Afyna melangkah keluar dan melihat ke arah sebelah ada seketul qayimah yang tersengih-sengih memandang ke arahnya . Pelik tapi benar !
Afiyna pov
"Kenapa kau panggil nama aku dari tingkap tadi ?" aku memulakan perbulan sekian lama kami berdua sama-sama berdiam tidak berkutik tadi .
"Weh sinilah pegi rumah aku bosan kut cuti panjang takde pegi mana-mana ni" kata seketul qayimah sambil mengeluh heh tahu dari muka je yang dia tu mana pernah tidak bosan masa cuti nak juga sekolah . Inilah budak sekarang dibagi sekolah nak cuti , diabagi cuti nak sekolah . Pening ah macam ni .
"Ha kejaplah aku ambil telefon aku dulu , kau bukakan dulu tu pagar princess Afiyna Fazrinda mahu datang ke rumah awok ni" kataku sambil memuncungkan mulutku ke arah pagar yang berkunci dengan mangga itu .
Aku nampak muka si qayimah ni macam mahu termuntah apabila aku sebut nama aku princess tadi lantak dio lah dah memang aku princess qtpie dekat Taman Tulip ni mahu buat macam mana en ahaks gedik nau kau fyn !
Aku sempat berfikir samaada abah dan umi si qayimah ni kerja atau tak pelik mungkin cuti kut tapi harini hari senin(isnin) manaada orang cuti kut" fikirku sejenak dan tiba-tiba fikiranku tadi terganggu gara-gara si qayimah lah ni yang membuatkan aku terus berdesup masuk kedalam rumah semula ingin mengambil telefonku yang ku letak di atas sofa ruang tamu . Taknak dengar dia cakap apa-apa panas!
Nak tahu ke apa dia cakap ?
Tengah berangankan abang Faliq ke fyn . Takpe nanti jodoh kau tu akan datang juga jangan risau lah .
Sampai sekarang kata-kata si qayimah tu tengiang-ngiang dalam kepalaku . Aku hairan kenapa dia bercakap sebegitu ? berangankan mamat tu ? mungkin tidak sebab aku dah moveon sikit-sikit oklah tu aku moveon sikit-sikit daripada tak termoveon lagi sandi dan pada masa yang sama aku melayan perasaanku yang entah pegi kemana pun aku taktahu si qayimah bercakap pun aku nak taknak je dengar HAHAHAHA maaflah bro tetiba ada pula hamba Allah yang memberi salam kepada kami takkan makhluk asing pula yang memberi salam ye dok ?
Itu yang membuatkan aku tersedar dari lamunanku . Aku hairan siapa pula yang memberi salam tu takkan abah si qayimah pula ? gila suara abah si qayimah tu muda betul macam suara remaja pun ada weh ? bermacam-macam andaian yang tengah bermain di dalam fikiranku sampailah terpacul muka mamat tu dan menampakkam semua mukanya yang jelas dan dekat
Wat da fish !
Apahal mamat ni buat dekat sini takkanlah si qayimah ni yang ajak mamat ni datang sini . Baru ja aku mahu moveon semua tentang mamat ni cupcup dia pula yang hadir tanpa kuduga . Dekat rumah si qayimah lagi tu , aku repeat balik "dekat rumah kawan aku lagi tu" !
Qayimah menyuruhnya masuk . Dan aku pun melihat qayimah dengan pandangan yang tajam . Dia buat derk je . Eih kecik beso kecik beso je aku tengok si qayimah ni !
Aku berdiri dan ingin meminta pamit untuk pulang tapi pergerakanku tiba-tiba terhenti dari melangkah ke depan kerana hanya perkataan itu membuatkan perasaan ku hancur berkecai dilanggar lori eh
"Sayang siapa ni ?" kata lelaki itu
"Erm oh n-ni k-kawan b-biasa b-biasa j-je " kata qayimah dengan tergagap-gagap
Aku betul-betul terkejut tergamam terkedu ternganga dan segala ter lah . Betulkah ini qayimah yang aku kenal selama 16 tahun ?
