Bab 1:Kejutan!

33 7 0
                                    

Im Sun hae-Will Be Back🎧

Di hospital,

   Lee Irene melawat appanya Lee Jae Suk yang sudah sarat sakit terbaring di katil putih hospital.Irene juga sempat merenung mata appanya yang sepet itu lalu mengenggam erat tangan appanya.Mata Irene juga memandang kereta 

   "Appa...jebal bertahan..Irene mohon.." Ucap Irene  sambil memberikan kata semangat kepada appanya.Dia yakin bahawa Lee Jae Suk akan dapat bertahan.Kalau boleh dia ingin meluangkan banyak masa dengan appanya.

  Sayang? Ungkapan itu sangat bermakna bagi Irene.Omma Irene telah pergi meninggalkan dia dan appanya sejak Irene berumur 8 tahun lagi.Nasib sahaja dia masih menyimpan gambar ommanya untuk dijadikan sebagai tatapannya untuk melepaskan kerinduannya.Sejak itu,Lee Jae Suk memainkan tanggungjawab untuk membesarkan Irene dengan cukup kasih sayang.Jadi,tidak hairanlah jika Irene sudah pandai berdikari.Sikap Irene tersebut menyebabkan appanya  berasa senang hati.

 Tapi kebahagiaan Irene dan appa mulai pudar apabila Irene mengetahui bahawa Lee Jae Suk mulai membuat pinjaman dari mafia terkemuka,Lee Joong Gi sebanyak 300 juta won akibat ingin membayar wang kerugian berjudi di sebuah mini kelab yang berdekatan di kawasan mereka duduki.Tempoh bayaran pula selama seminggu menyebabkan kepala Irene mula sakit.Ya,Irene sering bertukar kerja sehinggalah dia berhenti kerja apabila mengetahui appanya terlibat  dalam kemalangan tersebut.

   "Appa awak,Lee Jae Suk mengalami sirosis hati.Hal ini kerana appa awak memandu kereta dengan keadaan yang bahaya ketika itu appa awak dalam keadaan mabuk dan saya rasa ada seseorang yang cuba menganiayai appa awak.."ujar Doktor Han sambil memandang muka Irene yang masih dalam  reaksi terkejut seakan tidak percaya.

 "Mworago?" (Apa yang awak cakap ini?) 

  Soal Irene sambil memegang dadanya yang mulai sakit.Dia mempunyai satu penyakit dimana dia tidak boleh mendengar sesuatu yang boleh menyakiti hatinya.Tiba-tiba sahaja dadanya berasa sakit yang teramat.

  Doktor Han hanya menggelengkan kepalanya sahaja.Hampir sahaja dia menangis apabila melihat yeoja di hadapannya yang sedang bersedih itu.Doktor Han  memejamkan matanya sambil menarik nafas.Sebagai seorang yang bergelar Doktor,dia tidak boleh bercakap secara membabi buta. 

  "Menurut laporan polis,ia merekodkan dimana sebelum appa awak terlibat di dalam kemalangan kereta tersebut,appa awak mungkin dikatakan memandu dengan laju dan seseorang mungkin telah memutuskan wayar brek tersebut sehingga menyebabkan appa awak hilang kawalan.Saya harap cik Irene banyakkan bersabar dan banyakkan doa kepada tuhan agar appa awak kuat eh, saya pergi dahulu.."Terang Doktor Han selaku Doktor yang merawat Lee Jae Suk tersebut sambil tunduk hormat diikuti dengan Irene.

 "Kamsahamnida..."ucap Irene sambil mengesat airmatanya yang mengalir ke arah pipinya.

"Irene-sshii , Irene-sshii," seseorang memanggil namanya.

  Dan ketika itu,Irene tersentak dari lamunannya apabila mendengar Lee Jae Suk memanggil namanya dengan berulang-ulang kali.

  "Appa...janji dengan Irene yang appa kena kuat ye,Irene janji dengan appa kalau appa dah sembuh nanti Irene bawa appa pergi jalan-jalan ye."Kata Irene sambil menangis.Lee Jae Suk sedaya-upaya menggerakkan jari-jemarinya untuk mengesat air mata Irene yang mengalir.

 "Jeongmal mianhae.. Irene-sshi..appa selalu susahkan Irene.Appa tahu Irene marah appa sebab Irene sayang appa.Apa yang berlaku selepas ni,appa harap Irene takkan pernah bencikan appa sampai bila-bila.."Luah Lee Jae Suk satu-persatu.

 "Takkan Irene nak bencikan appa..Appa tak boleh macam ini,appa janji yang appa takkan tinggalkan Irene kan?" ujar Irene menggenggam erat jari-jemari appanya.

Mine.Where stories live. Discover now