BİRİNCİ BÖLÜM

408 11 2
                                    

Birce, evlerinin arka sokağındaki dar ve loş dükkana girdi. Yedinci sınıf ders kitaplarını verip onların yerine tatilde okuyabileceği kitaplar alacaktı.Bu dükkanda okunmuş asal, öykü, şiir kitapları, romanlar bulunurdu; hem de ucuza...
Genzinde dolan toz kokusuna aldırmadan kitapları inceledi. Beğendiklerini ayırdı. Alt raftakilere daha iyi bakabilmek için diz çöktü. Kalın kitaplardan birinin adı ilgisini çekti:GİZLİ GEÇİTLERİ BULMANIN YOLLARI.  Eline aldı, evirdi çevirdi, seçtiklerinin yanına koydu. Hepsini kucaklayıp kitapçının tahta masasına götürdü. Adam gözlüğünün üstünden kitaplara bakıp hesap yaptı. "Bunların ederi senin ders kitaplarından daha fazla, üstüne para verebilecek misin?"
Birce ezilip büzüldü:
"Hayır, hiç param yok. Ama bizim evde okunmuş çok kitap var, size onlardan getiririm, bunların hepsini almak istiyorum, lütfen!"
kitapçı gülümsedi:" Peki al ama iki tane daha okunmuş kitap getir sonra." Birce eve bir solukla geldi, merdivenleri koşa koşa çıktı. Zili çalarken yüreği yerinden fırlayacak gibiydi. Kapıyi kardeşi Ece açtı. Gözleri devirerek, "Anne, şuna bak, ne çok kitap almış! Açgözlü n'olcak işte!" Diye bağırdı. Birce öylesine mutluydu ki Ece'ye yanıt vermedi. Başka zaman olsa onu nasıl susturacağını iyi bilirdi.
Annesi kitapları görünce sevindi:
"Yaz tatilinde başka kitap istemezsin artık benden!"  "Yok canııım, daha neler anne! Ben bunları bavuluma koyacağım, orada okur bitiririmhepsini." "Hepsini alsan da okuyamazsın, birini seç, onu götür. Bavulu gözden geçirdin mi? Havlu koyacaktın, koydun mu?"

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 07, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

MAVİ ZAMANLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin