"Farrash Daniel binti Tan Sri Othman"."Ya saya"."Aku nikah dikau dengan anakku Masyarlina Afira dengan mas kahwin 1000 ringgit tunai"."Aku terima nikah nya Masyarlina Afira dengan mas kahwin 1000 ringgit tunai."Sah".Semua para tetamu mengangguk dengan senyuman."Alhamdulillah".
Afira yang mendengar sekali lafazan Farrash terus mengalirkan air mata.Sekarang ni dia sudah menjadi isteri sah kepada Farrash.Farrash memandang Afira dengan senyuman Afira turut membalasFarrash menghampiri Afira dan melabuhkan punggungnya di depan Afira untuk menyarungkan cincin di jari manis Afira.Afira terus tersenyum dia mencium tangan Farrash lama.Farrash mencium dahi Afira dengan penuh kasih sayang dan dia berbisik di telinga Afira dengan perlahan"I will protec you,i love you sayang".Afira yang mendengarnya terkedu lalu menitiskan air mata.Dia berasa takut mampukah dia menjadi isteri yang baik untuk Farrash dia berharap agar rumah tangganya kekal hingga ke jannah.
Sudah larut malam tetamu2 pun sudah mula meninggalkan majlis Afira yang letih terus menaiki biliknya dan membersihkan dirinya.Setelah selesai Afira menunggu Farrash tetapi akibat letih Afira tertidur di atas katil.
Farrash memasuki bilik dia melihat Afira telah tidur dengan nyenyak'penat sangat lah tu'desis hatinya lalu tersenyum.Farrash membuat keputusan untuk membersihkan dirinya.Setelah selesai Farrash terus membaringkan dirinya di atas katil lalu dia memandang wajah isterinya.Wajah Afira yang polos,putih,cantik,bulu mata nya yang lentik membuatkannya sangat cantik.Farrash mencium dahi Afira dengan lembut"good night sayang".
Afira menyedarkan diri dia melihatnya jam sudah hampir menunjukkan pukul 5:45 pagi.Afira merasakan ada lingkaran di pinggangnya dia terus menoleh ke belakang dia melihat wajah Farrash'Hensem'katanya di dalam hati.Afira menyentuh pipi Farrash dengan senyuman.Farrash yang merasakan ada sesuatu di pipinya terus membuka matanya.Afira yang melihat Farrash membuka matanya terus tangannya dilarikan.Farrash tersenyum melihat gelagat isterinya"Kenapa lepaskan?"tanya Farrash sambil memandang ke arah Afira.Afira hanya menggeleng malu sebenarnya.Walaupun mereka belum melakukan perkara yang sah dari segi batin tapi sifat malu tu memang ada."Abang baru je nak manja2".Afira yang mendengar dari suaminya terus terkejut'abang'."Xpayah nak manja2 sekarang ni saya nak kejutkan awak sebab dah nak masuk subuh"Afira berkata dengan senyuman.Farrash yang mendengarnya terus mencebik."Alala manjanya suami Fira ni"Afira berkata sambil memegang dagu Farrash dengan lembut.Afira terus bangun dari katil tapi belum lagi kakinya turun ke bawah kakinya di atas katil semula.Farrash bangun dan duduk di atas katilnya terus menarik Afira ke dalam pelukannya kepalanya diletakkan ke atas bahu Afira lalu dia berkata"Mulai hari ini abang janji kat Fira abang akan jaga Fira dari segi zahir mahupun batin,abang akan sayang Fira,thanks sebab terima abang dlm hidup Fira walaupun dah bertahun2 kita bercinta tapi abang nak Fira tahu cinta abang dekat Fira takkan pudar.Abang janji sayang,i love you sayang"Farrash berkata dengan perlahan di telinga Afira.Afira yang mendengarnya berasa terharu.Tangannya dipegang erat oleh Farrash lalu digemgamnya.Farrash mencium tangan Afira.Afira tersenyum bahagia.Dia berharap hubungannya bersama Farrash akan kekal hingga ke Jannah.
"Good morning mama"Afira mencium pipi mamanya."Good morning sayang,duduk makan sekali".Afira terus duduk di hadapan mama,papa,along,angah,acik dan alang nya."Adik,mana suami adik tak turun sarapan pagi ke?"Alongnya bertanya kepada Afira."Ouh,kejap lagi dia turun"Afira berkata dengan senyuman.Alongnya terus mengangguk."Selamat pagi,pa,ma"Sahut seseorang dari belakang."Good morning Farrash"Dato Hanafi berkata sambil memandang ke Farrash yang duduk di sebelah Afira."Abang nak makan apa?biar Fira cedokkan untuk abang"Afira berkata sambil memandang Farrash.Farrash terus berkata"Suka hatilah nak makan apa pun"Katanya dengan lembut.Afira hanya mengangguk dia terus mencedok kan nasi goreng ke dalam pinggan Farrash lalu memberikan kepada Farrash.Dato'Hanafi yang melihat reaksi Afira dan Farrash."Farrash,macam mana semalam Okey ke?"tanya Dato'Hanafi.Farrash yang sedang minum air itu terus tersedak.Afira mengosok belakang badan Farrash sebenarnya dia pun malu yelah tiba2 je tanya pasal semalam."Xde apa2 okey je semalam,kenapa papa tanya?Farrash berkata dengan senyuman."Kamu dah ada nak bagi cucu kat kitorang"Farrash hanya menggeleng."Lepas tu bila nak bagi papa cucu ni"Dato Hanafi berkata dengan senyuman."Insya Allah kalau ada rezeki"Afira berkata dengan senyuman padahal hati ni dah macam nak pecahlah sebab malu sangat.Farrash hanya tersenyum.
YOU ARE READING
Izinkan Aku Menjaga Hatimu Untuk Kali Kedua.
ActionAfira dan Farrash mencintai antara satu sama lain sehinggalah mereka mendirikan rumahtangga.Tetapi kebahagiaannya hanya seketika rumahtangga Afira dan Farrash didatangi oleh orang yang ketiga Farrash mengambil keputusan untuk meninggalkan Afira.Afir...