Kenapa ! kenapa dia tiba-tiba berubah ! kawan biasa ! kita dah kenal dari kecik kut qayimah ! takkanlah gara-gara mamat ni kau nak sembunyikan relay kau daripada aku ! air mataku hampir menitis tapi cepat-cepat aku lap air mataku agar tidak kedapatan oleh mereka biarlah qayimah dan Faliq tak tahu yang aku sekarang ni tengah menangis yang penting aku kuat ! aku pun taknak juga dicop sebagai perempuan cengeng oleh mereka "kataku perlahan untuk menyedapakan hatiku yang hancur terbelah dua sekarang ni".
Selepas aku berkata sedemikian , aku cepat-cepat melangkah ingin keluar dari rumah minah ni hati takpayah cakap lah prakprikpruk ! baru sahaja tangan ingin membuka pagar tiba-tiba ada tangan yang memegang bahuku . Aku tidak melayan malah aku tepis pula tangan tu dan berlalu pergi ingin balik semula ke rumahku . Sekali lagi ada tangan yang menggoncang seluruh badanku ini yang membuatkan aku ingin pusing kebelakang . Rimas !
Apabila aku pusing kebelakang aik mana qayimah ni ? bukan dia ke tadi yang pegang bahu aku ? takkan hantu kut ? tiba-tiba ada sepasang muka yang mirip dengan wajah mak aku .
Apakah ? apabila aku ingin melangkah dengan lebih dekat dan dekat secara tiba-tiba kembar mak aku muncul dan dia berkata..
"BANGUN !!! AFYNA FAZRINDA !!! DAH SEJUTA KALI MAK KASIH BANGUN KAMU TU TAU TAK !!! BANGUN PEGI SEKOLAH !!! MANDI JANGAN LAMBAT !!! JANGAN BERTAPA !!! PAKAI TUDUNG CEPAT SIKIT !!!
Secara drastiknya aku pun terbangun dari tidur dan berfikir semula , adakah semua ini hanyalah mimpi semata-mata ? Dalam pada masa yang sama aku masih melayan lamunanku dan tiba-tiba kakak aku pula yang bersuara dari bawah !
APALAGI YANG KAU TERTUNGGU-TUNGGU DEKAT SITU TU!!! CEPAT MANDI SANA !!! KALAU LAMBAT AKU TAKNAK HANTAR KAU PEGI SEKOLAH PRINCE CHARMING KAU TU TAKKAN DATANG PUNYA !!! LAGI-LAGI TAEHYUNG !!! TAEHYUNG AKU PUNYA !!
Eh dia pula yang over alahai .
Tiba-tiba suara mak menyibuk "TAEHYUNG MAK PUNYALAH!"
Apalah mak ni nasib abah outstation kalau tak habislah mamak pujuk abah satu tahun gamaknya !
The end .
6 Januari 2019
--
Tahu cerita ni hambar + membosankan cukuplah 2 chapter je aku buat .Sebanarnya aku sudah terfikir jalan cerita dia macam mana , last-last lain juga yang jadi jalan cerita dia so aku berharap korang enjoy lah baca cerita aku yang tak seberapa ni ok .
Ni bukan kisah benar ok ini cerita yang direka saja ii oleh aku , tapi ! nama qayimah tu wujud dan orangnya sekarang ni tengah sakit . Doakan semoga qayimah cepat sembuh tau amin .
Terima kasih kepada sesiapa yang membaca cerita ni even membosankan tetapi aku bersyukur sangat ii sebab ada juga yang baca cerita ni heh.Oklah aku pamit duluan assalamualaikum 👋 - pipi sayang kamu ♡
Jangan lupa vote ⭐ saranghae !
YOU ARE READING
Crush Dalam Mimpi !
Short StoryMengisahkan tentang seorang gadis yang terminat tanpa sengaja dekat jejaka malaya dari laman web instagramnya uhuk uhuk. Tetapi itu hanyalah imaginasi semata-mata ! Silalah baca cerita hambar aku ni kalau taknak baca pun issokay sia tarak paksa kamu...