"We tolong jangan buat aku begini bah..bangun!!!"rintih lucy
Mukanya yang sememangnya putih telah berubah menjadi merah akibat tangisan yg melimpah....Orang disekelilingnya tidak diendahkan...apa yang dia tahu sekarang dia tak nak orang yang dia sayang sakit.
"Lucy a...aku nak k...kau tahu yang a...aku ..sayang kau dan j..jangan nangis se...sebab aku...and..jgn tu...tunggu aku ok"kata faiz dengan tersekat-sekatnya...dia yang tak berdaya kerana dilanggar kereta tetap memaksa tangannya untuk mengusap pipi lucy...baru sahaja tangannya mahu mengusap pipi lucy, matanya tertutup rapat.
"Faiz!!!!"
....
"Woi ko termenung apa ni"tanya asyue iaitu bffsss a.k.a best friend forever sekepala sekaki sepengsan...hahahaha
"Ngak ada apa2 bah..kau dari mana ni"kata lucy dengan loghat sabahnya yang pekat...ok untuk pengetahuan semua tengku lucy khairulnissa bt tengku rahman adalah original sabahan..ibunya orang sabah yg telah masuk islam berkahwin dengan pemuda islam iaitu tengku khairul bin tengku rasyid..mamanya pula tengku lucia nissa bt tengku mawar...
"Aku ni dari takdi duk sini kau tahu..aku panggil kau beribu kali.tapi kau tak dengar kau kenapa sebenarnya"tanya asyue dengan kerutan didahi..dia pasti yang lucy sedang memikirkan sesuatu.
Lucy yang mendengar pertanyaan kawan baiknya itu hanya menggeleng.
"Kau teringatkan faiz lagi kan"tanya asyue dengan matanya memandang tetap kemata lucy..well bffsss lah katakan.of couse dia tahu lucu macam mana..hampir 5 tahun kot diorang menjaga persahabatan yang sangat bernilai tu.
Lucy yang agak terkejut dengan pertanyaan tersebut hanya beriak biasa..dia sudah agak sebenarnya yang asyue akan tanya soalan itu kpd dia.lucy hanya diam tak terkutik.
"We dah dua tahun dia dah takde lucy.aku tahu kau kuat ok.jangan terlalu fikir ok...jangan macam ni senyum sikit."kata asyue dengan kata2 yang memberi semangat.sambil tangannya mengusap belakang bffsss nya itu..
Lucy hanya mengganguk dan tersenyum..
"Dah jomlah pergi tempat biasa kita cikgu takde so kita study kat situ ok..dah jangan masam2 tak comel dah"ujar asyue sambil mahu menggembirakan suasana..suasana di aidilfitri..ehh sorry melalut pulak ok guyd back to the story.
Lucy yang mendengarnya tergelak kecil.Dia bersyukur sangat kerana dia dapat kawan sebaik asyue.
Selepas itu mereka terus pergi ke port mereka iaitu di roof top yang telah dihias oleh mereka sendiri dan study bersama sama.
Ok guys harap cerita ni best..ni first story sis buat...so kalau tak best im sorry...tapi kalau boleh jagan lupa vote ok😊😊