*1*

13 0 0
                                    

kringg kringg!!
      " aduh bising la jam ni awal lagi la aku Ngantuk"Kataku."fiah bangun sayang oi tak nak sekolah ke? "hmm mula la mama aku ni membebel " kataku dengan mamai. "baik la Ma nanti fiah turun " kataku. lalu aku bersiap untuk ke sekolah sebelum aku ke sekolah nasib baik sempat sarapan "morning Pa morning Ma" kataku."Morning sayang"jawab mama Dan papa serentak. "mana abang  dengan adik Ma? " tanyaku. "abang kamu awal lagi dah pergi ke office  adik pula dah lama pergi sekolah tadi mama suruh Pak mat hantar " kata mama ku. aku hanya Meng Oo kan kata kata mama ku. "habis Ma sapa hantar fiah pergi ke sekolah? ''. " tak pe nanti mama hantar "Ujar mamaku. lalu aku pun bersalam dengan papa aku untuk ke sekolah. Hari ini mulalah persekolahan ku di SMK internasional school (sis rekaje nama sekolah tu😂). hanya orang yang berada mampu bersekolah di sini cuma kalau macam aku ni malas nak menunjuk semua barang yang aku ada bukan apa cuma kalau menunjuk ni bukan dapat apa pun kan. " OK dah sampai" kata mamaku. "hmm OK la Ma fiah pergi dulu assalamualaikum " kataku sambil menyalam tangan mamaku. "waalaikumsalam belajar elok elok tau " kata mamaku. lalu aku Terus masuk ke sekolah la dan mencari pejabat sebab nak jumpa Pengetua tiba tiba aku terlanggar seorang perempuan yang kelihatan sebaya denganku "auch' kata perempuan tu terus aku menolong perempuan tu dan mengucapkan maaf sebab aku tak sengaja langgar dia. " maaf saya tak sengaja" kataku. "ouh takpe Sorry juga sebab berlanggar " kata perempuan itu."awak murid baru sekolah ni ke "tanya perempuan tu kat aku dan aku pun jawab " ya aku murid baru Sekolah ni, btw tak payah la panggil awak saya,  aku kau pun dah cukup"."ouh ok la kalau macam tu, aku nk masuk kelas ,lagi satu apa nama kau? "aku pun jawab " nama aku alfiah and nama kau pulak sapa? ". " nama aku puteri Aliya aku harap nanti kita sama kelas. "kata puteri Aliya itu. lepas perbualan aku dengan Aliya aku terus pergi ke pejabat seperti mana yang di tunjukkan oleh Aliya tadi. setelah aku berjumpa dengan guru besar aku mengikuti langkah guru besar untuk menunjukkan kelas yang aku akan duduki dan setelah sampai di hadapan pintu kelas aku pun tengok nama kelas tu yang tertulis di pintu nya" 5 Delima ".Dan cikgu yang berada di dalam kelas tu pun menjemput aku untuk masuk dan memperkenalkan diri. lalu aku pun kenal kan diri aku "nama saya alfiah saya berpindah ke sekolah ini atas urusan kuarga saya harap awak semua dapat membantu saya apabila kesusahan dalam pelajaran akhir sekali senang dapat berjumpa dengan awak semua" kata ku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 02, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cikgu ku Crushku?💖Where stories live. Discover now