Bab 3:Berkenalan

895 32 15
                                    

"Angkat tangan!!!" tengking Koperal Danish sambil berjalan ke arah lelaki misteri dengan mengacukan rifle.Apabila Koperal Danish mendekati lelaki tersebut,lelaki itu berkata "saya bukan musuh,saya tawanan komunis".

"Nama kau apa" tanya Danish walaupun masih lagi mengacukan muncung rifle ke arah kepala lelaki tersebut ."prebet Azmi" balas lelaki itu."Tuan ada tawanan komunis,katanya dia tentera" laung koperal Danish kepada Sarjan Adam dan Left Hazim.

Sarjan Adam dan Left Hazim mendekati Azmi."Beritahu nama mu, pangkat,dan dari unit mana" kata Hazim sambil menyandang rifle.

"Saya Azmi, berpangkat prebet dan dari unit 11 ramd" kata Azmi."bagaimana kamu boleh lari" tanya Sarjan Adam.

"Begini.... " kata Prebet Azmi

*FLASHBACK:

"woi anjing bangun!!" tengking lelaki cina yang memakai baju uniform kelabu dan berseluar hitam serta memakai topi yang mengandungi tiga bintang berwarna merah.

"Aduh!" jerit Prebet Azmi yang ditendang oleh lelaki tersebut ,lelaki cina tersebut menarik Azmi keluar dari sangkar dan menyuruh berjalan sambil tangan di atas kepala

Apabila Sampai di tebing sungai ,lelaki tersebut menyuruh Azmi melutut."mati lu cilaka anjing" kata lelaki cina sambil ketawa,belum sempat ingin menarik picu,Azmi lantas menarik rifle lelaki cina tersebut dengan cepat lalu berlaku lah pergelutan di antara Azmi dan lelaki cina tersebut.

*BANG* tembakan terkena dada lelaki cina tersebut,serta merta lelaki cina tersebut mati,"Aku kena lari!!" Kata Azmi lalu mengambil rifle dari mayat cina itu

*BANG* tembakan terkena dada lelaki cina tersebut,serta merta lelaki cina tersebut mati,"Aku kena lari!!" Kata Azmi lalu mengambil rifle dari mayat cina itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*GAMBARAN RIFLE TERSEBUT*

Maka Azmi berlari memasuki hutan selama 1 hari hinggalah suatu petang ternampak 4 orang berpakaian seperti tentera lalu Azmi ingin mengambil keputusan untuk pergi ke arah pasukan tersebut.

*END FLASHBACK*

"Begitulah ceritanya tuan" sambil mengambil rifle L1a1 yang dirampas oleh Azmi daripada mayat lelaki cina di dalam semak .

"Kamu terpaksa mengikuti kami kerana kami ingin mencari tempat persembunyian Penganas Komunis" Kata tegas dari Left Hazim.

"Baiklah,tapi siapa kamu semua?" Tanya Prebet Azmi yang mengaru kepala kerana hairan. "Kami ialah Komando Vat 69,kami ditugaskan kesini untuk menghapuskan sarang persembunyian pengganas komunis" kata Sarjan Adam.

"Saya ialah Leftenan Muda Hazim" kata Left Hazim sambil menjabat tangan Prebet Azmi. "Saya Sarjan Adam sebagai Tracker" kata Sarjan Adam sambil menyilangkan tangan.

"saya Koperal Danish sebagai gunman" Sambil menunjukkan isyarat *Peace* kepada Prebet Azmi. "Saya Koperal Munib sebagai Medic" sambil menyandang rifle di atas bahu.

"Rehat 10 minit!!!" Laung Left Hazim.... Maka mereka berehatkan diri kerana selepas ini ada cabaran yang hebat untuk mereka harungi bersama sebagai pasukan......

                     Bersambung.........

Pasukan tersebut telah menjumpai kawasan tersebut dengan bantuan prebet Azmi tetapi yang mengejutkannya ialah kawasan tersebut amat luas seperti sebuah perkampungan.Mampukah mereka mengharungi cabaran ini.....  Nantikan episod seterusnya!!

*KATA PENULIS:Please vote dan komen,saya memerlukan ilham dari anda pembaca semua!!!

Anak PerwiraWhere stories live. Discover now