Dans

11 2 3
                                    

Dans. Noe alle ser på. Noe alle beundrer. Noe alle prøver. Men nesten ingen gjør det. Jeg tipper alle har prøvd det en eller to ganger, ikke like mange satser på det og vill bli ordentlig gode. De tror at dans er bare å hoppe rundt til musikk og sparke litt hit og dit. Men dans er teknisk sett perfeksjon, alt som ser rotete ut er koreografert son. Har du en bøyd fot har læreren sagt at du skal ha en bøyd fot. Faller du på knærne har  læreren sagt at du skal falle på knærne. Dans er en slags kunst.

                   OM BOKEN:
Hei! Jeg er Helene Gabriella 11 år. Denne
boken handler om dans og hvordan livet til en ganske "normal" danser kan være. Det skal også komme små tips rundt om kring i boken. Jeg vill anbefale denne boken til alderene 9-14 år. Den kommer ikke til å ha så vanskelig tekst siden jeg enda bare er 11 år. Håper dere liker den snakkes i første kapittel! 😀

KAPITTEL 1: Grund trinn

Det er ganske lurt å ha en dans som man er spesielt god på. Foreksempel jeg begynnte på ballet som jeg har danset i ca sju år, etter det begynnte jeg på moderne og jazz. Mye av dans henger sammen bare med noen få forandringer, det er derfor jeg mener at man kan bli bedre visst man har noe og sammenligne med.

KAPITTEL 2: Ballett

(PS Ballett skrives ikke med en L har sett mange gjøre feil😂)
Ifølge meg er ballett en av de vanskeligste dansene. En må stå perfekt og det skal se lett ut. Visst man syntes noe er tungt eller vanskelig, kan man ikke vise det! Da blir læreren sur kan jeg si deg.

KAPITTEL 3: Lærerene

Min lærer er fra Cuba og snakker engelsk med oss siden hun ikke kan norsk. I Cuba er de vant med at dansere trenes veldig hardt. Så hun dytter oss hardt og gjør meg mye bedre for hvert år. Noen ganger kan det være litt slitsomt, men det er hvert det👌👌👌

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 30, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DANS4everWhere stories live. Discover now