Hei, ik ben Melissa. Ik ben 14 jaar oud en ik ga wat dingen vertellen die je MOET weten voordat je dit verhaal gaat lezen. Ten eerste mijn ouders zijn gescheiden, dit is iets dat je MOET onthouden, omdat ongeveer het halve verhaal erover gaat. Het is niet dat mijn ouders pas net zijn gescheiden, of toen ik heel jong was.... Nee ze zijn gescheiden toen ik 10 was, nadat mijn moeder vreemd was gegaan met een of andere weirdo met de naam: Mick en mijn vader opeens besloot gay te worden stond ik er alleen voor. Om de week ging naar mijn moeder en Mick en om de week ging naar mijn vader en een hoop mannen tussen de 40 en 50.
Dat hierboven is het gene waar het ene halve deel van het verhaal over gaat, nu ga ik je vertellen waar het andere halve deel van het verhaal over gaat.Een ruzie, nou meerdere ruzies. Het begon allemaal met Lieke, een meisje dat ik amper kende van school (ze zat geen eens in mijn klas!) Lieke was ongeveer alles; sportief, slim en knap. Dat was de reden waarom ik niet met haar praatte.
Er was ook een jongen, Klaas. Klaas hing altijd rond Lieke en ze hadden ook weetjewel.
Op een dag kwam er een nieuwe jongen en Lieke was meteen verliefd (liefde op het eerste gezicht) en dumpte Klaas. Klaas was er kapot van en besloot een verzoek in te dienen bij de jaarlaagcoördinator om naar een andere klas overgeplaatst te worden. Over het verzoek werden meerdere vergaderingen gehouden en uiteindelijk werd het goedgekeurd.
Je kan het waarschijnlijk al raden naar welke klas hij werd overgeplaatst
Vlak voordat moment, begint het begin''Einelijk pauze" riep ik toen de bel ging. Een blokuur engels is echt té lang dacht ik bij mezelf toen ik mijn boeken opruimde om me te haasten voor een goede plaats in de kantine.
"Meliss, schiet nou opp, ik sta heel kang te wachten, ik ga zo echt Meliss" als Kim haar zeurderige stemmetje opzette schoot Melissa altijd in de lach en ging het meestal nog slomer. ''Hèhè eindelijk,Melissa de slak is ook klaar. Oh wistje btw dat Sel...." Kims stems was opeens onbelangrijk toen ze Klaas zag lopen. ''Ei Kim naar welke klas gaat die Klaas ook alweer?" aan de verontwaardigde toon waarmee Kim antwoorde was het duidelijk dat ze door Kim heen had gepraat. ''Weet ik veel! Wat maakt het mij uit!'' boos liep Kim weg naar Marit. Prachtig, weer een pauze alleen, dacht ze bij zich zelf''Pap!?" galmde haar stem door de holle gangen van haar vaders huis. ''Gerard ben jij dat?'' hoorde ze haar vader roepen. ''Nee ik ben het maar'' antwoorde ze terug. ''Oké, pak maar wat lekkers en ga huiswerk maken''.
Na dat ze haar huiswerk af had ging ze zich voorbereiden op het schoolfeest voor de tweede klassers. Het thema was ''celebreties'' zelf had ze ze Spencer gekozen uit PLL. Om Spencer te zijn krulde en verfde ze haar haar ( het was eendags verf) en had ze een zwart topje gekocht met een skinny eronder aan, haar schoenen waren korte losse laarsjes met een kleine hak. zelf vond ze het eindresultaat redelijk gelukt.Het eerste schoolfeest
Met mijn korte laarsjes, mijn strakke skinny en mijn zwarte topje liep ik richting Kims huis, we hadden gisteren afgesproken dat Kims moeder zou brengen en mijn vader zou ophalen. Toen ik daar aankwam zag ik Kim in Aria-stijl (ook van PLL) naar buiten lopen. We gaven elkaar een knuffel en bewonderden elkaars outfit. Eenmaal in de auto bleef Kim maar doorpraten over Marit en wat ze allemaal hadden gedaan voor deze outfit en dit en dat. Toen we uitstapten liepen we snel naar Marit en Demi toe om hun outfits ook te bewonderen. Met zn vieren liepen we naar binnen en gingen bij de rest van onze klas staan. Rond 10 uur stond iedereen te dansen en was het heel erg warm en zweterig in de zaal dus besloten we even naar buiten te gaan.Het gene wat ons hele schooljaar zou veranderen.
Toen we via achteren naar buiten liepen, viel de deur achter ons in het slot. We bonkten op de deur, schreeuwden, maar niets of niemand deed de deur voor ons open. Toen kwam Marit opeens met het geniale idee om naar voren te lopen en via daar weer naar binnen te gaan. Toen we erom heen liepen hoorden we geschreeuw iets verderop dus we besloten om even te gaan kijken wat er aan de hand was. Aangekomen zagen we Lieke en haar vriendje tegenover Klaas staan toen ik vroeg wat er aan de hand was keek Lieke me aan alsof ze me elk moment kon vermoorden en zei dat ik me niet moest bemoeien met haar zaken.''Melissa wilde alleen maar helpen'' nam Kim het voor me op. En toen liepen we weg wat we waarschijnlijk nooit hadden moeten doen.
''Tring Tring Tring" Demi's telefoon bleef maar door tringen. ''Ja hallo met Demi". Stilte.''Jongens moet jullie dit horen'' zei Demi. Demi zette haar telefoon op luidspreker. Uit de luidspreker kwam het volgende geluid: Sirenes.''Zet het stop, ik haat sirenes. Altijd als ergens sirenes zijn is er iets ergs gebeurt" huiverde Marit. Net toen de sirenes op de telefoon waren gestopt begonnen de echte.
Een paar politieauto's reden naar de plek waar ze net vandaan kwamen, een trauma helikopter vloog boven hoofd en mensen van het feest liepen naar buiten om te kijken waarom het geluid van sirenes hun muziek had overtroffen.
JE LEEST
Een cliché begin met een vreemd einde
Teen FictionMelissa is een meisje wat een redelijk vreemd avontuur beleeft en dingen mee maakt die andere mensen niet zo maar mee maken.