Bloodshed Dev-C++

64 8 0
                                    

( Bu bölüm C derleyicisi olmayanlara yardımcı olmak için yazılmıştır. Eğer hâli hazırda bir derleyiciniz varsa ve sorunsuz kullanıyorsanız, "Değişken nedir? Tanımı nasıl yapılır?" bölümünden devam edebilirsiniz. )

Dev-C++ kullanımı oldukça basit bir program. Bloodshed Dev-C++ web sitesinin Download kısmından Dev-C++'i indirebilirsiniz. Dilerseniz bu bağlantıyatıklayarak yüklemeniz de mümkün. ( Zaman içinde bağlantı adresi çalışmayabilir. )Programı başarıyla indirip kurarsanız, geriye yapacak fazla bir şey kalmıyor.
Program menülerinden, File -> New-> Source File yaparak yeni bir kaynak dosyası açın.( Ctrl + N ile de aynı işlemi yapabilirsiniz. ) Aşağıdaki kodu deneme amacıyla, açtığınız dosyaya yazın:

#include<stdio.h> int main( void ) { // Hello World yazar. printf( "Hello World" ); // Sizden herhangi bir giriş bekler. // Böylece program çalışıp, kapanmaz. getchar( ); return 0; }

File -> Save As sekmesiyle, yazdığınız dosyayı kaydedin. ( Ctrl + S ile de kaydedebilirsiniz. ) Dosyanın adını verdikten sonra sonuna .c yazın. Örneğin deneme.c gibi...

Execute -> Compile sekmesine tıklayın. ( Kısayol olarak Ctrl + F9'u kullanabilirsiniz. ) Artık programınız derlendi ve çalışmaya hazır. Execute -> Run ile programınızı çalıştırın. ( Ctrl + F10'u da deneyebilirsiniz. ) Ekrana "Hello World" yazacaktır.

Eğer yazdığınız kodu tek seferde derleyip, çalıştırmak isterseniz, Execute -> Compile & Run yolunu izleyin. ( Bu işlemin kısayol tuşu, F9'dur. )

Yazdığınız kodu nereye kaydederseniz, orada sonu .exe ile biten çalıştırılabilir program dosyası oluşacaktır. Örneğin C:\Belgelerim klasörüne deneme.cşeklinde bir dosya kaydedip, F9'a bastığınızda, deneme.c'nin bulunduğu klasörde deneme.exe diye bir dosya oluşur. Oluşan bu dosyayı istediğiniz yere taşıyabilir, dilediğiniz gibi çalıştırabilirsiniz.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 01, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Basit KodlamaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin