Bab 1

102 9 0
                                    

"Hahaha, takkanlah I nak tinggalkan you," kata manis yang selalu diberi oleh Jungkook pada setiap gadis yang menjadi mangsanya dihadiahkan pada seorang gadis yang berada disampingnya.

"You janji okay" Lisa memeluk lengan sasa milik Jungkook.

"Betul lah sayang, mana lah boleh I nak tinggalkan you" Jungkook mengakhiri katanya dengan senyuman sinis yang penuh makna.

Puas malam ni, bukannya sekali, lebih seratus kali puas dia tetap sama. Setiap gadis yang bersamanya selalu terjerat dengan kata - kata manis. Sebab dia, kaki perempuan yang unik. Dia "International Playboy".

°°°

Pagi yang nyaman, cahaya yang cerah menyambar mata Jungkook yang baru sedar daripada tidurnya. Jungkook bingkas bangun dan mengeliat. Langkahnya diteruskan menuju ke bathroom, nguapan mulutnya ditutup dengan tangan.

Jungkook memandang dirinya yang dipantulkan cermin di bathroom, air disapu ke muka. Jungkook tersenyum sendirian teringat peristiwa yang berlaku malam semalam. Senang - senang je dia dapat menggoda Lisa. Sedangkan perempuan tulah yang paling tegar tak nak tidur dengan dia.

Jungkook keluar dari bathroom setelah selesai mandi. Dia bersiap seperti biasa dan mencapai kunci kereta. Dapur menjadi hala tujunya.

"Ai baru nak bangun? Ingatkan nak sambung tidur sampai esok pagi? " puan Jeon menyindir anak lelakinya ini.

"Morning, mama! " dengan gembira Jungkook menyapa puan Jeon. Kerusi di meja makan ditarik dan melabuhkan punggungnya.

Puan Jeon tersenyum melihat Jungkook. Lama dia merenung anaknya tu. Jungkook yang ingin mengambil sandwich di atas meja pelik dengan mamanya ni, dah kenapa pandang macam tu?

"Kook ni bila nak kahwin? "

Jungkook tersentak, sandwich yang dikunyah tadi ditelan perit.

'Apa mama ni, pagi-pagi tanya soalan macam ni? '

'Maybe mama nak paksa aku kahwin? Aku taknak! '

'Aku belum puas enjoy lagi kot, taknak kahwin'

"Kook? " puan Jeon menyapa sekali lagi anaknya yang dah mengelamun sekejap tu.

"Ha, hrmm"

"Mama tanya bila kook nak kahwin? Bukan apa, mama dah naik tuli dengar kawan-kawan mama cakap pasal kook. Mama malu tahu tak, kejap perempuan ni, kejap perempuan tu. Apa yang kook cari sebenarnya? " puan Jeon mengulangi persoalannya yang belum terjawab lagi.

"Dah sampai jodoh nanti, kook kahwin lah ye? Mama tak payah peduli apa yang kawan-kawan mama cakap tu, biarkan jelah diorang. " susu segar yang diisi di dalam gelas diteguk perlahan.

Dengan tenang Jungkook bangun dan menghampiri mamanya, kucupan manis dihadiahkan ke pipi mamanya itu,

"Kook janji, dah sampai jodoh nanti, kook hadiahkan menantu untuk mama ye? "

Puan Jeon tersenyum mendengar bisikan anak bongsunya ini. Mata puan Jeon mengekori pergerakan Jungkook yang keluar memandu kereta. Kemana arah tujunya? Tak lain tak bukan melepak dengan Bangtan.

Wanita berusia tu kembali ke dapur, pinggan yang berada di dalam singki dicucinya bersih.

"Anak awak tu dah keluar ke? "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 25, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

International Playboy[J.J.K]Where stories live. Discover now