"Pia! Lamanye kamu siap? Dah penat dah tunang kamu tunggu!" jerit Nenda dari bawah.
"Ye! Kejap lagi pia turun!" jerit Sophia Qistina.
Sophia tinggal bersama Nenda sejak kecil lagi. Ibu bapa Sophia meninggal dalam perjalanan pulang dari Amsterdam. Waktu itu, umur Sophia baru 7 tahun. Sejak itulah, Sophia banyak bergantung kepada nenda.
"Ingatkan tak nak keluar tadi." Kata nenda apabila Sophia muncul.
"Takpe nenda, dah biasa tunggu lama macam ni. Lagipun dah nak kahwin, kenelah biasakan jugak." Balas Naim, tuning Sophia.
"tahu pun." Jeling Sophia ke tunangnya.
Mereka menyalam Nenda dan beredar. Nenda begitu bahagia melihat cucunya itu ceria.
Mereka berdua shopping sakan untuk persiapan perkahwinan mereka. Sempat juga mereka berhenti di kafe berdekatan.
"Hmm, penat jugak shopping." Lenguh Sophia.
"I ingat you tak penat shopping tadi." Tegur Naim.
"Kalau satu hari suntuk shopping mestilah penat." Balas Sophia.
Sedang mereka sibuk berborak, tiba-tiba ada seorang wanita menegur mereka.
"Hey Naim! Ingat tak i? Haritu kita jumpa di club?" tegur wanita itu.
Naim terkejut apabila disapa. Matanya asyik-asyik melirik kearah Sophia. Sophia tidak begitu terkejut kerana ini bukan kali pertama di tegur oleh perempuan yang berpakaian seksi.
"Ye ke, kita ada jumpa? Hmmm, sorrylah tak ingat. Jom saying kita gerak!" balas Naim.
Naim menarik lengan Sophia. Wanita itu melihat Sophia dari atas hingga ke bawah. Sophia juga membalas jelingan itu. Perjalanan pulang, Sophia hanya terdiam. Tiba-tiba, Naim bersuara.
"You kenapa diam? Marahkan I ke?" tanya naim.
"buat apa nak marah?" balas Sophia.
"Sebab perempuan tadi?" tanya naim lagi.
"You ada buat salah ke?"balas Sophia.
Sepanjang perjalanan pulang, mereka terdiam sahaja. Sebaik sahaja di depan rumah, 2 kereta putih sudah ada di luar rumah. Kereta yang amat dikenalinya. Sebaik sahaja di beri salam, Sophia memeluk Aunty Anne. Semasa memeluk Aunty Anne, Nenda dan Danial baru sahaja keluar dari dapur. Danial hanya melemparkan senyuman.
Danial atau lebih dikenali sebagai Dan. Anak kepada jutawan terkenal iaitu Dato Tan Sri Khalid. Uncle dan ibu bapa Sophia kenal sejak di kolej lagi. Uncle bercerai semasa umur Dan 7 tahun lagi. Dan selalu dihantar ke rumah nenda kerana bapanya sibuk menguruskan hal penceraian dan syarikat. Tetapi, bapanya baru berkenalan dengan Aunty Anne 5 tahun lepas dan kahwin permulaan tahun ini. Sejak Uncle berkenalan dengan aunty, Dan sering ke club untuk melepaskan tension. Walaupun ke club, Sophia dan Danial masih rapat ketika itu. Mereka seperti belangkas. Tetapi sejak pertunangan yang dirancang tanpa pengetahuan mereka, Danial seakan-akan menjadi orang lain.
Sila like dan berikan comment tentang pandangan anda!
YOU ARE READING
Sayang Sophia
RomancePertunangan yang dirancang tanpa pengetahuan diteruskan. Sejak pertunangan itu juga, Sophia tidak lagi rapat dengan kawannya, Danial, yang kenal sejak kecil. Tetapi, sejak satu kejadian itu, mereka kembali rapat seperti dahulu. Gangguan dari Naim me...