Moguće interpretacije

172 25 12
                                    

Hvala svima koji su posvetili malo svog vremena da pročitaju ovu priču.

Ideju o snu i jezeru sam dobila još prije nekoliko mjeseci, ali nisam znala kako da je provedem u priču. Nisam mogla samo napisati scenu u vodi, trebao mi je okvir koji nisam dobila sve do prije neko vrijeme.

Glazba koju sam stavila na početku prvog poglavlja je bila inspiracija za naslov priče, kao što se da zamijetiti. Otkrila sam tog skladatelja par dana prije nego sam se dala na pisanje priče i koliko mi je sjela ta čarobna glazba toliko mi je naslov njegovog albuma sjeo za moju priču. Dok sam ju pisala sam slušala album pa se to može i za vrijeme čitanja sa glazbom u pozadini. Također naslovnica mi je vjerojatno jedna od najdražih ikad kako sam se mučila danima da nađem ovakvo nešto i mislim da prikazuje poantu svega.

Interpretacija ove kratke priče ima više, dakako.

To je zato što ovoga puta nisam stavljala nikakvu nefleksibilnu simboliku osim možda imena Eva koje se zna poistovjećivati sa neposlušnim. Ali Edenski vrt nije jedna od interpretacija ako je netko možda to pomislio, iako sumnjam.

Jezero može biti interpretacija dobrih i loših stvari. Ja sam je prvo poistovjećivala sam srećom ili tugom (možda čak i depresijom), a na vama je kako će te to iz svoje perspektive vidjeti.
Sreća zato što ljudi kada upoznaju jednom istinsku sreću i izgube je čitavoga života teže prema njoj, a oni van sreće (jezera) nas drže vani da ostanemo sa njima. Jezero i san u ovom su slučaju ljepota iskustva i stvarnost osjećaja.

Tuga zato što nas tuga lako uvlači u svoje ralje i teško je se otarasiti jednom kada upadnemo u nju dovoljno dugo i duboko (jezero). Oni vani u ovom slučaju onda predstavljaju stvarnost, okrutnost, javu. Jezero predstavlja ljepotu tuge, utjehu u tuzi, san, bio on vječni ili privremeni. Dio nas ostaje u tuzi jednako kao i u sreći. Obje nas jednako mogu konzumirati, kao što je to jezero 'učinilo' sa svima prije Eve.

Jezero može biti i Istina. Dubina jezera i ljepota sna koju netko iskusi predstavlja više i veće istine. Svi znamo da čovjek teži Istini jednom kada dobije moment i kojem mi se učini da sve ima smisla (ili nesmisla, ovo može ponovno ići u oba smjera). Je li ta Istina plod ljudske težnje da svemu pripiše smisao, to je također na čitatelju da odluči.

Neki su pisali o paralelnom svijetu u jezeru, neki da su ga poistovijetili s religijom...poanta je to da je sve točno na svoj način. Ova priča napisana je tako da je svatko interpretira na svoj način (za promjenu).

Naravno, sami likovi mogu biti arhetipi za pojedine stvari. Možete i njih uvesti u interpretaciju. Glavno je da su dva elementa u priči glavni u interpretaciji - ovdje (vanjski svijet) i tamo negdje (jezero). Također, htjela sam da priča bude kao bajka ili da barem zvuči bajkovito pa se nadam da sam uspjela.

Voljela bih kada biste mi napisali svoje interpretacije, ako ih imate i ako želite. Također se nadam da ste prije svega uživali u priči i da vas je dirnula.

Hvala svima koji su čitali, to mi puno znači.

Ne budi me jošWhere stories live. Discover now