Kapitel 4 sanningen!

121 4 0
                                    

Han tryckte mig närmare och pussade mig på pannan.

-"De är bara Ogge, Omar och Oscar! " viskade han.

Jag hade lust att facepalma mig själv.

Killaran kom in och satte sig i soffan.

-"såååååååå......stör vi?" sa Omar och kollade på oss medans han satte sig i en sackosäck.

Felix skakade på huvudet.

Omar gav honom en blick och nickade mot hur vi satt tätt intill varandra och Felix' arm runt mig.

-"Vadå? Hon höll ju på att typ dö när ni kom in här! " Felix höjde sin andra handen mot dörren.

-"Mm visst,  bra ursäkt!" sa Ogge och skrattade.

Felix kollade irriterat på honom.

-"Ska vi köra snurra flaskan? " sa Oscar och kollade på oss.

Vi nickade. Han reste sig för att gå och hämta en flaska i köket.

-"Jag följer! " sa jag och reste mig ut och följde honom in i köket.

Jag satte mig på köksbordet och kollade på Oscar medans han letade efter en flaska.

-"Bor ni här ensamma?" frågade jag.

Han började skratta åt mig.

-"Vad?"

-"Du lätt så förvånad" svarade han.

-"Ja ok?"

-"Jamen Vilma, vi är 98 och 97:er som bor ensamma. Du och din kompis är typ 01:er!"

-"00:er!" svarade jag tyst när jag möttes han blick.

-"Varför bor ni ensamma här?"

-"Fråga inte för mycket" svarade Oscar och hittade en flaska.

Jag tittade ner på mina ben som dinglade fram och tillbaka.

-"Varför bor ni ensamma da?" frågade Oscar.

-"Fråga inte för mycket! " svarade jag kaxigt.

Han skratta till och vände sig om och gick fram till mig.

-"Kom igen säg!" sa han och kom närmare och närmare tills våra kroppar rördes vid varandra.

Jag skakade på huvudet.

-"jaja" sa han och lyfte upp armarna i huvud höjd och backade.

Jag satte mig brevid Felix igen. Oscar satt i en sackosäck på min högra sida. Felix satt i soffan på min vänstra och brevid honom satt Ogge och Omar satt i en sackosäck på golvet.

Oscar la flaska på bordet och snurrade den.

Såklart hamnade den på mig.

-"sanning eller konka?"

-"sanning"

-"Varför bor du och.......Linn hette hon va, ensamma här?" frågade Oscar.

Jag kollade ner på mina händer och lutade mig soffan med alla blickar på mig.

Jag tvekade.

-"okej, men om någon av er berättar det här för någon så svär jag på att jag kommer kväva er när ni sover med en kudde!"

Dom nickade. 

-"Jag och Linn har växt upp tillsammans eftersom våra familjer är med varandra 24/7. Våra föräldrar drack jämt och blev fulla. Dom skrek och värsta fall slog dom oss. Jag och Linn har en storebror och dom är 19 nu. När dom flyttade ut var vi 11år. Då började vi ta alkohol av våra föräldrar utan att dom visste och drack. Vi började dricka och festa regelbundet.  Våra föräldrar var för fulla gör att bry sig. Vi kunde göra vad vi ville tills dom blev som vanligt. När vi var 13, alltså förra året så tog vi skolan på mer allvar. För om vi skötte skolan trodde dom att vi var snälla små flickor och vi fick mer privatliv. De dom inte visste var att vi egentligen inte var så skötsamma på fritiden.  Dom trot fortfarande att vi inte dricker, festar eller umgås med killar. Dom litade på oss och vi fick flytta hit. Vi sa att de var för dansens skull." Jag suckade och alla killarna kollade chockat på mig.

Play around ( The fooo fanfic)Место, где живут истории. Откройте их для себя