Hoofdstuk 2

5 0 0
                                    

Summer bleef staan voor een heel net uitziend huis. De gordijnen waren gesloten en er brandde geen licht. Waarschijnlijk waren de bewoners niet thuis of sliepen de mensen al. Summer dacht na, zou ze proberen om hier naar binnen te gaan? Ze ging voor de deur zitten en miauwde: "Mag ik naar binnen?" Er gebeurde niks. Summer miauwde opnieuw. Weer gebeurde er niks. Ze liep naar het raam en sprong op het raamkozijn. Ze bekeek zichzelf in de weerspiegeling van het raam. Haar bruingestreepte vacht lag warrig tegen haar dunne lichaam aangedrukt. Snel begon Summer zich te wassen tot haar vacht weer glom. Ze keek weer in weerspiegeling. "Dit ziet er beter uit", zei ze tegen haar spiegelbeeld. Maar wat nu? Ze kon niet naar binnen in dit huis, ze wist niet waar ze was. Summer sprong van de vensterbank af en trippelde naar het volgende huis. Ze ging voor de deur zitten en miauwde luid: "Mag ik alsjeblieft naar binnen? Ik heb het koud" Summer bleef even wachten tot ze gestommel hoorde in het huis. Ze keek verrast op. De deur ging open en er stond een man in de deuropening. Hij keek Summer aan en zei: "Ach, poesje, ben je verdwaald?" "Ja, ik ben verdwaald", zei Summer. De man draaide zich om en riep: "Alice, moet je komen kijken." Summer hoorde nog meer gestommel op de trap. Nu kwam er een vrouw tevoorschijn. Ze liep naar de man toe en zei: "Zullen we maar wat eten gaan pakken voor haar?" Ze liep weg en even later kwam ze terug met een bakje voer. Ze zette het voor summer neer en die begon dankbaar te eten. De man en vrouw bleven even staan kijken en deden toen de deur dicht. "Mag ik niet naar binnen?" miauwde Summer, maar er werd niet meer opengedaan. Summer draaide zich om en liep de straat uit. "Dan zal ik maar ergens op straat moeten slapen", zei Summer tegen zichzelf. Ze liep langs een meertje en keek in het water. Ze zag zichzelf, moe en koud, met boven haar een prachtige sterrenhemel. summer keek omhoog en mompelde: "Baasje, waar je ook bent, help me." Maar er gebeurde niks. Summer bleef nog even staan staren naar de sterren, maar liep toen verder langs het meertje. Ze keek om zich heen en zag verderop een bankje staan. Summer liep ernaar toe, en sprong op het bankje. Ze ging liggen en even later viel ze in slaap. Summer droomde die nacht erg onrustig. Summer liep door het huis van haar baasje. Ze zag hem zitten op zijn favoriete stoel. Ze sprong op zijn schoot en spon luid. Haar baasje aaide haar over haar rug. summer maakte het zich gemakkelijk en ging liggen. Ze luisterde naar het knetteren van her haardvuur en het tikken van de klok. Toen viel ze in slaap.

Summer schrok wakker toen er iets op haar kop viel. Ze deed haar ogen open en zag dat het een blaadje was. Ze stond op, rekte zich uit en keek. "Wat was dat een fijne maar ook verdrietige droom." zei ze. Ze verlangde erg terug naar dat moment, dat ze lekker op de schoot van haar baasje kon liggen en al haar zorgen kon vergeten. Summer sprong van het bankje en liep naar het meertje toe. Ze bekeek zichzelf in de weerspiegeling. Ze kon wel een wasbeurt gebruiken. Nadat Summer zich uitgebreid had gewassen, dronk ze wat water uit het meertje en liep verder. Haar maag rommelde. Ze moest op zoek gaan naar wat te eten. Ze liep weer terug naar het huis waar ze gisteren eten had gekregen. Ze ging zitten en riep: "Hallo, ik ben het weer hebben jullie nog wat eten over voor mij?" Summer bleef wachten tot er opengedaan werd. dit keer was het de vrouw die opendeed. Ze keek summer aan en riep toen: "Jack, die kat van gisteravond is er weer." De man kwam aanlopen. "Zal ik dan maar een bakje voer pakken?" "Ja, dat is goed." zei de vrouw. De man kwam aanlopen met een bakje vol met voer. Hij zette het voor Summer neer en die begon te eten. Toen ze klaar was met eten, haalde de man het bakje weg en deed de deur dicht. Het leek erop dat Summer niet naar binnen mocht. Ze draaide zich om en liep terug naar haar slaapplaats. Ze sprong weer op het bankje en keek eens goed om zich heen. In de verte zag ze een bos. "Laat ik daar eens naartoe gaan" zei Summer, en ze sprong van het bankje af en liep in de richting van het bos.

Heyy iedereen, Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik doe erg mijn best om het zo leuk mogelijk te maken. Ik hoop dat jullie nog gaan genieten voor wat er nog komen gaat. Wens me alvast succes voor mijn examens. Xxx Kitkat



Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 19, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Door de ogen van een kat Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu