Bab2

17 0 0
                                    

Arlina dan rakan2 nya sedang menunggu pengetua masuk ke dalam biliknya lagipun mereka dah biasa dengan keadaan bilik ni.Arlina yang rilek itu hanya bermain telefon pintarnya Mira yang melihat Arlina terus dia mendengus kasar"woi".Arlina yang terkejut dengan teguran dari Mira terus telefon pintarnya terlepas dari tangannya nasib baik sempat sambut kalau tak makan bebelan freelah dia dengan papa dan mama dia."Eee kau ni kenapa woi2?kau tak nampak ke aku tengah main game ni"rengus Arlina geram sambil memandang tajam ke arah Mira."Kau ni kita dalam bilik pengetua boleh pulak kau main game,kau gila ke?"Mira berkata sambil memandang sekeliling bilik pengetua dengan ketakutan."Haaa gila tak gila ada
aku kisah"Arlina berkata sambil sibuk bermain telefonnya.Syafa yang sedang makan itu terus mencelah"ala lek lah Mira lagipun kita ni bukan first time masuk dalam bilik pengetua ni dah beratus2 kali so kau xyah risau makan lagi bagus"katanya sambil menguyah makanan."Korang cakap senanglah macam mana kalau pengetua tu pergi beritahu dekat ibubapa kita dahlah dia kenal ibubapa kita wey nanti kita nak buat apa"Mira berkata dengan muka cemasnya."Buat bodohlah buat apa lagi"Arlina berkata ringkas.Setelah hampir beberapa minit pengetua masih lagi belum muncul2 Arlina dan yang lain dah naik angin dah dalam bilik tu."Aduhhh mana pergi pengetua ni tadi nak jumpa sampai orang nak makan pun x senang ni batang hidung pun tak nampak"Syafa berkata dengan geram.Arlina yang sedang mendengar lagu dengan menggunakan earphone terus mencabutnya dengan kasar"ni bukan setakat batang hidung x nampak tapi bayang dia pun tak muncul terus"."Ishhh aq dahlah rimas duk kat sini"kata Mira pula."Haaaa lantak lah nak jadi apa pun aku nak keluar dah naik angin satu badan aku tunggu si tua ni x datang2"Arlina berkata sambil ia bangun dan memasukkan telefon pintarnya dalam pocket baju sekolahnya."Weh kau gila ke nak keluar kalau pkp ke pk hem ke ada kat luar macam mana?"Syafa bertanya sambil memandang Arlina."Macam tulah macam mana lagi,aq nak bla kalau Korang x nak korang duduk sini Okey bye"Arlina berkata sambil memulas tombol pintu bilik tetapi semasa Arlina sedang memulas tombol pintu tersebut ada seseorang yang berada dari luar menolak pintu tersebut menyebabkan Arlina terkena pintu tersebut dan dirinya jatuh.Syafa dan Mira terus terkejut lalu mereka mendapatkan Arlina yang jatuh itu."Aduhhh,sakitnya makhluk mana pula ni?"desis hati nya geram."Weh Lina kau Okey x?"tanya Syafa yang hampir panik itu."Ishhh kau ni apa punya soalan lah mestilah sakit"celah Mira.Arlina hanya diam sekarang ni kepala dan punggung dia tengah sakit."Emmm saya minta maaf saya x sengaja"kata seorang lelaki yang berada di hadapan pintu tersebut.Arlina dan yang lain terus mendongak ke atas untuk melihat orang yang sedang bersuara itu.Arlina yang melihatnya hatinya panas dan berkata di dalam hati"mamat mana pula langgar aku ni?"Arlina yang sedang sakit itu bertambah geram apabila yang dilihatnya seorang lelaki yang tingginya lebih kurang 175cm badannya yang agak tegap,mukanya yang putih bersih dengan memakai songkok terselah kekacakannya arghhh dia peduli apa hensem tak hensem lelaki tetap lelaki musuhnya dan mamat ni jugak yang langgar Arlina habis sakit badan dia"Woi,kau mata letak kat mana ha?bukan main besar lagi pintu cermin tu kau tak nampak ke aku yang nak keluar dari pintu ni"Arlina berkata dengan geram hatinya bertambah sakit selepas melihat riak selamba lelaki itu."Heiii kau dengar tak apa aku cakap ni hah?ke kau ada masalah pendengaran?"tanya Arlina lagi."Nama saya Tengku Dani Daniel Adrian"kata lelaki itu tanpa memandang Arlina yang berada di hadapannya bukan x nak tengok tapi jaga batasan mata dengan perempuan."Hem ada aku kisah ke kalau nama kau Dani ke Daniel ke Adrian ke ada aku tanya?"Arlina berkata sambil berdiri di hadapan Dani."Memang awak tak tanya tapi saya bagi tahu lah sebab saya ada nama"Dani berkata dengan rilek masih lagi menjaga matanya."Haaa lantaklah aku nak keluar"Arlina sambil ingin melangkah keluar tetapi langkahnya terhenti apabila Dani berkata sesuatu"Saya datang sini nak jumpa dengan pelajar yang ingin pengetua awak semua jumpa"Dani berkata dengan tenang."Apasal pula kau nak jumpa kitorang"Arlina bertanya sambil memeluk tubuhnya tanpa memandang Dani."Saya cuma nak bagi tau yang pengetua ada meeting jadi dia x boleh jumpa awak semua"."Terima kasih sebab info kitorang lagipun kitorang memang nak keluar pun tapi disebabkan oleh kau aku jatuh"Arlina berkata dengan kasar lalu keluar dari bilik tersebut diikuti dengan Syafa dan Rina.Arlina berjalan tanpa menoleh ke belakang walaupun dia ni sedang panas hati tapi dia sabar'siaplah kau nanti kalau aku jumpa kau lagi nahaslah kau'desis hatinya geram.











Well Selamat membaca jangan lupa vote tau...

Izinkan Aku Mendampingi Cinta Kita.Where stories live. Discover now