Vrchní sokolnik Ibrahim a Sumbul aga organizovali zabavu pro Sultána... Vybírali konkubiny, které budou pro Sultána večer tančit v jeho komnatě a mezi nimi byla i Alex... Když tančily Sultán sledoval především Alexandru, po té co mu padla do náruče.. Nemyslel na nic jiného než na ni.... Když konkubiny tančily Alex dělala takové pohyby bokama a svaděla Sulejmana pohledem... Pauza v hudbě a konkubiny padly všechny na zem, Alex se zvedla a tančila sama... Ani na vteřinu ze Sultána nepustila oči... Svaděla ho celým tělem.. Hudba skončila a Alex padla k jeho nohám... Sultan před ní hodil fialový šátek... To byla 'propustka' na noc do sultanovi komnaty... Další den večer se Alex připravovala na večer... Bílé šaty, čelenka, růžová voda... Kračela po zlaté chodbě... Sumbul a Nigar ji doprovázeli.. Ale přede dveřma sultanovi komnaty stala služebná Mahidevran Sultan.. Gulsah.... Sultan stal zády ke dveřím a natěšeně čekal na tu krásku s ohnivými vlasy... Otevřely se dveře.. Sultan se otočil, ale úsměv mu spadl, když spatřil místo Alexandry, Mahidevran.... V Manise ještě jako princ Sulejman dělal prsten se zeleným kamenem.... Původně měl být pro jeho tehdy jedinou milovanou Mahidevran... Ale, když spatřil Alexandru, hodně rychle prsten čekal na jiného vlastníka... Další den Daye přišla a řekla, že Sultan chce večer znovu Alexandru... Valide dělala ve své komnatě zábavu pro ženy... Byla to, ale záminka aby Mahidevran nevěděla, že Alexandra jde znova k sultanovi... Než šla Alex znovu k sultanovi, promluvila s ní Nigar.. "Když se budeš učit a budeš slušná, dokažeš vše.. Ve čtvrtek je posvátná noc.. Sultan je čtvrteční noc jen se svou pravoplatnou manželkou a tou je teď Mahidevran Sultan.. Když tu tradici narušiš a staneš se oblíbenkyní a ještě sultanovi porodiš syna, staneš se sultánkou.."Sultan stal otočen zády ke dveřím... Otevřely se dveře a tentokrát už tam stála ta co tam měla být... Sultan se otočil a spatřil svou Alexandru... Přistoupila poklekla a políbila mu lem šatu... Sultan ji zvedl a, když ji chtěl políbit.. Alex napětím mu znovu omdlela v náruči... Sulejman ji položil na postel a ptal se jak ji je... Že zavola doktora... "Nechoď Sulejmane, odpusť to je tím napětím" Ráno když se probudili Alexandra řekla "Přeji vám ráno jako osel můj drahý sultáne" Sulejman se zasmál "Řekla jsem to špatně?" zeptala se... "Víš co jsi mi teď řekla? Měla jsi říct přeji vám oslnivé ráno" řekl.. Smáli se... "To je můj konec" řekla Alex.. Byla v sultanově komnatě 4 dny a 4 noci... Sulejman sedí a Alex stojí na posteli a předvádí pomocníky v haremu.. Napodobuje a Sulejman se směje a hádá koho Alex předvádí.... Smějí se a v tu se Sulejman zvedne... Chytne Alex a sundá ji z postele.... "Hurrem" povídá ji "Humrem.. Humrem.. A co znamená Humrem?" zeptala se Alex... "Hurrem, od teď se jmenuješ Hurrem.. Hurrem znamená ta která činí šťastným.. Od teď se jmenuješ Hurrem"... Když byli na terase Sultán ji zavázal oči šátkem a vedl ji dovnitř... Na prst ji navlekal prsten.. Sundal ji šátek a ona se podívala, měla na ruce ten zelený prsten, který obdivovala na stole.. Ten, který tvořil v Manise původně pro Mahidevran.... Hurrem se na Sulejmana podívala a on ji políbil ruku....
ČTEŠ
Alexandra La Rossa-Haseki Hurrem sultan
Historical FictionHistorický příběh z 16.století o Rutenijske otrokyni, jež se stala nejmocnější ženou Osmanské říše... Psal se rok 1520, když Alexandra La Rossa poprvé vstoupila do paláce Topkapi v Istanbulu.. Alexandra La Rossa, později Haseki Hurrem Sultan porodil...