"Kau nak suruh aku apa?"
"Jaga robot ni,"
"Kepala hotak kau. Kau ingat rumah aku ni nursery? Ker muka aku ni nampak cam cikgu taska?" seorang lelaki pucat dengan rambut yang diwarnakan putih menunjuk dirinya sendiri. Matanya terbeliak melihat kawan dihadapannya itu.
"Please Yoongi. Aku janji lepas aku datang Korea balik aku kasi apa-apa jer yang kau nak. Pleaseeeeeee. Orang lain tak leh harap,"
"Aku ni boleh harap sangat ker? Diri sendiri pun tak terurus,"
"Alaa kau nampak jer cam grumpy grandpa - rambut pun dah macam sebijik atuk aku tengok - tapi aku tahu kau boleh jaga dia elok-elok. Kat dalam hati kau tu ada taman macam grandpa yang saaaaaayang sangat dekat cucu dia," kedua belah tangannya diletak dekat dengan dada dengan harapan Yoongi setuju untuk menjaga robot kesayangannya itu.
"Haihh pape jelah Jaebum. Kau janji eh nak kasi aku apa-apa jer lepas balik Korea nanti?"
"Yes! Janji!" Jaebum memeluk Yoongi tanda terima kasih sebelum berpusing menghadap robot seiras manusia dibelakangnya.
"Sojeong dengar cakap Yoongi ok? I pergi sekejap jer,"
"Umm okay. Tapi janji You jangan pergi lama-lama tau?"
"I janji,"
"Ok, bye," Sojeong melambai Jaebum sebelum melangkah masuk rumah kecil tetapi teratur milik Yoongi.
Yoongi yang leka merenung Sojeong teringat sesuatu. "Oh Jaebum bila kau- Jaebum?" Yoongi melihat sekeliling tetapi Jaebum sudah hilang dari pandangan.
"Yoongi, apa you cakap tadi?" Sojeong memetik jarinya dihadapan muka Yoongi yang sedang mengelamun.
"Hah? Oh. Harini aku nak pergi birthday party kawan aku. Kau tinggal rumah,"
"Alaa bawak lah I sekali,"
"Tak nak aku. Tak pasal-pasal diorang ingatkan kau makwe aku. Jaebum jugak yang marah aku,"
"Habistu aku nak buat apa kalau kau takder?"
"Kau buat apa kalau aku ada?"
"... tengok tv? Kalau kau suruh buat apa-apa aku buat lah,"
"Then tengok lah tv. And kau jangan buat benda gila ek?"
"Hmm yelah,"
Yoongi meninggalkan Sojeong berseorangan dirumah dan memandu ke rumah Namjoon.
¦¦¦
Sorry if pendek jer but aku ni kalau menulis tak tentu. And sorry jugak sebab lambat gila update. Aku tunggu sorang budak tu tengok update *uhuk* Una *uhuk*
Btw, ok tak? Cer cakap, cer cakap. Jangan lupa vomment k?
YOU ARE READING
Artificial Intelligence ❧ BTS AF
Fanfiction[closed malay af] Tujuh manusia, tujuh robot. Ada yang dapat sebab hadiah hari jadi, ada yang beli sendiri, ada yang menang pertandingan, ada yang kena jaga orang punya, ada yang jumpa kat tong sampah, ada yang tiba-tiba muncul depan pintu, ada ya...