Ellen
Vanligt kapitelJag tog tre djupa andetag innan jag la upp svaret där jag berättade att jag och Elliot faktist var förälskade. Jag visste att både hat och kärlek nu skulle nå mina sociala medier. Trots allt positivt jag hade fått under den senaste tiden var det bara hatet som gick rakt in i hjärtat. Elliot visste hur förtvivlad jag hade varit och han var den som hade hjälpt och fortfarande hjälper mig genom denna kamp. Visst, Pontus var den jag trodde att jag skulle spendera resten av mitt liv med. (Okej, kanske lite överdrivet, men i alla fall väldigt länge). Att då vara med om hela denna incidenten och samtidigt få reda på att din livs kärlek varit otrogen mot dig, var inte det lättaste. Nu var jag också medveten om att någon ville förstöra för mig eller Elliot. Bara Pontus hade, vad jag visste, inlogg till hans instagram men jag verkade haft fel.
Efter bara några sekunder som svaret hade legat uppe hörde jag att mobilen ständigt började surra men jag hade ignorerat allt. Elliots sms, Linas samtal och framförallt alla anonyma meddelanden på ask. När jag till slut tog upp mobilen lyste skärmen så starkt att jag nästan fick huvudvärk men det var inte mitt största problem direkt. Notiserna var många och självklart gick jag allra först in på det som förmodligen skulle göra mest ont att läsa. Ask.
Din lilla hora
Shit! Hade bara Pontus sett detta...
Men vem la ut bilden på dig och Elliot????
Usch.
Men fy, stackars Pontus @/stinalundstedth
Pontus är ju faktist död så vem bryr sig
Sa ju att jag skulle ta han lätt som fan.. ;) snart är du min sötis
Asså visst Pontus är död men vadå, gilla du aldrig han? Hur kunde du börja gilla nån så snabbt efter?
Alla var ungefär lika illa och jag hittade nästan inga positiva saker vilket faktiskt kändes. Jag försökte släppa alltihop men det var ett av de anonyma meddelandena som jag bara inte förstod.
"Sa ju att jag skulle ta han lätt som fan.. ;) snart är du min sötis"
Vad menade personen som skrev? Ta han lätt som fan? Att jag snart var hans? Bara för nyfikenhetens skull så svarade jag på frågan med ett enkelt frågetecken men jag ignorerade resten. De flesta var desamma, lite fula ord om hur respektlös jag var.