680 m selatan dari sempadan kawasan bebas tentera
Di tengah malam yang indah,ketika semua manusia sedang diulit mimpi.. sekumpulan pasukan khas askar Korea selatan sedang menjalankan misi. Mereka bergerak berkumpulan mengikut strategi dan meredah semak samun yang menebal di kawasan itu.
Sementara itu...
Bilik Perintah Tentera Komando
" Sekitar jam 1:20 pagi,tiga askar pasukan khas Korea Utara telah melepasi garisan pemisah Kawasan Bebas Tentera. Mereka menceroboh divisyen tiga dan 2 askar Korea Selatan telah dijadikan sebagai tebusan. mereka masih mogok sampai sekarang" jelas seorang pegawai askar bertugas. "Mogok? Dengan menghantar pasukan khas awak nak mulakan peperangan?" Tanya perdana menteri. " Mereka cuba bangkitkan provokasi,tuan. Pihak yang menyerang dulu akan melanggar perjanjian. Matlamat mereka adalah kita menyerang dulu supaya mereka boleh berunding di perjanjian damai antarabangsa" jelas Ketua Unit Pasukan Khas (KUPK) .
" Apa yang patut kita buat? Kita tak boleh termakan umpan. Tapi askar kita dijadikan tebusan. Kita tak boleh abaikan mereka" balas Perdana Menteri." Kita mesti menguruskan secara senyap. Kami telah menghantar Pasukan Khas Alpha" jawab KUPK itu lagi.
Ketika itu Pasukan Khas Alpha sedang mendekati sebuah kontena. Dari jauh terlihat sekumpulan askar dari pasukan lain sedang mengepong kawasan kontena tersebut.
Salah seorang dari mereka
terdengar bunyi seperti seseorang sedang meredah semak. "Berhenti! Nyatakan tujuan!" Kata salah seorang dari mereka sambil mengacukan senapang. "Saya Kapten Yoo Shi Jin dari pasukan alpha. Mulai sekarang,kami akan amik alih".Beberapa orang askar pasukan alpha sedang bersiap sedia. Dua orang sedang menghalakan senapang kearah kontena tersebut dan seorang alih pasukan itu memasang bahan letupan di bahagian belakang kontena. Tanpa membuang masa kapten Yoo dan Sarjan Mejar Seo menanggalkan ves keselamatannya. Seorang askar datang menghampiri mereka berdua. "Apa yang awak nak buat?". "Ini kawasan bebas tentera. Jadi lebih baik kita bercakap terus terang saja" balas Kapten Yoo. Dia dan Sarjan Mejar Seo saling berpandangan dan mereka terus melangkah. Meredah semak-samun yang menebal. Mereka terus melangkah menuju ke kontena tersebut.
YOU ARE READING
Decentdents of The Sun
RomanceSebuah kisah cinta diantara kapten Yoo Shi Jin, Pasukan Khas Korea dan doktor Kang Mo Yeon ,pakar bedah di Hospital Haesung. Mereka bersama-sama menghadapi bahaya di negara yang mengalami peperangan.