"Suriyelileri istemiyoruz"
"Memelekette birçok ihtiyaç sahibi dururken tüm yardımlar, varlar yoklar Suriyelilere gidiyor"
"Gitsinler de kendi ülkelerini savunsunlar, savaşsınlar. Ama yok Türkiye onlara bakar, Türkiye onlara nargile verir, onlar yerine savaşır zaten. Ne gerek var savaşmaya (!) "
"Ülkemize geldiler gelmesine de bi rahat durmuyorlar. Sürekli bir skandal!"
"Onlara üniversite sınavı yok. Direk giriyorlar. Biz yıllarımızı harcarken onlar yan gelip yatarak bizim önümüze geçiyorlar!"
"Birçok yerde Suriyelilere indirim uygulanıyor. Biz mi bu ülkenin vatandaşıyız, onlar mı!?"
2003...
ABD- Irak savaşı.
Irak harap olmuştu. 9 yılda en az 150.000 sivil hayatını kaybetti. Meteoroloji her günü bomba yağışlı gösterdi...Irak sakinleri ülkelerini terk etmek zorunda kaldılar. Suriye'ye sığındılar. Ama pek de hoş karşılanmadılar. Neden gelmişti ki onlar? Suriye neden bakmak zorundaydı onlara? Suriye vatandaşları Irak'ı istemedi, hor gördü onları..
15 Mart 2011..
Suriye iç savaşı.Kaç yıl geçti ki aradan? Irak'ın başına gelen Suriye' ye de geldi. Muhacir kardeşlerine ensar olamamanın cezasını çektiler. O zaman bizim bu halimiz de ne böyle? Yarın bir gün bizim de başımıza gelmeyeceginin garantisi var mı? Bize ne oluyor da Suriyelileri hor görüyoruz?
Bu gün sabahın köründe alarm sesiyle uyandın ve söve söve okula gittin değil mi? Belki bir arkadaşın ile tartıştın ve sevdiklerine karşı yanlışlarda bulundun. Çıkıp dışarıda karın tadını çıkardın. Akşamleyin sıcacık yatağında uykuya daldın. Gecenin köründe gürültüler geliyor. Bir uyanıyorsun ve dışarıda gökyüzünden bombalar yağıyor, uçaklar uçuyor. Halk dışarıda çığlık çığlığa. Anneni babanı bulmaya çalışıyorsun. O sırada evinizin yakınlarına bomba düşüyor. Deprem oluyor sanki! Tüm bina yıkılıyor. Kendini dışarı zar zor atıyorsun ve bir bakıyorsun kimsesiz kalmışsın. Kimsesiz... Dün sabah tartıştığın, kalbini kırdığın insanlar artık yok... Artık lanetler ettiğin okul bile yok. Eğlenceli kar yok, soğuk ve ıslak kanlara bulanmış kar var..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elalem Ne Diyor?
Non-FictionElalem ne diyor? Elalem siyaset hakkinda, Suriye hakkında , toplumsal kurallar hakkında ne diyor?