part 1

275 40 8
                                    

Disebuah sekolah kelihatan dua orang namja sedang berjalan di koridor sekolah sambil membincangkan sesuatu plan untuk memasuki sebuah sekolah yang berhantu berhampiran sekolah mereka....

Jungkook:V,harini last persekolahan kita.....apa pendapat kau .
V:Tentang apa???
Jungkook:Kau tak ingat ke??Kita kan dah bincang...(Tiba-tiba V berhenti)kenapa kau berhenti??Ke kau takut...(katanya dengan senyuman sinis)
V:Err.....ma....na... ada...oklah...jom...
Jungkook:Aku fikir kau pengecut.....ni baru kawan aku(sambil menepuk bahu V)

Mereka berdua meneruskan perjalanan mereka ke kantin. .

Skip di kantin

Terlihat sekumpulan namja sedang membincangkan sesuatu...

Namjoon:Jimin,betul ke kita pergi malam ni??
Jimin:Yelah....kita tunggu Jungkook dengan V datang....hah!tu dorang dah sampai....panjang umur dorang....
Jungkook:Korang dah bersedia ke untuk pergi malam ni???...

Mereka serentak menjawab''Dahh"kecuali V...

Jungkook:Kau dah bersedia ke belum V????
V:Aku....errrr ...dah...(katanya sambil takut-takut)
Jungkook:Kejap....aku rasa tak cukup orang lagi...biar aku kira ..(sambil menunjuk satu persatu kawan-kawannya)...Baru enam orang....tak cukup lagi dua..kau ada ajak sapa-sapa tak untuk malam ni???
Jimin:Hah!!...(sambil menepuk meja)...
V:Oii!!! mak jimin pendek...(melatah)
Jimin:Aku dengarlah alien.....ok ..aku ada ajak Jhope dengan saeng dia...tapi dorang taknak ikut ..
Jungkook:Yeke....sekarang aku nak kau berdua(tunjuk VMin)pergi paksa dorang ikut kita malam ni....
VMin:Nae(bangun untuk mencari Jhope dan Jihyo)

Skip waktu balik

Jhope dan Jihyo sedang menuruni tangga...Jhope yang berada di depan melihat keadaan dibawah....

Jhope:Ok...Hyo...line clear....
Jihyo: Nae

Ketika mereka ingin menuruni tangga...tiba-tiba mereka dihalang oleh V...

V:korang betul ke taknak ikut kitaorang malam ni???
Jhope:Aku taknak...aku takut..
Jihyo:Jihyo pun takut...(sambil memaut tangan oppanya)

Mereka berdua meminta diri untuk pergi....tetapi dihalang oleh Jimin...

Jimin: Korang nak pergi mana?? Korang taknak ikut kitaorang ke?
Jhope: kita orang taknak ikut
Jimin:Tak boleh,korang kena ikut juga malam ni, takde bantahan
Jihyo: Tapi Hyo belum bagitahu omma Hyo?
Jimin:Bagi omma Hyo punya nombor biar oppa cakap
Jihyo:Omma Hyo cakap bahasa English.Oppa pandai ke cakap?
Jimin:Ha!!err....V kaulah cakap dengan omma Hyo.
V:Bodohlah...menyusahkan betullah kau ni
Jimin:Dahlah jom kita pergi jumpa Jungkook

V menside hug Jhope manakala Jimin menside hug Jihyo supaya mereka tidak melarikan diri.

Skip malam


Mereka pergi ke sekolah berhantu itu.Diketuai oleh Jungkook manakala yang lain dibelakangnya.Mereka berdiri dihadapan sekolah tersebut.

Jungkook:Kita akan masuk kedalam sekolah ini.Sekolah berhantu sebab seorang namja ni bunuh diri sebab dia tak dapat masuk universiti dan jatuh dari sana(menunjukan rooftop)....
Jimin:Abis tu dia mati ke???
Jungkook: Mesti lah
V:Kau......cakap mati....ke tadi(gagap)
Jungkook: Nae....

Jungkook menyuluhkan lampu suluhnya keatas langit yang gelap.....Dia berkata...

Jungkook:Mana-mana hantu yang yakin dirinya seksi bersiap sedialah untuk menghantui saya dan kawan-kawan saya....

Mereka semua terkejut akibat bunyi guruh selepas apa yang dikatakan oleh Jungkook... Tiba-tiba Jungkook terdengar salah seorang daripada mereka berdoa...

Jungkook: Kau buat apa Hyo??
Jihyo: Hyo tengah berdoalah...
Jungkook: Kenapa kau berdoa???
Jihyo:Ini sangat menyeramkan...*muka annoying*
Jungkook: Kepala bapak kau..
Jihyo: Oppa hina appa hyo ke??
Jungkook:Nae....
Jihyo: Hyo bagitahu omma hyo..
Jungkook: Ada aku kesah....

Mereka yang melihat pergaduhan itu .....Jungkook membawa mereka je tempat yang mereka ingin masuk...sesampainya mereka di hadapan sebuah pagar ...Jhope mula bersuara...

Jhope: Jungkook...kau dah minta izin ke??
Jungkook: izin apa??
Jhope: Cuba kau tengok tu....(menunjukan papan tanda yang berada di hadapan mereka)

DILARANG MASUK
TANPA KEBENARAN

Jungkook membaca papan tanda yang ditunjuk oleh Jhope...Dia memanggil Jhope...

Jungkook:Jhope....kau sini jap(panggilnya)

Jhope ke depan lalu Jungkook mengetuk kepalanya....''kletukk"


Apa yang terjadi....nantikan di episode seterusnya. .

Collaboration with kim_taehyo321. Jihyo_Chim

Jangan lupa vote and comment....

Make Me Shudder SJH X BTSWhere stories live. Discover now