan cina.Tingkap biliknya dibuka lalu menarik udara segar di  pagi hari.Hidung yang ala ala korea itu memang sempurna diidam oleh ramai wanita di dunia zaman sekarang.Kmudian,dia terus mencapai sehelai tuala putih yang dihulurkan oleh Paksamad lalu berjalan ke arah daun pintu.Dia terus memasuki bilik airnya yang terletak bersebelahan dengan almari besarnya.Tombol pincu water heater...air suam mencurah ke atas badannya yang sempurnanya itu.lalu dicapainya sebatang berus gigi berjenama'REINAST' dan dicalit sedikit dengan ubat gigi.Gigi Arisyang montel tersusun rapi tu diberus untuk mengeluarkan air liur basinya .

................................................................................................................................................................

DI RUANG MAKAN...

"Paksamad,ayah dengan ibu dah pergi ke?"

Pakmad hanya mengeluh pendek sambil melihat anak mata Aris dengan penuh rasa ksihan.Dia tahu Aris tidak akan bertanya bila mak ayah dya mahu makan bersamanya.Sudah begitu lama mereka sekeluarga tidak menjamu makanan bersama.Seingat Aris kali terakhir mereka makan bersama sewatu peperiksaan ujian tingkatan tiga tahun lepas.Itupun keadannya tidak menceriakan.Hanya ungkapan selamat pagi diucapkan oleh mereka.

Aris mengangkat keningnya sambil melakarkan wajah riang untuk menghilangkan kerisauan PA nya.

"Oh takpelah Paksamad.Paksamad dah makan?"sengaja Aris ingin menukar perbualan mereka.

"Aaaa.takpe takpe,TM(tuan muda) makan la dulu.Lagipun takut TM tak sempat je nanti."balas Paksamad dengan sopan sambil menghulurkan tangan nya ke arah makanan ala omputeh di meja makan.

Aris terus mengangkat tangan kirinya.anak matanya melihat kearah jam tanagan rolex yang dihadiahkan oleh pakciknya semperna hari jadinya yang kedua belas."Alaa Paksamad..awal lagilaa..Baru pukul 6:15,Paksamad makan la sekali ngan Aris..Aris bosan niih." sambil mencebikkan bibir halusnya memujuk.

Paksamad tidak boleh membantah.Akur sahaja perintah majikannya yang comel itu.Senyum sahaja Paksamad dapat menjamu masakan mewah.Maklumlah,dirumah usangnya itu apa yang ada?nak merasa ayam pun 3 bulan sekali.

................................................................................................................................................................

ABANG ANGKAT PLUWhere stories live. Discover now