"Haishh!!!",Kelihatan Wonwoo sibuk memukul tangannya kerana kerap digigit nyamuk.
PAP!!PAP!!
"Kau ni kenapa?Rasanya takde pun nyamuk kat sini",kata Jun,rakan baik kepada Wonwoo.Jun hanya memandang pelik Wonwoo.Agak peliklah sebab sekarang ni waktu tengah hari.Mana ada nyamuk!
"Kau mana tau...nyamuk tu aku representkan ia dengan musuh2 kita!!Haishh!!Kenapalah pengurus kita tu sibuklah nk suruh kita bercuti sekali dengan diaorang?!Percutian ni bukannya buatkan kita rileks tapi buatkan kita lagi pening kepala adalah!",Jun sekadar tepuk dahi.Macam tu sekali Wonwoo bencikan BTS dan Wanna One.Ish3...
Kelihatan BTS,Wanna One dan Seventeen sentiasa melekat bersama dengan ahli2 mereka.Masing2 taknak bergaul.Mereka terus bersama-sama masuk ke dalam rumah agam tersebut.Sekali tengok rumah agam tersebut macam agak lama ditinggalkan.Masing2 dah menggigil terutamanya Jhope.
"Hyung...aku rasa tempat ni seramlah",kata Jhope sambil memegang hujung baju Jin.Jin kat sebelah dah berapi-api dengan perbuatan Jhope yang penakut tak bertempat.Jin terus menepis kasar tangan Jhope.
"Yah!!Kalu takut tak payahlah pegang2 baju aku!!And for your information tempat ni taklah seram manapun!!Kau tu ajer yang melebih!",tengking Jin.Padahal Jin pun takut jugak.Saja jer kawal macho dia.Jin terus meninggalkan Jhope di pintu hadapan rumah agam tersebut sorang2.Tak kuasa nk layan Jhope lagi.Jhope yang perasan dirinya ditinggalkan terus pergi mengejar Jin.
"Hyung!!Jangan tinggalkan aku!!!",
Meanwhile Jungkook,Dino dan Guanlin jalan2 bersama.Diaorang bukan macam ahli2 lain.Diaorang rapat.Maknae line katakan.Diaorang pun tak tahu dangan perangai hyung2 mereka yang tanpa sebab membenci diri masing2.Last2 diaorang bawa diri masing2.Tanpa pengetahuan ahli2 lain,diaorang merancang sesuatu.
"Jungkook...aku rasa tempat ni macam nampak menarik ajer",kata Dino kepada Jungkook.Dia sebenarnya dah biasa panggil Jungkook dengan nama asal bukannya 'hyung' sebab Jungkook tak suka dipanggil hyung sebab Jungkook asyik ajer perasan yang diri dia tu muda lagi.Tak sedar diri betul!
Mata Dino sudahpun bersinar-sinar.Dino ni minat benda2 mistik.Tu lah bersungguh dia kata tempat ni menarik.
"Betul jugak cakap kau tu...tempat ni nampak macam seram giler",balas Jungkook.Guanlin hanya berdiam diri.Sejak dari chapter 1 lagi budak ni takde skrip.Huhuhu..Guanlin ni memang jenis tak suka benda2 seram.So,dia hanya berdiam diri.
"Guanlin?Kau ni senyap ajer dari tadi...kau takut heh?kata Jungkook sambil smirk.
"Ma...mana ada",balas Guanlin pendek.
Jungkook sudahpun pun melihat di sebelahnya iaitu Dino.Masing2 menunjukkan senyuman nakal.
"Okeyh...klu macam tu...apa kata malam esok kita bertiga siasat tempat ni...nk tak?",kata Dino gembira.
Guanlin dah telan air liur dia banyak2.Mana tidaknya...dia ni dahlah penakut bab2 macam ni.Tapi takpe...Guanlin bijak!!
"A..Aku tak boleh lah hyung...Ji Sung eomma tak nk bagi aku tidur lewat sangat..kau tau kan yang-",
"Haishh..kita jalan2 masa diaorang tidur lah...apa susah2",balas Dino.
"Tapi-",
Jungkook terus menarik Guanlin supaya mendekatinya.Jungkook terus meletakkan lengannya di bahu Guanlin.
"Kau dengar sini erk...kau kena ikut kitaorang jugak!Kalu tak..kitaorang tak pernah akan mengaku yang kau tu kawan kitaorang.Kau nk ikut kitaorang ke tak nk!!",ugut Jungkook sambil memandang tepat ke dalam ank mata Guanlin.Dino kat sebelah hanya mengangguk setuju.