Aris keluar daripada rumahnya.Dengan kelengkapan baju seragam sekolah yang baharunya itu,dia kelihatan begitu bersemangat disebabkan keterujaan untuk berjumpa rakan baharu disekolah baharunya itu.Aris tercegat dihadapan pintu kayu rumahnya itu sambil mencari kasut sekolah.Apabila ternampak Pakhamid sedang menunggunya di anjung rumahnya,dia terus mencapai kasut itu tanpa menyarungkannya terlebih dahulu.Dengan beralas kaki ayam sahaja dan berstokin,dia berlari seperi lipas kudung.Pakhamid hanya melihat gelagat budak belasan tahun itu dengan menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.
Ganggang pintu kereta Vellfire hitam itu terus ditarik.Ting Ting Ting...pintu terbuka sendiri.Tidak sempat Pakhamid ingin membukanya terlebih dahulu,Aris sudah pun berada di atas kusyen empuk di dalam.Tanpa membuang masa,Pakhamid terus berjalan memasuki tempat duduk driver di hadapan.
DI DALAM PERJALANAN....
"Aris ape khabar harini?okey ke?Pakhamid nampak macam teruja semacam je?Seronok ke dapat sekolah baru?"tanya Pakhamid tanpa melihat Aris kerana sibuk melihat kesesakan lalu lintas di bandar.Dia tersenyum melihat reaksi Aris.
"Ye Pakhamid.Aris okey je harini.Eh??teruja??hehehe..Bolehla nak dikatakan.Seronok tu seronok,tapi rase berdebar la Pakhamid,Aris takut dengan kawan baru..."Aris jawab sambil melihat pemandangan tepi semasa dalam perjalanan..sunggu sesak.
"Alaaahai Aris..Biasela berdebar kejap..bila dah dapat ramai kawan nanti Okey lah tuu..Pakhamid pun dulu selalu pindah sekolah sebab tak bayar yuran..Best Aris dapat ramai kawan"
"Hehehehe.Tulah Pakhamid,Aris pun tak sabar jumpa kawan baru..tah diorang suka Aris ke tak tak tahu laa."jawab Aris sambil melihaat cermin di bahagian depan kereta itu sambil tersenyum.Kali ini mereka dapat bertentangan mata sekejap di perhentian lampu isyarat.
'Eh..ape cakap macam tu,Aris ni budak baik,mesti ramai yang nak kawan punyaa"jawab Paksamad melegakan Haris di hari pertama sekolah baharunya.
Aris hanya tersenyum sambil mata nya dikenyitkan sedikit.
................................................................................................................................................................
Setelah itu,keretanya telah tiba ke perkarangan sekolah barunya itu.Aris melangkahkan kakinya menjejak tanah di mana kisah hidupnya bakal bermula.......
................................................................................................................................................................
Aris menyapa pak guard sebelum masuk ke sekolah...Sudah cukup dengan ucapan selamat pagi,membuatkan kehidupan pak guard seharian menjadi cerah.Dia menuju ke arah sebuahkelas."4xtriovia" terpapar di atas kelas yang besar itu.Tanpa segan silu dia memasuki kelas itu.terus dicarinya meja kosong.
YOU ARE READING
ABANG ANGKAT PLU
Teen FictionAris seorang remaja yang suka bermanja...disebabkan kerjaya yang dimiliki oleh parents hafiz ditambah lagi dengan status anak tunggalnya,dya bersa tidak cukup kasih sayang..sehinggalah dya berjumpa dengan seorang bujang berstatus sederhana